Livrare și returnare

Produsele comandate pe Austral.ro se livrează în toată țara. Produsele se află în ambalajul original, sigilat, al producătorului și sunt asigurate pe tot parcursul transportului până la livrare. Coletele care se livrează prin curier au factura și eventualele alte acte/documente (certificate de garanție etc.) atașate pe colet, într-un plic transparent. La primirea coletului vă rugăm să vă asigurați că este însoțit de toate actele necesare. Costurile de livrare a comenzilor se stabilesc în momentul semnării contractului.

În cazul livrării prin curier, vă recomandăm să refuzați primirea coletelor al căror ambalaj este deformat/deteriorat, în vederea diminuării timpului de înlocuire a produsului.

Program de livrare

Ziua plasării comenzii          Intervalul orar al comenzii          Ziua livrării          
Luni - Joi înainte de ora 16:30 a doua zi
Vineri până în ora 16:30 luni
Sâmbătă, Duminică la orice oră marți

 

Unele comenzi, cum ar fi inscripționările sau personalizările, pot prelungi timpul de livrare. În cazul în care clientul nu poate fi găsit la adresa livrării în ziua stabilită, vom păstra bunurile comandate timp de cinci zile, timp în care vom încerca să vă contactăm din nou pentru a face livrarea. După acest interval, comanda va fi anulată.

1. Dreptul de retragere

Conform Ordonanței de Urgență Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanță, consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul la distanță, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin.(3) și art. 14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului. 

Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit).

2. Excepțiile

Potrivit prevederilor art.16 din OG 34/2014, nu pot fi denunțate contractele care au ca obiect furnizarea următoarelor categorii de produse:

  1. produse care au depășit termenul de 14 zile calendaristice de la data primirii;
  2. produse al căror termen de garanție expiră în mai puțin de 10% din totalul zilelor cuprinse în perioada de valabilitate;
  3. produse care au fost distinct personalizate la cererea clientului sau care au fost achiziționate pe comandă specială pentru client;
  4. categoria produselor care prin natura lor, din motive de protecție a sănătății sau de igienă, nu pot fi returnate (de ex. produse de igienă personală, produse alimentare etc.), cu excepția situației în care sunt încă sigilate; 
  5. produse care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri (nesemnalate ca și defecte estetice în primele 48 de ore de la recepționarea produsului);
  6. cartușe/ tonere desigilate;

Este de asemenea obligatoriu ca produsele să fie returnate în ambalajul original (ambalajul în care au fost achiziționate), cu toate accesoriile și eticheta integre, fără urme de utilizare, deteriorare, lovire. Produsele se returnează în unitatea de ambalare (pachet, rolă, cutie, bucată etc).

Produsele se returnează în ambalajul original, însoțite de factura fiscală și/sau bonul fiscal de achiziție, precum și documentația aferentă (fișe tehnice, manuale de utilizare, documentație tehnică, certificate de garanție și/sau conformitate).

Nerespectarea condițiilor de mai sus, precum și punerea produsului, prin orice mijloc, într-o stare necorespunzătoare repunerii în vânzare, duce la refuzul returului.

3. Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informează Austral.ro cu privire la decizia de retragere din contract și transmite un e-mail la adresa office@austral.ro. În termen de 48 ore lucrătoare de la transmiterea notificării, cumpărătorul va primi pe e-mail număr de înregistrare și detalii cu privire la solicitarea înaintată.

4. Costuri și taxe speciale pentru renunțarea la cumpărare

În cazul în care cumpărătorul renunță la achiziționarea produsului în termen de 14 zile de la recepția acestuia, toate costurile de returnare vor fi suportate de către consumator, cu excepția situațiilor în care motivul returului este imputabil Austral Trade, firma care deține magazinul virtual Austral.ro.

Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate, precum și cartușe sau tonere desigilate și produse personalizate la cererea clientului și care au un Bun de Tipar acceptat în prealabil de acesta. Vânzătorul va face recepția fizică a mărfurilor returnate la primirea în depozit și își rezervă dreptul de a refuza primirea în stoc și returnarea contravalorii în cazul găsirii unor neconformități. Consumatorul va fi informat în scris prin poșta electronică asupra neconformităților constatate și invitat la depozitul companiei pentru recuperarea produselor.

5. Rambursarea sumelor

Rambursarea sumelor se va face în cel mult 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisă de către vânzător (O.U.G Nr.34/2014, art. 13, punctele 1, 2, 3 și 4).

Garanția produselor

Pentru solicitarea garanției produselor comercializate de Austral Trade vă rugăm să ne contactați prin telefon la numărul 0751.555.333.

Produsele vor fi trimise la adresa depozitului: Șos. Pipera Tunari 1C, Pipera, Voluntari, județul Ilfov, iar soluționarea garanției se va face prin repararea sau înlocuirea produsului defect.

Nu fac obiectul garanției produsele care prezintă defecte fizice precum: lovituri, crăpături, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garanție deteriorate, îndepărtate sau modificate, produsele utilizate în condiții neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzătoare, supunerea la variații mari de temperatură și presiune, șocuri mecanice, manipulare incorectă, utilizarea produselor în condiții de umiditate, praf, noxe sau sub acțiunea substanțelor chimice etc.), setări și instalări incorecte, prize fără împământare, pătrunderea de lichide, metale sau alte substanțe în interiorul echipamentelor, intervenția mecanică sau plastică asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente în timpul funcționării echipamentelor.

Garanție comercială

Garanția comercială este conform certificatului de garanție emis de către producător, în funcție de categoria de produs și reprezintă perioada în care consumatorul beneficiază de reparații gratuite din partea vânzătorului/producătorului.

Garanția de conformitate

Toate produsele beneficiază, prin lege, de garanția de conformitate care reprezintă perioada legală de 2 ani în care consumatorului i se aduce produsul la conformitate în mod gratuit. Conformitatea se referă la caracteristicile produsului oferite consumatorului prin publicitatea aferentă făcută de vânzător/producător. În cadrul termenului de garanție de conformitate, producătorul repară, înlocuiește sau restituie contravaloarea produsului, conform LG449/2003, Art.11, Alineat 2.

Perioada de timp stabilită de remediere a reparației nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului. Conform OG21/1992 vânzătorul este obligat să-i furnizeze consumatorului: certificat de garanție (doar pentru produsele de folosință îndelungată), manual de instrucțiuni/utilizare.

Austral.ro folosește cookies, navigarea pe site implică acceptarea politicilor acestora.