Wellbeing pentru angajați - Cum te asiguri că ai o echipă motivată și performantă

20.08.2021

Wellbeing este un termen înțeles de multe ori greșit deoarece se pune semn de egalitate între starea de bine a angajatului și wellbeing. Însă, conceptul de wellbeing este mai degrabă un mindset, o strategie ce ar trebui să facă parte din cultura organizațională a oricărei companii. Wellbeing este un termen care definește mai mult decât starea de bine a angajaților, înseamnă ingredientul principal al unei culturi organizaționale puternice.

wellbeing angajati

Program de lucru flexibil, asigurări de sănătate, planuri de pensii, sesiuni de coaching, cursuri de yoga etc. Companiile se bazează tot mai mult pe beneficii ca acestea pentru a spori bunăstarea angajaților. Prin introducerea unor astfel de avantaje, angajatorii înțeleg că angajații obțin un echilibru mai bun între viața profesională și viața personală. Pe scurt, aceasta înseamnă că, dacă le oferi oamenilor un loc de muncă în care bunăstarea să fie apreciată la fel de mult ca performanța, nivelul de stres al acestora va scădea, iar eficiența și retenția vor crește.

 

Ce înseamnă wellbeing corporate?

 

Există foarte multe teorii și definiții despre ce înseamnă wellbeing. Sociologii, psihologii și alți cercetători din întreaga lume și-au dezvoltat propriile caracteristici definitorii, dar simplificând wellbeing este senzația de a fi confortabil, sănătos și fericit în propria piele. Un nivel ridicat de wellbeing ar fi atunci când te simți mulțumit sau simți un sentiment de entuziasm pentru viață. Pe de altă parte, dacă ai un nivel scăzut de stare de bine, cel mai probabil simți un sentiment de nemulțumire în general.

 

Conceptul de wellbeing corporate s-a extins din punct de vedere tradițional și se concentrează mai mult decât pe furnizarea de îngrijiri medicale angajaților. În zilele noastre, angajatorii sunt conștienți de elementele care includ bunăstarea angajaților și caută să susțină un mediu de lucru în care angajații să lucreze cât mai bine.

 

Pentru a susține wellbeing corporate, în calitate de angajator sau manager construiește și menține o cultură la locul de muncă care îi face pe angajați să se simtă în siguranță, o companie care se simte ca a doua casă. Când este bine gândită și implementată eficient, se vor observa incidențe mai scăzute ale demisiei angajaților și rate mai mari de angajare.

 

Avantajele wellbeing pentru companie

 

Exista multe companii care minimizează și uneori chiar ignoră dezvoltarea personala a angajaților. Din păcate, acestea sunt firmele care au cele mai mari probleme legate de:

 

  • eficiența angajaților;
  • fluctuații prea mari de personal;
  • conflicte de interese;
  • lipsa motivației angajaților;
  • leadership slab.

wellbeing

În termeni de business, o companie care ține cont de conceptul de wellbeing pentru angajați se va bucura de:

 

  • Angajament.  Potrivit cercetărilor, 85% dintre companii spun că programele de wellbeing susțin angajamentul angajaților. După un astfel de program angajații se simt mai conectați, sănătatea lor este crescută și, în consecință, motivația lor pentru locul de muncă este crescută. Toți acești factori contribuie la niveluri mai ridicate de retenție a angajaților. Cu toate acestea, implicarea angajaților este influențată și de alte aspecte, precum recunoașterea angajaților și feedback constructiv. 
  • Mai multă productivitate: S-a demonstrat că într-o companie unde se pune accent pe wellbeing crește productivitatea și performanța. Când se simt bine, angajații manifestă o dorință mai mare de lucru și o implicare în luarea deciziilor. Angajații care se ocupă mai bine de stres sunt mai puțin predispuși să sufere epuizare. În general, atunci când compania se preocupă de wellbeing, angajații sunt mai concentrați asupra muncii lor și asupra productivității lor.
  • Moral ridicat: Angajații se simt mai apreciați atunci când nevoile lor sunt satisfăcute la toate nivelurile, inclusiv fizic, mental și financiar.
  • Atragerea talentelor: Atunci când compania are o bună reputație pe piață ca angajator care respectă și susține echilibrul dintre viața profesională și cea privată, este mai probabil să atrageți candidați calificați și să vă păstrați angajații existenți pe perioade mai lungi de timp.
  • Branding: Angajații fericiți sunt cei mai buni ambasadori ai brandului. Dacă îi tratezi bine, acea energie pozitivă va fi transmisă clienților tăi. Acești angajați vor fi motivați să înțeleagă modul în care produsele și serviciile vor satisface cel mai bine nevoile clienților.

 

Impactul unui plan de wellbeing pentru angajați

 

A face munca mai semnificativă și a lucra mai puțin stresant este o modalitate de a crea un mediu de lucru confortabil în care angajații vor performa. Iată care poate fi impactul asupra bunăstării angajaților:

 

  • Recunoașterea muncii 

 

Atunci când munca, devotamentul și munca în echipă sunt apreciate, angajații se simt mai împliniți și mai mulțumiți în joburile lor. În plus, recunoașterea angajaților influențează pozitiv productivitatea și creează o cultură a aprecierii. În general, recunoașterea angajaților are puterea de a vă inspira angajații și de a-i face să-și dea seama ce parte crucială a companiei sunt.

 

  • Facilitarea comunicării deschise

 

În multe companii, bunăstarea angajaților a fost pusă în pericol în timpul pandemiei, dar a fost atenuată printr-o comunicare adecvată și deschisă. Prin urmare, insuflați o comunicare deschisă și asigurați-vă că angajații sunt la curent cu ce se întâmplă. Mai mult, cea mai mare provocare a angajaților de la distanță este lipsa de comunicare și colaborare. Facilitând comunicarea fără probleme între angajați, puteți atenua una dintre principalele surse de stres profesional.

wellbeing

  • Ascultarea nevoilor angajaților

 

Angajații vor să fie ascultați. Când angajații au nemulțumiri care nu sunt abordate, încep să simtă că parerea lor nu contează. Mai mult, ascultarea angajaților și acționarea conform recomandărilor lor îi pot face să se simtă ca un membru de valoare al organizației. În acest mod, dați valoare muncii angajaților și, prin urmare, crește bunăstarea angajaților.

 

  • Oferirea de feedback regulat și în timp util

 

Primirea de feedback regulat face ca 68% dintre angajați să fie mai mulțumiți de slujbele lor. Atunci când oferiți feedback angajaților în mod continuu, aceștia simt că munca lor este importantă. În plus, angajații pot afla cum să lucreze mai bine, ceea ce le permite să își dezvolte abilitățile și să învețe în continuare. Sentimentul de satisfacție și recunoaștere în carieră este crucial pentru bunăstarea angajaților.

 

Astfel, concluzionând, o companie care acordă atenție acestui concept de wellbeing pentru agajați va beneficia de: 

 

  • Creșterea nivelului de motivație al echipei;
  • Îmbunătățirea relațiilor dintre angajați;
  • Reducerea stresului la locul de muncă;
  • Reducerea fluctuației de personal;
  • Creșterea nivelului de implicare a angajaților.