Vrei să începi propria afacere și nu știi de unde să începi?

20.12.2019

Obiectivele noastre nu pot fi atinse decât prin intermediul unui plan, în care trebuie să credem cu putere și în care trebuie să acționăm energic. Nu există altă cale spre succes.” Pablo Picasso

 

Ideea unei afaceri nu este întotdeauna suficientă. Începerea propriei afaceri este unul dintre cele mai puternice moduri de a prelua controlul asupra vieții tale, însă poate fi și cel mai dificil lucru făcut. Îți poți începe propria afacere muncind doar câteva ore pe săptămână și fără experiență, chiar dacă ai un loc de muncă cu normă întreagă, sau îți poți dedica tot timpul pentru a-ți începe business-ul tău.

Începutul este greu. Ca oricare altul desigur, dar un business implică multe responsabilități. Pentru a-ți ușura drumul către propria afacere, ne-am gândit să îți oferim un scurt ghid prin care îți poți începe afacerea. Iată 5 pași extremi de importanți fără de care începutul unei afaceri va fi o piatră de hotar:

 

Pasul 1: Găsește o idee de afaceri profitabilă

Pasul 2: Analizează industria în care vrei să intri

Pasul 3: Începe un proces de planificare

Pasul 4: Atrage clienți într-o manieră personalizată

Pasul 5: Investește în tine

 

1. Găsește o idee de afaceri profitabilă

 

Aceasta este probabil cea mai descurajantă zonă pentru cei mai mulți oameni. De fapt, cel mai frecvent motiv pentru care oamenii nu au început o afacere în acest sens este faptul că pur și simplu „nu au o idee bună de afaceri”. Specialiștii și oamenii de afaceri cu experiență sunt de părere că aceasta este doar o barieră mentală - una pe care o poți trece cu ușurință dacă te uiți la o zonă: punctele tale forte.

 

Pentru a înțelege care sunt pucntele tale forte și pentru a găsi o idee de afaceri solidă, iată patru întrebări pe care trebuie să ții le pui:

  1. Ce abilități ai?
  2. La ce spun prietenii și oamenii din jur că te pricepi?
  3. Ce faci într-o sâmbătă dimineață?
  4. Pentru ce plătești deja? 

Nu e nevoie să-ți explicăm de ce răspunsul la fiecare întrebare în parte este important pentru că acest lucru trebuie să-l faci tu și vei înțelege exact despre ce vorbim. Chiar dacă pe alocuri poate fi un mic mic impuls de ego - dar poate fi, de asemenea, incredibil de revelator. 

propria afacere

2. Analizează industria în care vrei să intri

 

După ce te-ai decis asupra ideii de afeceri care se potrivește obiectivelor și stilului de viață, evaluează-ți ideea. Cine va cumpăra produsul sau serviciul tău? Cine vor fi concurenții tăi pe piață? În această etapă, trebuie să îți dați seama de câți bani vei avea nevoie pentru a începe.

 

Există o serie de moduri prin care poți evalua potențialul afacerii tale prin care poți face acest lucru, inclusiv efectuarea de căutări pe cuvintele cheie pe Google, vorbind cu persoanele care lucrează deja în industria țintă, citind cărți ale unor persoane din industria ta, cercetând oameni cheie, citind site-uri de știri relevante și reviste din industrie pentru a fii la curent cu ceea ce se întâmplă și cu ultimele noutăți.

 

3. Începe un proces de planificare

 

Dacă vei căuta finanțare externă, un plan de afaceri este o necesitate. Dar, chiar dacă ai de gând să îți finanțezi singur proiectul, un plan de afaceri te va ajuta să afli de câți bani vei avea nevoie pentru a începe, de ce ai nevoie pentru a face profitabilă afacerea, ce trebuie să faci când ai ajuns în top pentru a continua.

 

Dar, în loc să gândești un plan de afaceri ca un document important pe care îl vei folosi doar o singură dată (poate pentru a obține un împrumut de la o bancă sau pentru a atrage acționari), gândește-te la acesta ca un instrument pentru a gestiona cum crește afacerea și cum își atinge obiectivele.

 

4. Atrage clienți într-o manieră personalizată

 

Găsirea clienților nu trebuie să fie un coșmar de apeluri sau e-mailuri reci. Trebuie doar să îți amintești că marea majoritate a competiției nu acordă atenție legăturii dintre business și client, deoarece se concentrează foarte mult pe procesul vânzării și mai puțin pe crearea unei legături cu clienții.

 

Dacă vrei să te diferențiezi, abordează un ton personal în comunicarea produselor sau serviciile tale. Dar. nu uita cheia pentru a ajunge la clienții și clienții potențiali este să vorbești direct cu nevoile lor. Este psihologia umană de bază.

 

propria afacere

 

5. Investește permanent în tine

 

Obiectivele tale se vor schimba odată ce începe o afacere. S-ar putea să îți dorești să câștigi mai mulți bani, să te dezvolți. Cel mai bun mod de a începe să faci orice este să începi să investești în tine. O altă investiție solidă în tine însuți este învățarea gândirii de învingător pentru a distruge barierele mentale care te împiedică să-ți atingi obiectivele. 

 

Dacă ar fi să sintetizăm, lungul drum al antreprenoriatului începe cu identificarea unei nevoi a publicului și continuă cu mentorii care te ajută să împachetezi această idee pentru investitori. Urmează multă muncă pentru a face cunoscut business-ul și a atrage noi și noi oportunități locale și internaționale. Iar tot acest drum e mai ușor dacă știi să-ți alegi oamenii care corespund culturii tale de business și întăresc această cultură.

 

Toate aceste sfaturi sperăm că te-au ajutat să prinzi mai mult curaj să începi business-ul propriu, să crezi în ideea ta și să mergi cu ea până la capăt. Există exemple că se poate, așadar mult succes!

 

Austral este și integrator de servicii complete pentru birou, care împreună cu partenerul său Content Speed oferă sprijin în dezvoltarea afacerilor în mediul digital prin soluții personalizate tuturor clienților care își doresc să-și integreze business-ul tradițional cu mediul online sau să-și transfere afacerea în online. De asemenea, există clienți companii care și-au integrat cerințele de birotică, tehnologie online și soluții Microsoft Cloud, într-un singur loc, pentru a obține rezultate de business mai bune. 

Parteneriatele cu Austral diferă de la caz la caz, concluzia generală fiind că pot fi aplicate indiferent de domeniul afacerii: retail sales, online sales, HoReCa, contabilitate, domeniul juridic, dar exemple sunt mult mai multe.