Viziunea unei firme: cum o elaborăm și ce ar trebui să conțină

16.07.2021

Formularea viziunii companiei este o etapă prin care trebuie să treacă fiecare antreprenor la început de drum. Unii încep dezvoltarea companiei de la început, pentru alții ea apare după o perioadă de testare și experimentare. Pentru a scrie o declarație de viziune, un antreprenor ar trebui să se gândească la ceea ce își dorește de la afacerea lui și să-și imagineze cum ar arăta aceasta în cea mai bună versiune posibilă.

misiune companie

Viziunea strategică determină direcția de dezvoltare și motivează la acțiune. Oferă o destinație pentru organizație. Cu alte cuvinte, viziunea companiei trebuie să răspundă la întrebarea Unde ne dorim să fim? Viziunea unei firme surprinde esența locului în care dorești să duci afacerea și vă poate inspira atât pe tine, cât și pe angajați, să vă atingeți obiectivele.

 

Primul pas este o declarație de viziune, după care urmează o declarație de misiune. Aceasta este o lumină orientativă a modului de a ajunge la destinație. Acestea sunt afirmații importante pentru organizație și pentru persoanele care conduc organizația.

 

  • Viziune - Imagine de ansamblu a ceea ce vrei să realizezi.
  • Misiune - Declarație generală a modului în care veți realiza viziunea.

 

Ce trebuie să conțină viziunea unei firme?

 

O declarație de viziune ar trebui să comunice obiectivele ideale de afaceri pe termen lung și ar trebui să reflecte viziunea asupra lumii și locul afacerii în mediul de business. De asemenea, ar trebui să răspundă la întrebarea fundamentală: „Către ce ne îndreptăm?” Aspectul practic al „Cum vom ajunge acolo?” este tratată de obicei într-o declarație de misiune sau într-un plan de afaceri.

 

Declarația de viziune a firmei ar putea fi inspirată de anumite aspecte ale afacerii, cum ar fi:

 

  • Reputație (de exemplu, imaginea pe care o aveți în rândul clienților, personalului, concurenților);
  • Standarde de calitate a serviciilor oferite;
  • Inovație și creștere ( oferiți produse noi, inovați permanent etc)
  • Pasiune ( angajați motivați care se bucură de ceea ce fac)
  • Durabilitate (susțineți sustenabilitatea mediului).

viziunea unei firme

De asemenea, un antreprenor ar trebui să se gândească la ce anume l-a inspirat să înceapă o afacere și la ce valori și principii de afaceri sunt importante pentru el.

 

Cum se scrie o declarație de viziune a unei firme

 

Pentru a pune pe hârtie viziunea unei firme, orice antreprenor trebuie să se gândească la ceea ce produce afacerea în momentul actual și să-și imagineze cum ar arăta în modul ideal. 

 

Iată câteva metode pentru a scrie efectiv o declarație de viziune a unei firme:

 

  • Feedback și brainstorming

 

Un prim pas în dezvoltarea unei declarații de viziune este să invitați angajații cheie la un atelier de viziune de afaceri. Prin brainstorming și schimb de idei, puteți răspunde la întrebări fundamentale despre direcția companiei, ceea ce va face mult mai ușor să puneți pe hârtie viziunea firmei. Acest lucru asigură, de asemenea, că angajații sunt aliniați la viziune și că lucrează în direcția potrivită pentru a o atinge.

viziunea unei firme

  • Declarația de viziune scrisă

 

După ce ați avut o întâlnire de brainstorming și ați venit cu câteva idei, este timpul să redactezi declarația oficială de viziune. Asigură-te că aceasta:

 

  • Este clară și concisă;
  • Conține cuvinte puternice și memorabile;
  • Este scurtă, dar spune esența în câteva cuvinte;
  • Este realistă (adică în ceea ce privește resursele, capacitățile și potențialul de creștere);
  • Descrie cel mai bun rezultat (starea ideală) pentru afacere;
  • Nu folosește măsuri numerice ale succesului;
  • Ajută la construirea unei imagini în mintea oamenilor.

 

Viziunea și misiunea ghidează activitățile de zi cu zi ale fiecărei persoane implicate în afacere. Declarațiile de viziune și misiune ar trebui să fie simple, concise și ușor de reținut. Folosiți doar câteva cuvinte pentru a surprinde esența. Declarațiile trebuie să surprindă esența a ceea ce organizația sau afacerea va realiza și cum va fi realizată. Deci declarațiile de viziune și misiune ar trebui să fie un singur gând care poate fi purtat cu ușurință în minte. 

  • Folosește declarația de viziune a afacerii

 

O declarație de viziune a firmei nu este ceva ce ai scris o dată pe o agendă și apoi a fost dată uitării. Pe măsură ce afacerea se dezvoltă, ar trebui să revizuiești în mod constant declarația de viziune pentru a vă măsura progresul și succesul. La fel ca planul de afaceri, viziunea unei firme scrisă ar trebuie să fie un document viu. 

 

De asemenea, vă poate ajuta să luați decizii cheie de afaceri, deoarece reprezintă inima și sufletul afacerii. Multe companii își folosesc viziunea pentru a contribui la crearea unei propuneri de vânzare unice, care este declarația de marketing pe care o utilizați pentru a vinde produsele și serviciile.

 

Este o idee bună să faceți declarația de viziune a afacerii vizibilă în companie pentru a inspira angajații, de exemplu prin:

 

  • postarea acestuia în zonele comune ale angajaților (sala de conferințe, lobby etc);
  • incluzându-l în orice document de cod de conduită;
  • puteți promova declarația de viziune a afacerii în mod public, utilizând-o în materiale de marketing.

 

Viziunea unei firme, alături de valorile ei, servesc ca un ghid pentru crearea obiectivelor într-o organizație. Atât viziunea, cât și misiunea companiei, au un rol important pentru că determină direcția strategică a companiei, se focusează pe viitorul acesteia și formulează un șablon pentru luarea deciziilor.