Viața după birou: timpul liber și productivitatea merg mână în mână

31.01.2020

Există oare vreun antreprenor care să nu-și dorească angajați eficienți, care dau maximum de productivitate? Noi spunem că nu, pentru că de acest lucru depinde succesul unei companii. Însă, există oare antreprenori preocupați de respectarea orelor de program în raportul cu timpul liber al angajaților? Pentru că de acest lucru depinde starea psihică a angajaților, relaxarea, păstrarea angajaților eficienți.

 

viata dupa birou

 

Din păcate, rutina serviciu-casă devine pe termen lung un factor care epuizează psihic angajații, determinându-i să vină la birou lipsiți de vlagă și motivație. Din acest motiv, există țări unde s-au implementat sisteme care să reducă numărul de ore de muncă. Rezultatul a fost unul neașteptat de bun. Mai mult timp liber, folosit pentru activitățile preferate sau pur și simplu pentru relaxare, a dus la eficiență crescută, angajați fericiți și mult mai motivați și la o creativitate crescută. 

 

De ce ar trebui să-ți susții angajații să aibă și viață după birou

 

Dacă bolile profesionale ale secolului trecut erau în special cele generate de muncile fizice grele și de locurile de munca în medii toxice, bolile prezentului sunt legate de sedentarism, stres psihic și alimentație incorectă. Activitățile din timpul liber pot avea un impact puternic asupra productivității angajaților tăi și-i pot ajuta să obțină cele mai bune rezultate. Armonia pe care o resimt angajații se va observa în rezultate și performanțe îmbunatățite:

 

  • Creșterea productivității;
  • Concedii medicale mai rare:
  • Angajați mulțumiți de jobul pe care îl au;
  • Scăderea costurilor de recrutare a unor angajați noi;
  • Angajați mai implicați în ceea ce fac, mai motivați și mai loiali companiei;
  • Comunicare mai bună în echipă;

 

Angajații care pică în capcana propriilor ambiții și, în încercarea de a excela la tot, ajung în situația în care la un moment dat vor claca și se vor vedea nevoiți să înfrunte un mare eșec personal. Conform statisticilor, s-a dovedit că workaholicii sunt cei mai nefericiți angajați care nu ating niciodată un echilibru între viața profesională și personală. Iar, pe termen lung, acesta poate fi un scenariu devastator pentru oricine.

echilibru viata job

Angajați productivi și relaxați? Cum te asiguri că își respectă viața după birou

 

Deadline-uri cu termene limită, schimbările tehnologice permanente, conflictele cu colegii sunt câteva dintre motivele pentru angajații sunt din ce în ce mai stresați. Dacă vrei să te asiguri că angajații tăi mențin un echilibru între carieră și viața personală, iată de ce anume ar trebui să ții cont:

 

  • Nu stimula competitivitatea

 

Lumea de business e, deseori, dură și competitivă. Atunci când vorbim despre cifre, performanță și succes, e normal să ne gândim la reușită în fața celorlalți. Însă, te-ai gândit vreodată că există o linie de demarcație după care competiția între angajați acționează în detrimentul companiei?

Din dorința de a avea o viață mai bună și mai stabilă, mulți angajați au ajuns să fie mereu în alertă, pentru ca alții să nu le ia locul. Ce înseamnă acest lucru: muncesc fără limite ceea ce scade calitatea sau îi sabotează pe cei din jur pentru a nu-și pierde pozițiile. Astfel de luări de poziții în interiorul echipelor organizaționale se observă indiferent de nivel.

 

  • Îndeamnă-i să-și respecte programul și să-și ia concediu

 

Cu siguranță nu le poți impune membrilor echipei tale ce să facă în timpul liber, însă oferindu-le exemplul personal și anumite opțiuni de lucru, poate o zi de work from home, vei obține mai multe șanse de a se relaxa și a se simți bine, care se transformă ulterior în angajați mai motivați și mai productivi. 

 

  • Organizează ieșiri și teambuilding-uri cu echipa

 

Ieșirile cu echipa sunt activități în care angajații se reunesc pentru a interacționa și a se cunoaște mai bine. Acestea ar trebui să fie activități distractive, care relaxează oamenii, îi ajută să se cunoască mai bine dincolo de locul de muncă, uneori chiar să lege prietenii. Partea bună la aceste întâlniri cu colegii este că adesea motivează angajații întrucât prin intermediul unui teambuilding oamenii cunosc și latura personală a colegilor și superiorilor lor și ajung să comunice mai bine.

 

work life balance

 

  • Recompensează colaborarea

 

Atunci când oamenii privesc în aceeași direcție și nu se ghidează după premize de genul „dacă eu sunt bun înseamnă că tu ești slab” ci pe spiritul de colaborare și procreare, organizația ajunge la un alt nivel de evoluție. Pentru că spiritul de echipă autentic înseamnă că niciun om nu este mai deștept decât toți oamenii la un loc, iar acest lucru înseamnă că fiecare om are o anumită valoare de care e bine să fie conștient. 

 

  • Implementează un program de lucru flexibil

 

Programul de lucru flexibil se află în topul beneficiilor dorite de angajați. În mod normal, o persoană cu un job cu normă întreagă ar trebui să petreacă 8 ore pe zi, 5 zile pe săptămâna la locul de muncă, însumând 40 de ore pe săptămână. La aceste ore se adaugă și pauza de masă de o oră, dar și drumul dus-întors al angajatului. Angajații din marile orașe au ajuns să petreacă foarte multe ore în trafic de aceea tot mai mulți ajung demotivați, obosiți și își doresc un program flexibil de lucru sau posibilitatea de a lucra de acasă.

 

Viața după birou este necesară pentru a evita efectul de burnout profesional. Extenuarea se va instala în viața profesională a oricărei persoane care neglijează timpul personal, angajatul va fi mai neimplicat, iar angajatorul va percepe acest lucru ca lipsă de interes. Și atunci apare întrebarea logică: ”Nu ar fi mai înțelept pentru fiecare dintre părți să se respecte viața după birou?

 

 

Categorie:

,