Trainingul într-o companie este o metodă de a învăța angajații ce au de făcut la locul de muncă, dar și o ocazie de dezvoltare pentru aceștia. Mai mult, trainingul este o parte vitală a parcursului unui angajat într-o companie, contribuind în mod direct la succesul sau eșecul acestuia, impactând decisiv gradul de satisfacție și gradul de retenție al angajaților.
Din nefericire, nu există o rețetă universal valabilă pentru un training de succes. Din fericire, ai la dispoziție o multitudine de metode de a livra o sesiune de training, metode pe care îți recomandăm să le combini pentru ca trainingul tău să fie interesant pentru toți participanții.
Nu toată lumea învață la fel de repede sau la fel de bine folosind aceeași metodă. Însă, în ceea ce privește trainingul, unicitatea fiecăruia dintre noi poate fi o problemă. Sau, dimpotrivă, poate fi o ocazie de a dezvolta un program de training diversificat, care să nu se limiteze la o singură metodă de ”predare” și care să captiveze întreaga audiență. Asta deoarece fiecare individ are propriul stil de învățare și răspunde la stimuli diferiți atunci când vine vorba despre procesul de învățare. De exemplu, unii dintre noi pot avea un stil de învățare bazat pe memoria auditivă, alții se bazează preponderent pe memoria vizuală, în timp ce un alt eșantion preferă metoda ”văzând și făcând”. Așadar, alternează între e-learning, training face-to-face și training on-the-job pentru a te asigura că toți participanții vor fi interesați de materialul pe care trebuie să îl livrezi.
O metodă de a fi sigur că informația pe care o livrezi va fi reținută de angajați este să imprimi un ritm alert trainingului tău. Indiferent de stilul fiecăruia de învățare, citirea unui manual de training, participarea la o sesiune de training în care trainerul vorbește și angajații ascultă sau proiectarea unor slideuri vor avea aceleași rezultate: interesul scade pe măsură ce timpul trece, iar informațiile nu vor fi reținute. Pentru a preveni apariția plictiselii și a dezinteresului, ai la dispoziție mai multe metode, dintre care noi îți propunem câteva.
Diverse studii au arătat că informația este reținută mult mai ușor dacă teoria este însoțită de practică. Mai exact, doar 10% dintre informațiile livrate în format pur teoretic vor fi reținute, în timp ce formarea practică garantează retenția a 75% dintre informațiile livrate în cadrul unui training. Ca urmare, poți lua în calcul împărțirea sesiunilor de training în două: o sesiune de training teoretic, urmată de o sesiune practică, în care participanții să poată aplica ceea ce au auzit.
Ce înseamnă conținut relevant? În cadrul unui training, relevant este doar materialul ce face referire la jobul participanților la training. Creierul uman este selectiv și va înlătura rapid informațiile ”inutile” sau pe care le consideră inutile. Pentru a preîntâmpina această situație, asigură-te că toată lumea înțelege importanța informațiilor. Condimentează materialul cu exemple concrete și de situații ce pot apărea zilnic. Cu cât mai bine este înțeleasă ideea că informațiile livrate vor face viața mai ușoară pentru angajați, cu atât mai repede vor reține aceștia ceea ce le este explicat.
Faptul că ai conceput și livrat un material de training impecabil nu garantează reușita trainingului. Conform ”curbei uitării”, 50% din informațiile învățate într-o zi vor fi uitate în aceeași zi. Ceea ce rămâne urmează să fie dat uitării în următoarele 7 zile în proporție de 90%! Pentru ca învățăceii tăi să nu ajungă în această situație, sunt recomandate mini-traininguri (în care să se reia periodic informațiile), workshop-uri sau mentoring.
Acesta este momentul în care platformele de e-learning - care pot fi accesate în orice moment, de oriunde și folosind orice tip de device - devin foarte utile. Astfel, toți angajații au acces facil la informații ce sunt esențiale pentru reușita lor în companie. Conținutul încărcat într-o astfel de platformă poate fi și chiar este recomandat să fie variat: mini joculețe, teste rapide, video-uri, prezentări, etc.
Suntem siguri că ai înțeles că succesul unui training nu depinde de flipchart sau whiteboard, de modelul de videoproiector pe care îl folosești, de culoarea parchetului sau a mochetei din sala de training, ci mai degrabă de felul în care livrezi informația. Fii sigur că suportul de training este interactiv, că are elemente vizuale, că include exemple de situații reale și că are și o parte practică. La final vei avea o echipă de noi angajați, pregătită să performeze. FOTO: Freepik
Puteti afla mai multe despre politica de cookie-uri accesand acest link: