Tehnici de time management puse în practică de oamenii de succes

27.03.2021

În esență, gestionarea timpului nu înseamnă deloc să gestionezi timpul, ci să te gestionezi pe tine însuți. Cu toții avem aceleași 24 de ore în fiecare zi, dar cât de bine le folosim, aceasta este marea întebare. Cele mai bune tehnici de gestionare a timpului îmbunătățesc modul în care lucrezi, te ajută să controlezi distragerile și să stimulezi concentrarea. 

Tehnici de time management puse în practică de oamenii de succes

Managementul timpului este procesul de organizare și gestionare a timpului, astfel încât să îți poți programa timpul pentru cele mai importante activități. Gestionarea eficientă a timpului îți permite să îți controlezi timpul și energia, astfel încât să poți obține rezultate mai mari și mai bune în mai puțin timp, fără stres.

 

Obiectivul tehnicilor de time management este de a maximiza timpul petrecut pentru activitățile cele mai importante. Avantajele gestionării timpului înseamnă că reduci timpul pentru munca neimportantă, astfel încât să ai mai mult timp pentru munca importantă.

 

Știm că există multe tehnici de time management, însă important este să le găsești pe acelea care se potrivesc. Iată 5 tehnici de gestionare a timpului puse în practică de oamenii care au succes și care fac cea mai mare diferență:

 

1. Stabilește intenții clare. Fă-ți To-do list

 

Întocmirea unei liste de sarcini poate să nu pară o tehnică revoluționară, dar este una dintre cele mai puternice modalități de a deveni mai productivi. Cele mai bune to-do-lists includ o varietate de sarcini: sarcini rapide și urgente care ar putea fi finalizate în 10 minute și sarcini operaționale mai mari, care fac parte dintr-un proiect în desfășurare.

 

Să-ți stabilești periodic o listă de sarcini te va ajuta să îți stabilești intenții clare în legătură cu ceea ce lucrezi. Într-o astfel de listă ar trebui să se regăsească toate sarcinile importante, dar și secundare, mai ales pentru momentele în care mintea îți este ocupată. O privire rapidă asupra listei îți va aduce aminte rapid pe ce trebuie să te concentrezi. 

 

2. Prioritizează sarcinile

 

Dacă scrierea unei liste de sarcini este primul pas către o mai bună gestionare a timpului, prioritizarea sarcinilor este următorul. Această tehnică de time management te ghidează prin activitățile zilei în ordinea importanței, asigurându-te că sarcinile care contează cel mai mult sunt abordate mai întâi. Când îți prioritizezi sarcinile, ar trebui să acorzi întotdeauna prioritate celor mai importante. Află ce sarcini și activități sunt de mare valoare, ceea ce va avea cel mai mult efect pozitiv asupra ta, a proiectului și echipei din care faci parte.

Tehnici de time management puse în practică de oamenii de succes

Fără prioritizare, ajungem adesea să ne concentrăm pe munca presantă, dar care nu este atât de importantă, pur și simplu pentru că se apropie un termen limită. Stabilirea priorităților este cea mai eficientă apărare împotriva sarcinilor urgente, dar fără importanță.

 

3. Păstrează focusul, evită distragerile

 

În ciuda celor mai bune intenții, toți trecem prin situația în care atenția ne este ușor distrasă. De la notificările telefonului la colegi vorbăreți - și chiar problema umană a amânării - păstrarea focusului este aproape întotdeauna mai grea decât ar trebui să fie. Având în vedere că durează aproximativ 23 de minute pentru a ne reorienta după o întrerupere, costul productiv al distragerilor noastre zilnice este unul foarte mare. 

 

În timp ce unele distrageri sunt ușor de identificat, mulți oameni nu sunt conștienți de numeroasele surse care le întrerup timpul. În momentul în care ai identificat sursa, poți seta limitări, astfel încât să găsești mijloacele prin care să contracarezi distragerea. ”Vinovații” cel mai frecvent întâlniți, cum ar fi e-mailul, întâlnirile și Slack, pot fi gestionați în mod eficient cu ajutorul unui cadru de comunicare clar.

 

4. Fă-ți un program bine structurat

 

Un program bine structurat, în care taskurile primesc un timp fix de realizare, este crucial pentru a duce la îndeplinire ceea ce îți dorești. Te ajută să faci diferență între timpul de muncă și cel personal. Delimitarea timpului este una dintre cele mai productive modalități de a face acest lucru, deoarece împiedică o sarcină să depășească o zi întreaga și împiedică să efectuezi mai multe sarcini simultan.

Tehnici de time management puse în practică de oamenii de succes

Mulți dintre noi jonglăm cu mai multe locuri de muncă în același timp, crezând că vom face mai multe lucruri, dar de fapt este opusul; suntem cei mai productivi atunci când ne concentrăm pe un lucru pe rând. Delimitarea timpului este în esență o abordare pentru a împărți atenția între toate srcinile pe care le ai de dus la îndeplinire.

 

5. Analizează timpul dintr-o zi

 

În cele din urmă, nu poți îmbunătăți modul în care îți folosești timpul, fără a înțelege cum îl utilizați de fapt. Analizarea timpului este elementară deoarece îți oferă o perspectivă și o conștientizare de sine pentru a face schimbări eficiente, evidențierea pierderilor de timp ascunse, evidențierea proceselor ineficiente și stabilirea modelelor personale de productivitate.

 

Tehnicile de gestionare a timpului sunt cruciale în ziua de azi. Cel mai adesea numărul de ore dintr-o zi este mai puțin important decât modul în care alegeți să le utilizați. Cu puțină practică, aceste tehnici de time management vă vor ajuta să controlați mai bine programul și să vă acordați mai mult timp pentru a vă concentra asupra sarcinilor sau proiectelor importante.