Halloween este o sărbătoare importată, știm! Avem și noi o sărbătoare similară și anume noaptea Sfântului Andrei. Printre altele, se spune că atunci strigoii se plimbă nestingheriți căutând victime. Însă, în timp ce la noi se încuie uși și ferestre, iar femeile se dau cu usturoi pe frunte ca să împiedice strigoii să le răpească, irlandezii, italienii, nemții, englezii și ulterior americanii au găsit o metodă mai ingenioasă de a păcăli sufletele celor morți care caută răzbunare. Ei au ales să se costumeze, umblând din ușă în ușă pentru a strânge prăjiturele pe care apoi le lăsau ca ofrande. Cu timpul, prăjiturelele (în engleză ”soul cakes”) au fost înlocuite de dulciuri de tot felul, iar Halloween a devenit un prilej de bucurie și distracție în foarte multe țări de pe glob. Așadar, de ce ai rata o ocazie de a te distra cu colegii la birou? Mai ales că sărbătoarea de Halloween poate fi transformată, fără prea mare efort financiar sau logistic, într-un team building anual, o tradiție a companiei pe care angajații să o aștepte cu nerăbdare an de an. În cele ce urmează îți prezentăm câteva idei care pot fi un punct de plecare pentru un eveniment de succes!
Costumele de Halloween sunt primul și cel mai evident pas ce poate fi făcut pentru a garanta că angajații companiei vor avea o zi memorabilă. Pe cale ierarhică, trebuie pornit de sus în jos, adică managerii sau team leaderii diferitelor departamente din companie trebuie să fie costumați pentru ca membrii diferitelor echipe să fie motivați să se costumeze la muncă. Tot pentru motivarea lor, se pot organiza și anunța diferite concursuri cu premii, ca de exemplu ”cel mai înfricoșător personaj”, ”cel mai bun costum de Halloween”, ”cel mai amuzant costum”, etc. Premiile nu trebuie să fie ceva extrem de costisitor, mai ales că ar fi bine să existe cât mai multe astfel de premii. Se pot oferi bilete la cinema sau la teatru, cutii cu bomboane, un voucher la un salon de manichiură pentru doamne și domnișoare, o oră sau două de biliard ori ping pong pentru domni, vouchere la diferite magazine, o zi liberă sau orice altceva se potrivește tipului de angajați din companie.
Pentru ca toată lumea să aibă o șansă reală de a câștiga, ar fi bine că aceste concursuri să se organizeze între membrii unei echipe, apoi interdepartamental. Evident că marele câștigător ar trebui să plece acasă cu un premiu pe măsura efortului depus: o cină romantică sau un weekend la munte. Organizarea și anunțarea din timp a concursurilor, dar și a premilor ce pot fi câștigate, vor asigura participarea majorității angajaților, dacă nu chiar a tuturor.
Închirierea unei cabine foto pentru Halloween este o idee excelentă, mai ales dacă angajații vin la serviciu costumați. Având în vedere că, atunci când se închiriază o cabină foto, aceasta vine și cu recuzită, succesul este garantat, chiar dacă angajații nu au propriile costume. În situația în care costul unui photo booth este prea mare, se poate opta pentru crearea unui decor care să garanteze reușita unor poze tematice de Halloween. Un panou negru drept fundal, ceva pânze de păianjen artificiale atârnate ici-colo, măști specifice Halloween-ului și decorul perfect este gata! Toată lumea va vrea să se fotografieze! Dincolo de a fi un prilej de distracție, prezența unui photo booth sau a unui fotograf este și o ocazie de a arăta viitorilor sau potențialilor angajați care este spiritul companiei: ”muncim, dar ne și distrăm împreună.”
Decorațiunile sunt foarte importante deoarece, pe lângă atmosfera festivă pe care o vor crea, vor ajuta angajații să intre în spiritul sărbătorii. În ceea ce privește tipul de decorațiuni, există o mulțime de variante necostisitoare, dar de efect:
- dovleci de plastic umpluți cu bomboane și așezați strategic peste tot în companie; - ghirlande colorate și pânze de păianjen; - pălării de vrăjitoare și mături; - scheleți și ceaune pentru poțiuni magice, etc.
Birourile pot fi decorate înainte de sosirea primului angajat sau chiar angajații pot participa la decorarea departamentelor în care lucrează. În acest caz, se pot organiza concursuri de genul ”departamentul groazei”, ”un birou de speriat”, etc. Toate acestea au ca scop acordarea unui premiu pentru cel mai bine decorat departament. Un premiu posibil în acest caz ar fi pizza sau un desert pentru membrii departamentului câștigător.
O altă idee care ar putea fi pusă în practică este organizarea unui mic dejun, a unui brunch sau a unui prânz pentru angajați. Desigur că preparatele ar trebui să fie și ele în spiritul Halloween-ului, iar o firmă de catering poate asigura gustări de tot felul, decorate în cele mai ”îngrozitoare” moduri. Un prânz sau un mic dejun de tip bufet sunt ocazia perfectă pentru ca membrii echipei să petreacă timp împreună.
În sfârșit, ajungem la petrecerea de Halloween. Punctul culminant al zilei, o astfel de petrecere nu trebuie neapărat să aibă loc într-o locație închiriată, ci se poate desfășura chiar în incinta companiei, dacă există un spațiu suficient de mare pentru toată lumea. Mai ales dacă sediul este deja decorat, iar angajații costumați! Nu mai lipsesc decât muzica și băuturile. În plus există o grămadă de jocuri și activități care mai de care mai amuzante ce pot fi puse în practică fără o cheltuială suplimentară. De exemplu, un concurs de ”poțiuni magice” în care fiecare participant prepară și decorează un cocktail, sau un joc de mimă. O altă variantă este organizarea unei ieșiri într-un club de karaoke sau un bar și plata primului rând de băuturi pentru angajați.
Dacă Haloween-ul nu a mai fost niciodată sărbătorit în cadrul companiei este normal să existe o oarecare reticență din partea unora dintre angajați. Însă acest lucru nu trebuie să descurajeze, ci mai degrabă să motiveze organizatorii. În cazul în care evenimentul este un succes, chiar și cei mai mari critici se vor transforma în susținători!
Puteti afla mai multe despre politica de cookie-uri accesand acest link: