Strategie de business pentru 2021 - de ce aspecte să ții cont

23.12.2020

Chiar dacă pare destul de dificil de planificat viitorul, orice lider știe că o afacere are nevoie de o strategie. Cu atât mai mult într-o perioadă atât de incertă și de dificilă pentru multe domenii, un business are nevoie de o direcție strategică pentru a oferi un scop afacerii și pentru a vă ajuta să stabiliți obiective realiste de îndeplinit în anul următor. 

Strategie de business pentru 2021 - de ce aspecte să ții cont

Iată câteva modalități de a vă construi strategia de afaceri pentru 2021, luând în considerare evenimentele petrecute în anul 2020:

 

Concentrați-vă pe ceea ce puteți face

 

Dincolo de reglementările legale care poate v-au împiedicat și vă împiedică probabil în continuare să vă desfășurați așa cum ar trebui, ceea ce trebuie să faceți de acum este să vă uitați exclusiv la ceea ce puteți face. De exemplu, când restaurantelor li s-a spus că nu pot servi clienții în interior, au trecut la livrare la domiciliu și la terase mari în aer liber. Indiferent de tipul de afacere pe care îl desfășurați, aceasta este mentalitatea pe care trebuie să o dezvoltați și să o utilizați pentru strategia de afaceri în 2021.

 

Strategia de lucru poate începe cu o listă cu ceea ce este posibil. Iată câteva exemple posibile:

 

  • Analizarea transferării business-ului în mediul online;
  • Cercetează piețe noi pentru potențială expansiune și diversificare a produselor/serviciilor oferite;
  • Interacționați în continuare cu clienții cât mai mult pentru a întări relațiile;
  • Creați o experiență diferită, dar la fel de bună ca și până acum, pentru clienți;
  • Revizuiți strategia de marketing.

 

Odată ce ați definit ce puteți face - chiar dacă va necesita o ajustare pe viitor - puteți construi apoi obiective cantitative și un set de tactici pentru atingerea lor.

Strategie de business pentru 2021 - de ce aspecte să ții cont

Investiți în e-commerce

 

Dacă există un lucru pe care l-am învățat din pandemia de coronavirus, este că proprietarii de întreprinderi mici - în special comercianții cu amănuntul - ar trebui să investească în comerțul online. Chiar și înainte de pandemie, numărul persoanelor care cumpărau de la magazinele tradiționale scădea constant, în timp ce numărul cumpărătorilor online crește continuu.

 

Cu atât mai mult în această perioadă de pandemie oamenii au învățat să cumpere tot ce au nevoie pe internet. Deci, luați în calcul un magazin online (dacă aveți deja unul, îmbunătățiți-l), astfel încât clienții să poată cumpăra ceea ce au nevoie folosind smartphone-ul, tableta sau computerul fără a părăsi confortul casei lor.

 

Profitați de prezența pe rețelele sociale pentru a direcționa mai mulți oameni către magazinul online și asigurați-vă că aveți un mecanism de livrare de încredere pentru a livra rapid produsele către clienți.

 

Extindeți durata de lansare a produsului

 

Dacă afacerea pe care o aveți dezvoltă noi produse permanent, atunci strategia de afaceri în 2021 ar trebui să abordeze aceste lansări cu o nouă înțelegere a schimbărilor produse în 2020.  Utilizați această experiență după o nouă cronologie pentru dezvoltarea produsului, presupunând că mulți dintre acești factori pot continua să aibă impact asupra procesului. Extinderea intervalului de timp pentru lansarea produselor vă va ajuta, de asemenea, să luați decizii strategice de afaceri cu privire la forța de muncă, marketing și multe alte aspecte.

 

Fiți receptivi la nevoile clienților

 

Una dintre cele mai mari greșeli pe care le puteți face în mediul business este să oferiți produse și servicii care nu sunt aliniate cu interesele și nevoile clienților. Studiile arată că înțelegerea și răspunsul la cererile clienților este una dintre cheile creșterii vânzărilor și creșterii veniturilor. Deci, asigurați-vă că aveți un sistem bine pus la pucnt pentru a primi feedback de la clienți.

 

Mai important, încercați permanent să înțelegeți ce produse și servicii caută și actualizați-vă oferta de câte ori este neecsar pentru a răspunde nevoilor lor în schimbare. Concentrați-vă strategia de afaceri pentru 2021 pe clienți și acțiuni orientate către clienți, deoarece fidelizarea lor este ceea ce vă poate susține în momente dificile.

Profitați de puterea Big Data

 

Trăim în era digitală în care oamenii de afaceri au acces la mai multe date decât au avut până acum. Puterea de calcul crescută, tehnologiile Cloud și Big Data au dărâmat de-a dreptul orice “nu se poate”. Fiecare acțiune pe care o persoană o face pe internet - făcând clic pe un link, vizitând un site web, trimitând un e-mail, încărcând o fotografie sau scriind o recenzie - creează o amprentă digitală care poate fi stocată și recuperată ori de câte ori este necesar.

 

Analizând datele, nu numai că puteți înțelege, ci și prezice comportamentul potențialilor clienți și satisface nevoile acestora în consecință. Puteți utiliza instrumentele de analiză a datelor pentru a afla despre ce vorbesc oamenii online, ce caută, ce le place și ce nu le place.

 

Puteți utiliza instrumentele CRM și alte instrumente analitice pentru a urmări, analiza și identifica cele mai relevante date de utilizator de care aveți nevoie și pentru a le utiliza pentru a vă ajusta campaniile de marketing.

 

Promovați-vă pe Social Media

 

Nu în ultimul rând, dacă aveți un business, pe care vreți să-l extindeți, să creșteți vânzările și să sporiți veniturile, social media este, fără îndoială, strategia pe care ar trebui să vă concentrați.

Platformele de socializare precum Facebook și Instagram, care erau dominate de utilizatori tineri până acum un deceniu, sunt acum populare printre persoanele din toate categoriile de vârstă. Deci, prezența pe aceste platforme este absolut vitală.

 

Împreună cu strategiile tradiționale de marketing online, cum ar fi articole și postări pe blog, concentrați-vă pe conținut multimedia - în special videoclipuri scurte care pot fi încărcate pe Instagram, Youtube și Facebook.

 

De asemenea, cheia este să folosiți și micro-influenceri care au un număr mic de followers, mai degrabă decât influencerii cu un număr mare de urmăritori. Micro-influencerii nu percep sume enorme și au mai multe șanse ca persoanele care îi urmăresc să aibă încredere în ei, comparativ cu superstarurile din rețelele sociale care percep taxe mari și acceptă colaborări din motive strict financiare.

 

Pe măsură ce examinați aceste abordări pentru crearea strategiei de creștere a afacerii în 2021, veți găsi, pe parcurs, o mulțime de alte acțiuni pe care le puteți întreprinde. Abordând în mod proactiv strategiile enumerate aici, veți găsi soluții și veți menține o perspectivă pozitivă către viitor.