Misiunea unei firme: De ce este importantă și cum poți scrie o declarație de misiune

26.11.2021

Fiecare afacere este unică. Fiecare afacere vinde ceva. Și fiecare afacere vrea să se remarce în fața clienților, fie că vorbim de prezența fizică, fie de cea online. Reclamele, postările pe rețelele sociale, conținutul site-ului, e-mailurile, toate ar trebui să reflecte acest lucru. De aceea, este important să existe o declarație, misiunea unei firme, care să reunească totul.

misiunea unei firme

A avea o misiune, o viziune și valori îți oferă oportunitatea de a privi spre viitor și obiectivele pe care doriți să le atingeți. Cu 2022 aproape, un nou an îți oferă șansa de a reflecta cu adevărat asupra misiunii, viziunii și valorilor organizației tale și de a le crea sau de a le rafina pentru creștere, îndrumare și dezvoltare în continuare.

 

Această informație puternică descrie esența companiei și oferă clienților și angajaților o imagine clară despre ceea ce este, este un fel de ADN al afacerii. O declarație bună a misiunii de afaceri definește organizația pe scurt. În general, aceasta include:

 

  • Cine sunt clienții tăi (și, uneori, unde activezi).
  • Ce produse sau servicii oferi.
  • Valoarea finală/rezultatul pozitiv al acestor produse/servicii.
  • Cum faci să devină totul posibil.

 

Iată un exemplu generic de misiune a unei companii: ”Construim clădiri de birouri comerciale de clasă A pentru chiriașii de ultimă generație în zona metropolitană Big City, livrând proiecte conform specificațiilor la timp, folosind sistemul nostru propriu de management al calității.

 

Misiunea unei firme este adesea confundată cu alte aspecte ale identității unei mărci, așa că iată ce anume trebuie să știi pentru a le putea separa:

 

  • Misiune: Aceasta este ceea ce faci, de ce o faci, cum o faci și ce valoare aduci.
  • Viziune: Declarația de viziune este ceea ce speri să fii îndeplinindu-ți misiunea.
  • Obiective: Obiectivele tale sunt rezultate tangibile care îți vor îndeplini misiunea.
  • Valori de bază: Valorile tale de bază unesc echipa pentru a alimenta toate cele de mai sus.

 

De ce este importantă misiunea unei firme

 

Misiunea unei companii este un factor de motivare cheie din spatele succesului afacerii tale. Cercetările arată că angajații muncesc mai mult atunci când se simt conectați la un scop mai mare, peste jumătate dintre angajați spun că au un sentiment de identitate la locul de muncă, în timp ce o parte spun despre jobul lor că este pur și simplu locul de unde își câștigă existența. 

misiunea unei firme

În timp ce viziunea reprezintă o declarație a obiectivului principal al companiei, misiunea unei firme se axează mai mult pe acțiuni și pe scopul pe care organizația îl servește publicului. Aceasta include adesea și o descriere generală a companiei și a obiectivelor ei. Misiunea urmărește “ce?”, “cine?” și “de ce?” o companie are un produs sau prestează un anume serviciu și  explică motivul existenței companiei și perspectivele acesteia pentru public.

 

Cum să scrii o declarație de misiune a companiei

 

Misiunea unei firme scrisă trebuie să fie o declarație simplă, orientată spre acțiune, care explică scopul companiei. Acesta rezumă ceea ce face compania pentru clienți, angajați și parteneri și, de obicei, include descrieri generale ale organizației și obiectivele sale. Pe scurt, explicați ce faceți și de ce o faceți într-o declarație de misiune clară și concisă.

 

Rezumarea afacerii într-o propoziție este fără îndoială o muncă grea. Dar, cu o tehnică potrivită vei putea scrie declarația de misiune a firmei simplu și rapid. Iată astfel ce trebuie să faci pentru a pune pe hârtie misiunea firmei tale:

 

1. Fă un ”inventar” al afacerii

 

Stai împreună cu echipa și discutați despre următoarele lucruri:

 

  • Care este domeniul de bază al afacerii?
  • Care sunt produsele sau serviciile pe care le livrați?
  • Ce vă fac produsele/serviciile diferite?
  • Ce probleme rezolvă produsele/serviciile voastre?
  • Ce beneficii oferă produsele/serviciile tale?
  • Care este propunerea ta de valoare unică (USP)?
  • Care sunt caracteristicile personale ale brandului tău?
  • Care este atuu-ul tău?
  • Ce avantaje ai față de concurenți?
  • Care sunt punctele forte și armele secrete ale membrilor echipei tale?
  • Cine sunt clienții tăi țintă?
  • Care sunt segmentele tale de public?

 

2. Adună informațiile și pune-le pe hârtie

 

Adună răspunsurile la aceste întrebări și transformă-le într-o declarație clară cu privire la modul în care intenționezi să lucrezi și în ce scop. Organizează informațiile în patru direcții:

 

  • Ce faci?
  • Cum anume faci?
  • Pentru cine o faci?
  • Ce beneficiu/valoare finală au cumpărătorii tăi?

 

Uneori, anumite detalii sunt omise sau amestecate, pentru că nu sunt incluse pe listă. Ține cont că nu există o declarație de misiune corectă sau greșită.

declaratia de misiune

3. Începe să scrii

 

Pune ideile principale într-o frază sau două pentru fiecare dintre elementele de mai sus și apoi folosește formula de mai jos:

 

  • Noi [ce faci] prin [cum o faci] pentru [clienții țintă] la [valoarea finală pe care o oferi].

 

sau

 

  • Noi [oferim această valoare] [clienților vizați] prin [ce faceți] și [cum o faceți].

 

Evitați adjectivele și adverbele înflorate și inutile, care vor împiedica lizibilitatea, dar vedeți dacă adăugarea sau înlocuirea oricărui cuvânt poate ajuta la crearea unu mesaj mai emoțional.

 

Ikea, de exemplu, combină viziunea și misiunea firmei într-un mod ingenios, cu o declarație care ar putea fi valabilă pentru foarte multe companii: „Viziunea noastră este de a crea o viață mai bună pentru cât mai mulți oameni!” Și continuă cu declarația de misiune: „Facem acest lucru posibil oferind o gamă largă de produse de amenajare bine concepute, funcționale, la prețuri atât de mici încât cât mai mulți oameni să-și poată permite.”


Viziunea și misiunea unei firme servesc de multe ori ca un ghid pentru crearea obiectivelor într-o organizație. Au un rol important pentru că determină direcția strategică a companiei, se focusează pe viitorul acesteia și formulează un model pentru luarea deciziilor. În plus, prin stabilirea clară a viziunii, misiunii și valorilor companiei tale, facilitezi evoluția, productivitatea și dezvoltarea acesteia.

 

 

Categorie:

,