Mișcare la birou: 5 lucruri pe care le poți face ca să echilibrezi statul pe scaun

31.07.2018

 

Știm că ți-ai plătit abonament la sala de sport dar nu ai fost decât o singură dată, că-ți amâni prietenul de câteva luni să alergați în parc și că pantofii sport stau neclintiți în dulap. Stai fără grijă, nu suntem pe urmele tale, însă știm că nu faci sport pentru că suntem mulți în această situație, foarte mulți chiar.

 

Dincolo de kilogramele în plus, lipsa mișcării afectează sănătatea întregului organism și acest lucru se traduce prin apariția durerilor de cap, durerilor de spate, lipsa concentrării, oboseală cronică, încheieturi rigide și dureroase.

 

Înainte ca sedentarismul să pună cu totul stăpânire pe tine, îți propunem 5 lucruri pe care le poți face pentru a echilibra cele (minimum) 8 ore de stat pe scaun la birou.

1. Exerciții de stretching la birou pentru gât și umeri

 

Statul pe scaun timp de 8 ore pe zi poate fi extrem de neplăcut din punct de vedere fizic, în ciuda faptului că aparent nu faci nimic. Poziția în șezut pentru vreme îndelungată poate să cauzeze dureri de gât și ale coloanei vertebrale extrem de neplăcute. Pentru a evita această experiență dureroasă poți face câteva exerciții de întindere care să-ți relaxeze zona cervicală. Procedura este foarte simplă, ai nevoie doar de câteva minute libere.

 

În fața calculatorului, așezat cât mai la marginea scaunului, cu spatele drept și picioarele ușor depărtate (unghi de 90° între coapsă și gambă), cu mâinile pe genunchi, aplecăm capul și încercăm să lipim bărbia de piept. Fără să modificăm poziția corpului, ne prindem cu ambele mâini de cap și încercăm să lipim coatele. Efectuăm exercițiul timp de 1 minut. În aceeași poziție, ne prindem cu mâinile de spătarul scaunului și împingem pieptul înainte, inspirând și expirând profund.

 

Există o mulțime de astfel exerciții de stretching pentru a detensiona zona umerilor, important este să îți rezervi câteva minute de exerciții și să te asiguri că geamul este deschis pentru a avea o sursă de oxigen.

2. Plimbă-te când vorbești la telefon

 

Dacă jobul tău presupune vorbitul la telefonul mobil, atunci ai un mare as în mânecă. Renunță la a sta la birou pe scaun și plimbă-te în voie, atât cât spațiul îți permite pentru a face mișcare. În plus, pe lângă relaxarea musculaturii, la fiecare oră de vorbit la telefon vei pierde 225 de calorii.

 

3. Ridică-te de pe scaun ori de câte ori ai ocazia

 

Umpleți regulat paharul cu apă, poartă o discuție de job cu un coleg în timp ce mergeți pe holul companiei, evită să trimiți un email sau să dai un telefon unui coleg și mergi să-i transmiți direct mesajul dacă acest lucru este posibil. Găsește noi ocazii de a te ridica de pe scaun la fiecare jumătate de oră pentru că astfel ai grijă de sănătatea ta pe termen lung. Dacă totuși ești freelancer sau faci parte dintr-o companie mică, ai varianta de a opta pentru un birou reglabil pe înălțime sau pentru o măsuță de laptop cu înălțime reglabilă pentru a lucra câteva ore pe zi în picioare.

 

4. Alege scările în detrimentul liftului

 

Pare o activitate fizică extrem de banală dar este extrem de importantă pentru întreg organismul și în plus poate fi practicată în fiecare zi. Urcatul și coborâtul scărilor este un exercițiu fizic extrem de ușor și sigur pentru orice vârstă și îmbunătățește starea de sănătate de-a lungul timpului, deoarece stimulează funcționarea inimii și a aparatului circulator. La fiecare 10 trepte urcate corpul arde o calorie. Mai mult decât atât, doar 10 minute de urcat scările zilnic poate reduce cu 50% riscul producerii unui atac de cord pe parcursul a 10 ani.

Miscare la birou

5. Parchează mașina într-o zonă îndepărtată sau mergi pe jos o stație

 

Mersul pe jos către birou, dimineața, o stație sau două, nu te vor ajuta neapărat să scapi mai repede de kilogramele în plus, însă cu siguranță te vor ajuta să fii mai productiv la locul de muncă. Este dovedit faptul că mersul pe job îmbunătățește capacitatea de funcționare a creierului, stimulând oxigenarea întregului corp, implicit concentrarea și atenția. În plus, specialiștii confirmă că 10 minute de mers pe jos cresc nivelul de endorfine din creier, ceea ce duce la eliminarea stresului.

 

Știm cât de rezistenți sunt oamenii la schimbare și cât de greu îi este creierului să-și păstreze motivația să continue. Pentru a nu-ți pierde entuziasmul pe parcurs, începe cu pași mici și mai ales adu o notă de amuzament în tot ceea ce faci. Invită un coleg cu care ești pe aceeași lungime de undă sau oferă-ți o recompensă după fiecare săptămână în care ai mai făcut un pas către o viață sănătoasă. Până la urmă, nu uita că viața înseamnă mișcare!

Categorie:

,

Taguri:

,