Managementul recompenselor: Ce semnificație are și cum te ajută să motivezi angajații

12.11.2021

Se apropie sfârșitul anului sau finalizarea unui proiect important și probabil pe lista de sarcini se află și sistemul de recompense în motivarea personalului. Vrei să-ți recompensezi angajații pentru munca grea, efortul și dedicarea lor din ultima perioadă și nu știi cum să faci acest lucru? Managementul recompenselor te poate ajuta în acest sens prin implementarea unor strategii sau politici care să răsplătească pe toată lumea din companie, într-un mod corect și consecvent. 

reward management

Când îți recompensezi angajații pentru munca bună, aceștia se simt apreciați și devin mai motivați – ceea ce, în general, poate crește productivitatea și succesul afacerii tale. Strategiile de reward management pot fi foarte eficiente în motivarea, încurajarea atitudinii pozitive și retenția angajaților.

 

Orice companie are nevoie de un sistem de recompensare a angajaților care să se adreseze următoarelor 4 chestiuni: compensare, beneficii, recunoaștere și apreciere. Problema multor afaceri din ziua de azi este că sistemelor de recompensare le lipsesc unul sau mai multe din aceste 4 elemente, iar elementele incluse nu sunt adaptate strategiilor corporației.

 

Cele mai de succes strategii de management al recompenselor le oferă angajaților oportunități de a se perfecționa – creând un mod reciproc avantajos de a recunoaște angajații buni.

 

De ce este important managementul recompenselor?

 

Recompensele vin sub mai multe forme. Dar, ceea ce contează cu adevărat în managementul recompenselor este modul în care gestionați aceste recompense. Când recompensele sunt gestionate corect și eficient, ele sporesc motivația angajaților. Angajații rămân loiali companiei și contribuie la creșterea productivității.

 

Gestionarea recompenselor înseamnă în primul rând analizarea modului în care angajații tăi vor aprecia acest lucru și de care ar putea să beneficieze cel mai mult. Generația modernă de angajați este mai interesată de auto-dezvoltare și de recompense care țin de stilul de viață decât de stimulente financiare. Bineînțeles că acestea sunt relevante în condiția în care angajatul consideră că primește un salariu adecvat pieței.

 

O strategie eficientă de management reward nu promovează doar munca bonificată, ci și prin promovarea unui echilibru sănătos între muncă și viață, care îi permite angajatului să aibă grijă de propria sănătate.

managementul recompenselor

Tipuri de recompensare a angajaților

 

Așadar, acum știi că recompensarea poate juca un rol crucial în cultura companiei, precum și în păstrarea angajaților, iată care sunt cele 4 tipuri comune de sisteme de recompensare a angajaților:

 

1. Recompense financiare

 

Cel mai comun tip de sistem de recompensă monetară este un bonus anual sau semestrial. Aceste stimulente de la jumătatea anului și de la sfârșitul anului sunt excelente pentru a încuraja motivația și retenția angajaților. Alte exemple de recompense monetare care susțin performanța și productivitatea includ premii în bani, planuri de împărțire a profitului și opțiuni pe acțiuni. În multe industrii, stimulentele monetare sunt suficiente pentru a obține productivitatea maximă a angajaților. 

 

2. Recompense non-financiare

 

Un sistem de recompense non-financiar ar putea fi un fel de certificat de „performanță de top” sau „angajat al lunii”. Acest tip de recompensă satisface dorința psihologică a unui angajat de a fi recunoscut pentru eforturile sale. Alte tipuri de recompense non-monetare de luat în considerare sunt timpul liber suplimentar, programul de lucru flexibil, abonament la o clinică de sănătate privată, reducerile corporative (cum ar fi abonamentul la sală de sport) și parcarea gratuită.

 

3. Dezvoltare personală

 

Programele de dezvoltare sunt concepute pentru a ajuta angajații să atingă un echilibru mai mare între viața profesională și viața privată prin sprijinirea sănătății fizice și psihologice a angajaților. Unele programe pentru angajați oferă reduceri legate de sănătate, cum ar fi ședințele de terapie. Alte astfel de beneficii includ traininguri și cursuri de dezoltare personală și profesională, astfel încât aceștia să ofere cele mai bune performanțe la locul de muncă.

 

4. Programe de recunoaștere a angajaților

 

Cercetările arată că angajații care sunt recunoscuți pentru contribuțiile și realizările lor tind să muncească mai mult și să aibă o atitudine mai pozitivă la locul de muncă. Recunoașterea angajaților poate fi la fel de simplă ca o laudă verbală sau la fel de formală ca o ceremonie de premiere.

În funcție de tipul de recunoaștere a angajatului, recompensele acordate pot fi distribuite zilnic, săptămânal sau la sfârșitul lunii. Ca și în cazul celorlalte tipuri de sisteme de recompensă, recunoașterea angajaților aduce beneficii atât pentru angajator, cât și pentru angajat, ajutând la crearea unui mediu de lucru mai productiv și mai pozitiv.

sistemul recompenselor

Beneficii ale managementului recompenselor

 

1. Te va ajuta să atragi oameni talentați și să-i păstrezi cât mai mult timp

 

Brandul de angajator trebuie să fie bine gestionat și prezentat de echipa de resurse umane. 

Atunci când candidații simt în perioada de recrutare că au posibilitatea să se dezvolte conform planurilor, vor dori să aplice pentru postul oferit. 

Retenția este unul dintre cei trei R pentru un motiv pentru a implementa managementul recompenselor. Importanța păstrării angajaților este greu de estimat. Menținerea celor mai buni angajați este vitală pentru succesul afacerii și, dacă aceștia nu se simt apreciați, vor pleca pentru a căuta un loc mai bun. În plus, necesitatea de a înlocui un om vechi vă poate costa mult timp și bani. 

 

2. Ajută la crearea unei culturi organizaționale puternice

 

Dacă doriți să construiți o cultură organizațională mai puternică și mai pozitivă, nu uitați de sistemele de recompense. Modul în care oamenii sunt apreciați și celebrați joacă un rol important în starea de spirit de la locul de muncă. Ea influențează modul în care angajații tăi vorbesc între ei și cu oamenii din afara afacerii.

 

Un sistem de recompensă cu beneficii suplimentare arată că sunteți interesat de întărirea pozitivă pentru angajații care fac eforturi suplimentare.

 

3. Contribuie la bunăstarea angajaților

 

Nu este greu de imaginat situația în care neglijarea muncii grele a unui angajat se va sfârși cu demotivarea acestuia și ulterior cu demisia. Este adevărat și contrariul. Bunăstarea angajaților este mai importantă ca niciodată în ritmul frenetic din ziua de azi, așadar nu îți poți permite să riști să uiți de cei care îți împing compania către noi culmi.

 

4. Creste productivitatea

 

Este simplu, dar trebuie spus. Gestionarea recompenselor poate ajuta enorm productivitatea. De la o concurență sănătoasă până la faptul că știu că munca lor grea va fi apreciată, angajații sunt mai determinați să producă muncă de calitate dacă știu că recompensele semnificative se află imediat după colț. Cu alte cuvinte, oferind cuiva o compensație mai mare la momentul potrivit, ar putea avea un ROI ridicat.

 

5. Vă ajută să construiți o bună reputație

 

Ca și în cazul culturii organizaționale a companiei, reputația brandului influențează multe aspecte ale afacerii. Unul dintre cele mai importante domenii de influență, așa cum menționam anterior, este despre reteția angajaților. Acest lucru se traduce printr-o bună reputație în piață ca angajator. Angajatorii care au o reputație proastă în piață pot fi mai greu să convingă un candidat să aibă încredere în ei dacă știu că propriii angajați ai companiei nu au. Prin urmare, managementul recompenselor poate fi o modalitate cheie de a avea angajați mulțumiți, contribuind la o reputație pozitivă.

 

6. Îmbunătățește sistemul de management al performanței

 

Foarte popular în managementul afacerilor moderne este procesul de management al performanței. Acesta are ca scop îmbunătățirea și creșterea continuă a performanței fiecărui angajat. Deci, nu este vorba doar despre atingerea obiectivelor de business, ci despre împingerea afacerii tale către performanță. Din ce în ce mai mult, managementul recompenselor este folosit în astfel de sisteme pentru a menține angajații implicați și în continuu dezvoltare.