Mai mult decât colaborare: cum poți îmbunătăți calitatea lucrului în echipă

05.10.2018

“If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together.”

 

Din cele mai vechi timpuri, oamenii au acționat împreună pentru a-și atinge scopul. Vânătorii, agricultorii și mai târziu negustorii au colaborat între ei, și-au pus la comun cunoștințele pentru a se dezvolta, pentru a evolua. Și în ziua de azi, marile companii înțeleg puterea colaborării între membrii unei echipe și caută în permanență elementele care îi determină pe angajați să lucreze mai eficient, mai mult și mai presus de toate împreună.    

Lucrul in echipa Austral blog

Orice companie funcționează prin prisma resursei umane, angajații săi, iar de cele mai multe ori acest lucru înseamnă lucrul în echipă. Pentru ca o echipă să funcționeze cât mai bine, aceasta are nevoie de un lider bun, capabil să delege sarcini și responsabilități fiecărui membru din echipă, în funcție de personalitatea și atuurile lui.

 

În ultimii ani, colaborarea membrilor unei echipe a devenit o prioritate pentru mulți lideri de bussines. Chiar dacă, fiecare companie are propria dinamică de lucru, propria cultură organizațională și automat propriile metode de măsurare a succesului, avantajele lucrului în echipă sunt ușor de identificat.

 

Avantajele lucrului în echipă

 

Munca în echipă dă roade atunci când fiecare membru știe exact ce are de făcut, când grupul funcționează precum un tot unitar și cu încredere. O echipă bine închegată este mediul în care membrii ei se completează și se stimulează reciproc într-un mod pozitiv. Iată câteva dintre avantajele lucrului în echipă:

 

...Problemele complexe cer cunoștințe și soluții complexe, care de cele mai multe ori sunt rezultatul mai multor minți;

 

...Lucrul în echipă îi determină pe membrii ei să lucreze către obținerea scopului comun și mai puțin către afirmare individuală;

 

...Comunicarea bună din interiorul unei echipe duce la obținerea rezultatelor într-un timp mult mai rapid;

 

...Atuurile fiecărui membru sunt completate și valorificate;

Informațiile circulă mai ușor de la un membru al echipei la celălalt, ceea ce reprezintă un mediu excelent de învățare;

 

...O echipă închegată poate ajuta un angajat nou venit să se integreze mult mai ușor.

 

Metode de îmbunătățire a lucrului în echipă

 

Succesul realizărilor unei companii este influențat direct de modul în care angajații se conectează între ei atunci când este nevoie. O echipă unită va avea un țel comun, același obiectiv și în final va performa la potențial maxim. Cu siguranță nu există o rețetă de bază, general valabilă, pentru o colaborare mai bună între membrii unei echipe, dar există “ingrediente” care care îi determină pe oameni să lucreze mai bine împreună. Iată o parte dintre acestea:

 

- Încurajarea părerilor. Atmosfera deschisă dintr-o companie face ca oamenii să lucreze cu plăcere, atât individual, cât și în echipă.

 

- Catalizatorul echipei. Zâmbetele sunt molipsitoare, așa cum tensiunea și stresul se transmit fără să fie nevoie de prea multe cuvinte. Cu cât există mai multe persoane cu moralul ridicat, cu atât atmosfera din echipă este mai bună și implicit membrii ei sunt mai productivi. Dacă nu ai un catalizator în echipă atunci ar fi cazul să-l găsești!

 

- Timp petrecut cu echipa după job. Specialiștii în resurse umane cred că membrii unei echipe au nevoie să se cunoască și dincolo de birou, în afara orelor de program. S-a observat că după aceste ieșiri, oamenii sunt mai comunicativi și se ajută mai mult în proiectele la care lucrează. Se pare că ieșirile organizate în locații mai speciale, cum sunt teambuildingurile, unde oamenii pot socializa și discuta despre lucruri personale, ajută mult la sudarea unei echipe.

Lucrul in echipa Austral Blog 2


- Comunicarea. Evoluția tehnologiei din ultimii ani a făcut ca transmiterea informațiilor să se rezume în mare parte la trimiterea și primirea de emailuri sau de mesaje scrise. Dar, comunicarea interumană este importantă deoarece prin acest mod ajungi să cunoști mai bine oamenii cu care lucrezi și să stabilești o conexiune sănătoasă. Membrii unei echipe au nevoie să se vadă și să comunice laolaltă într-o sală de ședințe, în ciuda timpului mare care se pierde la o astfel de întâlnire.

 

- Identificarea profilului fiecărui membru. Ca o echipă să lucreze în armonie, trebuie ca membrii ei să se cunoască, să se știe ce tip de personalitate are fiecare. Există în prezent mai multe teste care analizează profilul comportamental al indivizilor și al modului în care aceștia iau decizii. Aceste teste psihologice care analizează atitudinea (extrovertit sau introvertit), modul de prelucrare al informațiilor (senzitiv sau intuitiv), modul în care membrii unei echipe iau decizii (rațional sau sentimental) îi ajută pe manageri să înțeleagă mai bine comportamentul angajaților și astfel pot decide în cauză asupra modului în care fiecare în parte trebuie abordat și asupra sarcinilor pe care le va avea de îndeplinit.

 

- Echilibru între lucru individual și lucru în echipă. Ca membrii unei echipe să lucreze cot la cot, trebuie ca momentele de muncă individuală să se îmbine cu momentele intense de lucru cot la cot. Activitățile de job ce aduc diversitate și nivele de intensitate diferite conduc către eficiență.

 

Lucrul în echipă este importantă nu doar pentru companie pentru ca obiectivele să fie atinse mai ușor sau pentru managerul care coordonează, ci pentru fiecare component al grupului. Chiar dacă oamenii sunt foarte diferiți, sunt ființe sociale și au nevoie de apropiere umană, au nevoie să traiască în armonie cu ceilalți. Descoperirea reciprocă a atuurilor, a calităților și al modului de gândire al fiecărui membru ajută la construirea unei echipe puternice, performante.

 

Categorie:

,

Taguri:

,