Leadership în business - cum îți poți îmbunătăți abilitățile de conducere a unei echipe

06.08.2021

Leadership este arta de a motiva un grup de oameni să acționeze în vederea atingerii unui obiectiv comun. Într-un cadru de afaceri, leadership poate însemna direcționarea angajaților și a colaboratorilor printr-o strategie care să susțină obiectivele companiei. Un leadership eficient se bazează pe idei care sunt comunicate altora într-un mod care îi motivează și inspiră pentru a acționa așa cum liderul consideră că este benefic.

leadership

Dezvoltarea abilităților de leadersip este o modalitate excelentă de a avansa atât personal, cât și profesional. Numai în următorii cinci ani, 80% din organizații anticipează un deficit de lideri, ceea ce rezultă multe oportunități pentru angajații care doresc să își dezvolte abilitățile și să ocupe poziții de conducere în cadrul companiilor.

 

Ce înseamnă leadership și de ce este important?

 

Leadership înseamnă capacitatea conducerii unei companii de a stabili și atinge obiective provocatoare, de a lua măsuri rapide și decisive atunci când este necesar, de a depăși concurența și de a-i inspira pe alții să performeze la cel mai înalt nivel. Abilitățile de conducere au ajuns să fie considerate atât de vitale în rândul afacerilor de astăzi, încât multe companii investesc în programe de dezvoltare a angajaților concepute special pentru a-și ajuta echipele să devină lideri mai puternici. 

 

Cu toate acestea, înainte ca acești profesioniști să își poată îmbunătăți în mod eficient abilitățile de conducere, trebuie mai întâi să aibă o înțelegere sa ceea ce înseamnă să fii lider în comparație cu alți profesioniști. Pentru a face acest lucru, angajații care speră să dobândească o poziție de conducere ar trebui să înceapă mai întâi prin evaluarea personală a abilităților lor de conducere existente.

 

În business, leadership-ul este legat de performanță și orice definiție a leadership-ului trebuie să țină cont de acest lucru. Prin urmare, deși conducerea nu este legată intrinsec de profit, cei care sunt priviți ca lideri eficienți în contexte corporative sunt cei care sporesc rezultatele companiei.

 

Deși există oameni care par a fi înzestrați în mod natural cu mai multe abilități de conducere decât alții, oricine poate învăța să devină lider îmbunătățind anumite abilități. Istoria este plină de oameni care, deși nu au avut o experiență anterioară de conducere, au pășit în prim plan în crize și i-au convins pe alții să-i urmeze. Aveau trăsături și calități care îi ajutau să intre în roluri de conducere extrem de ușor.

 

Leadership versus Management

 

Termenii de leadership și management tind să fie folosiți în mod interschimbabil, dar nu sunt la fel. Leadership necesită trăsături care se extind dincolo de sarcinile de conducere. Atât liderii, cât și managerii trebuie să gestioneze resursele de care dispun, dar conducerea adevărată necesită mai mult de atât. De exemplu, managerii pot sau nu să fie descriși că îi inspiră pe angajați, dar un lider trebuie să îi inspire pe cei care îi urmează.

 

O altă diferență între lideri și manageri este că liderii pun accentul pe inovație mai presus de orice. În timp ce un manager încearcă să-și inspire echipa să-și îndeplinească obiectivele în timp ce respectă regulile companiei, un lider poate fi mai preocupat de stabilirea și atingerea unor obiective înalte - chiar și în detrimentul structurilor corporative existente. Când un angajat are o nouă idee despre cum să abordeze o problemă, un lider cu siguranță va încuraja acea persoană să-și urmărească ideea.

leadership

Cel mai probabil, managerii vor păstra structurile existente, deoarece ei înșiși operează în cadrul structurii respective. Este posibil să aibă șefi deasupra lor, deci au mai puțină libertate de a-și urma intuiția în urmărirea obiectivelor înalte. Liderii, pe de altă parte, lucrează adesea destul de independent. Acest lucru le permite să tolereze o cantitate mai mare de haos, atâta timp cât cred că va merita la final.

 

Cum îți poți îmbunătăți abilitățile de leadership

 

Leadership-ul eficient joacă un rol crucial în determinarea succesului unei organizații. Ca și în cazul oricărei alte abilități, este important nu numai să dezvolți aceste calități, ci să le îmbunătățești în timp. Schimbările inovatoare ale pieței din era digitală necesită, de asemenea, identificarea și perfecționarea acestor abilități relevante. Aproape 30% dintre companii consideră că implementarea inițiativelor de transformare digitală este o chestiune de supraviețuire în industriile lor respective.

 

În cele din urmă, evaluarea abilităților de conducere este despre înțelegerea punctelor tale tari și a punctelor slabe. Obținând această înțelegere, vei putea defini calea spre îmbunătățire cea mai potrivită pentru tine. Cum trebuie să procedezi?

 

Identificarea punctelor forte

 

Identificarea punctelor tale forte va fi o parte crucială a evaluării tale, deoarece îți va permite să înțelegi unde excelezi cu adevărat și cum poți să folosești aceste abilități cel mai bine. Pentru cei cărora li se pare dificilă auto-reflecția, o altă modalitate de a vă evalua punctele forte este de a aduna feedback de la colegi, de la conducere, prin sondaje sau întâlniri față în față. Întrebările relevante pe care le-ai putea adresa sunt:

 

  • Ce fac bine? La ce ți se pare că mă pricep?
  • Ce departament are cel mai mare succes? Are vreuna dintre abilitățile mele un impact direct asupra acestor departamente?
  • Ce pot face mai bine în viitor? Am o calitate sau o abilitate de care departamentul sau compania poate beneficia?
  • Există o abilitate pe care aș putea să o învăț, care ar beneficia în mod direct și imediat compania?
  • Îmi lipsesc potențialele oportunități pe care abilitățile mele le-ar putea fructifica?
  • Vedeți bariere care să mă împiedice să obțin succesul?
  • Sunt organizat și îmi gestionez bine timpul?
  • Comunicarea mea este eficientă și transparentă în cadrul fiecărui departament?

 

Aceste întrebări creează un dialog transparent, deschis, care nu numai că se concentrează pe punctele tale forte, dar identifică și zonele de creștere într-un mod neintruziv și util. 

leadership

Identificarea punctelor slabe

 

Pentru a deveni un lider mai eficient, trebuie să recunoști și abilitățile actuale de conducere pe care nu le deții. Odată ce aceste aspecte sunt identificate, totuși, încetează să te mai gândești la ele ca la puncte slabe - în schimb, consideră-le printre domeniile cheie de îmbunătățire pe măsură ce lucrezi la abilitățile generale ncesare oricărui lider.

 

Unele puncte slabe des întâlnite la liderii aspiranți pot include:

 

  • Comunicare - Vă definiți corect obiectivele? Mai mult, comunicați în mod eficient aceste obiective colegilor, conducerii și clienților?
  • Empatie - Puteți înțelege problemele sau provocările pe care le pot avea membrii echipei?
  • Adaptabilitate - Vă adaptați abilitățile pentru a corespunde cerințelor lumii moderne a afacerilor?
  • Organizare - Când vine vorba de îndeplinirea sarcinilor, ești o persoană organizată? Poate un manager sau un executiv să aibă încredere în tine pentru un proiect mai mare?

 

La fel ca și în cazul identificării punctelor forte, este important să interacționezi cu ajutorul colegilor, managerilor și clienților cu privire la potențialul tău de creștere. Unele întrebări utile pentru a începe un dialog deschis pot include:

 

  • După părerea ta, ce atribute posedă un lider bun?
  • În care dintre aceste domenii credeți că pot să mă îmbunătățesc cel mai mult?
  • Munca mea este organizată și ușor de înțeles?
  • Simțiți că proiectele mele sunt finalizate în timp util?
  • Există abilități pe care aș putea să le învăț și să le dezvolt?
  • Care este cea mai mare provocare a companiei și cum pot eu ajuta? Îmi pot folosi abilitățile sau munca în oferirea de soluții la acele provocări?

 

Rețineți în timpul acestui proces că punctele slabe nu constituie un punct mort, ci evidențiază în schimb o oportunitate de creștere. Oricât de important este acest concept, totuși, unora dintre lideri le este greu să înțeleagă. Un studiu recent a identificat rezistența la schimbare și inovație ca fiind una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă liderii. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de abordarea acestor tipuri de provocări, dorința de a evita eșecul este crucială pe calea către succes.

 

Acest tip de înțelegere îi ajută pe lideri să obțină respect de la cei pe care îi conduc, deoarece dovedește că perfecțiunea nu există. Managerii conduc adesea prin exemplu, astfel încât atunci când un manager își evidențiază punctele slabe, îi încurajează pe angajați să-și evalueze propriile domenii de creștere. În cele din urmă, acest tip de loc de muncă colaborativ minimizează stresul și creează un mediu deschis, respectuos, propice îmbunătățirii competențelor fiecărui angajat.

 

Odată ce ai identificat punctele forte și punctele slabe, te poți simți încrezător în crearea unui plan de dezvoltare pentru ce înseamnă pentru tine leadership.