Fascinația eCommerce: 10 statistici despre evoluția magazinelor online din România

17.08.2018

Ai o idee genială de business și te gândești să o transformi în plan concret, să-ți deschizi un magazin online? Ai o afacere care merge bine, dar te întrebi dacă este momentul să vinzi și pe internet? Eziți să intri în comerțul electronic din cauza preocupărilor legate de siguranța datelor, a bugetelor de marketing și așa mai departe?
 

Este normal să fii preocupat de viitorul afacerii tale și la fel de normal este să-ți pui o mulțime de întrebări legate de evoluția ecommerce-ului în prezent. Dar, pe de altă parte, fricile și îngrijorările tale nu mai sunt întemeiate pentru că, în momentul de față, informațiile pot fi tranzacționate printr-un site securizat, care nu doar că îți va proteja informațiile personale și datele clienților tăi, dar va eficientiza fluxul de achiziție, de ambele părți. Posibilitățile de promovare sunt generoase, iar deschiderea propriu-zisă a magazinului online se poate face prin soluții convenabile și simplu de gestionat.

 

Deschidere Magazin Online

Dovadă a celor menționate mai spus stau statisticile evoluției magazinelor online din întreaga lume. Dar, dacă scopul tău este să deschizi un business în România, iată care sunt cele mai importante 10 aspecte despre ecommerce-ul românesc pe care este bine să le știi înainte să pornești la drum.

 

1. Românii cumpără online tot mai mult, de la an la an. În 2017 valoarea cumpărăturilor online a fost cu 40% mai mare față de anul anterior, potrivit estimărilor GPeC. Anul trecut, valoarea vânzărilor online din țara noastră s-a ridicat la 2,05 mld euro, iar anul acesta se estimează că va ajunge la aproximativ 2,8 miliarde de euro.

 

2. 50% dintre magazinele online de pe piață au fost lansate în ultimii 5 ani. La această creștere a contribuit faptul că odată cu trecerea timpului a crescut încrederea consumatorului în comerțul electronic.

 

5. Numărul magazinelor online este în creștere. Dacă în anul 2016 existau aprox. 5000 de magazine online, în 2017 numărul acestora crescuse la 7000. Anul acesta, estimările GPeC arată așteptări de dublare a numărului de comercianți online și previzionează că numărul acestora va ajunge la 15.000.

 

4. Peste 40% dintre cumpărătorii din mediul urban fac cumpărături lunar. Potrivit unui studiu realizat de GPeC împreună cu compania de cercetare de piață iSense Solution, 44% dintre utilizatorii de Internet din mediul urban fac cumpărături online cel puțin o dată pe lună. Principalele motive pentru care aceștia preferă să achiziționeze electronic sunt economisirea timpului, oferta variată de produse și comoditatea.

 

5. Aproximativ 40% dintre cumpărăturile din online se fac de pe device-urile mobile. Principalele magazine online au înregistrat creșteri mari de trafic de pe telefoanele mobile, în detrimentul Desktop-ului.

6. Plata ramburs este cea mai răspândită metodă de plată, conform statisticilor GPeC. Se pare că românii încă se tem de plata online și preferă să plătească la primirea coletului. Și în acest an, comparativ cu 2016 și 2017, peste trei sferturi dintre români (76%) au preferat să achite numerar la primirea produselor comandate online.

 

7. 66% dintre magazinele online din România au un site optimizat pentru mobil. Plățile mobile reprezintă o modalitate din ce în ce mai atractivă de a plăti deoarece sunt foarte rapide. Evoluția comerțului online a dus implicit la evoluția sistemului de securizare a tranzacțiilor ceea ce contribuie la creșterea încrederii în plata online.

 

8. SEO - cea mai populară metodă de promovare în mediul online. Optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare este metoda aleasă de majoritatea jucătorilor online deoarece, odată ajunși în primele poziții pe cuvintele cheie al business-ului, potențialul de evoluție este enorm. Pe scurt, nu vei plăti pentru fiecare click așa cum se întâmplă în cazul rețelelor sociale.

 

9. Electro & IT, gama de produse din topul cumpărăturilor online. Pc-urile, tabletele, telefoanele mobile și electrocasnicele sunt în continuare produsele cel mai bine vândute în online. Conform preconizările specialiștilor, în următorii 5 ani produsele din gama Fashion & Beauty vor fi pe prima poziție din top.

Deschidere Magazin Online

10. Prețul mic și notorietatea magazinului sunt principalii factori în luarea deciziei de cumpărare. 60% dintre cumpărătorii online din lume spun că prețul este cel mai important factor în luarea deciziei de cumpărare, de aceea nu este deloc surprinzător că 20% din traficul magazinelor online vine de la site-urile de comparare a prețurilor.  

 

Dacă merită sau nu să-ți deschizi un magazin online în România este un aspect ce ține nu doar de a avea o idee genială, ci de experiență antreprenorială, care înseamnă finanțarea pe termen lung, cunoașterea concurenților din piață, stabilirea unei strategii de marketing, aspecte care te vor ajuta să depășești provocările din lumea business-ului mult mai ușor și, în definitiv, să ai succes. Pentru a te sprijini, am creat un pachet special pentru crearea și deschiderea de magazine online prin parteneriatul Austral - Content Speed, lider de piață în soluții software pentru magazine online. Tu când îți faci curaj să-ți aduci ideea la viață online?

Categorie:

Servicii Austral ,