Employee engagement: Cât de importantă este satisfacția angajaților în contextul pandemiei

31.10.2020

Satisfacția angajaților sau angajamentul la locul de muncă, termen cunoscut și sub denumirea din limba engleză de employee engagement, înseamnă modul în care angajații se simt apreciați și implicați în sarcinile de lucru de zi cu zi. În esență, satisfacția angajaților poate fi rezumată la faptul că un angajat se simte cu adevărat implicat în misiunea și succesul companiei din care face parte.

Employee engagement: Cât de importantă este satisfacția angajaților în contextul pandemiei

Termenul „employee engagement” nu este unul nou. Dar, de la conceptul său original din 1990 și până acum, modul în care privim angajamentul la locul de muncă s-a schimbat dramatic. Accentul nu mai este pus pe angajat să fie fericit, ci mai degrabă pe angajator pentru a se asigura că fiecare angajat se simte împlinit în rolul său, susținut de managerul și liderii săi și conectat la scopul companiei.

 

Implicarea angajaților este o abordare la locul de muncă care are ca rezultat crearea condițiilor potrivite pentru ca toți membrii unei organizații să ofere tot ce este mai bun în fiecare zi, dedicați obiectivelor și valorilor organizației lor, motivați să contribuie la succesul organizațional, cu un sentiment sporit de bunăstare.

 

Implicarea angajaților se bazează pe încredere, integritate, angajament bidirecțional și comunicare între o organizație și membrii acesteia. Este o abordare care crește șansele de succes în afaceri, contribuind la performanța organizațională și individuală, la productivitate și la bunăstare. 

 

Cât de importantă este satisfacția angajaților pentru o companie?

 

Satisfacția angajaților se referă la înțelegerea rolului fiecaruia într-o organizație, despre a fi văzut și apreciat, despre a ști exact unde se încadrează în scopul și obiectivele organizației. Satisfacția angajaților este despre a avea o înțelegere clară a modului în care o organizație își îndeplinește scopul și obiectivele, modul în care se schimbă pentru a le îndeplini mai bine.

Employee engagement: Cât de importantă este satisfacția angajaților în contextul pandemiei

Un angajat implicat, mulțumit de jobul său, se simte inclus pe deplin ca membru al echipei, axat pe obiective clare, de încredere și abilitate, primind feedback regulat și constructiv, sprijinit în dezvoltarea de noi abilități, mulțumit și recunoscut pentru realizările sale.

 

Organizațiile implicate au valori puternice și autentice, cu dovezi clare de încredere și corectitudine bazate pe respect reciproc, unde promisiunile și angajamentele bidirecționale - între angajatori și angajați - sunt înțelese și îndeplinite.

 

Strategii de creștere a satisfacției angajaților în perioada pandemiei

 

În prezent, din cauza pandemiei de coronavirus, oameni din întreaga lume au experimentat o situație dificilă care i-a forțat pe cei mai mulți să lucreze de acasă. În acest context, de lideri depinde să pivoteze strategiile de implicare a angajaților pentru a menține o afacere sănătoasă.

 

Iată 3 tendințe de implicare a angajaților și sfaturi pentru a vă ajuta să luați decizii mai în cunoștință de cauză cu privire la strategia de a menține satisfacția angajaților:

 

1. Acceptați flexibilitatea 

 

Statistici efectuate asupra mediului de lucru din prezent estimează că milioane de locuri de muncă sunt în prezent capabile să lucreze la domiciliu. Pentru multe profesii, nu există motive esențiale care să impună oamenilor să vină în birou în fiecare zi sau să se lucreze între orele 9:00 - 17:00.

Deoarece pandemia a făcut ca revenirea la muncă să fie o provocare și, poate chiar periculoasă, mulți lideri se concentrează asupra adaptării cu succes la munca digitală. Dar nu vă așteptați ca acest nou val de muncă să meargă la fel de repede pe cât a venit; aceste noi schimbări vor veni cu provocările lor și va dura o perioadă până lucrurile se vor aranja. Deci, fiți flexibili. 

Employee engagement: Cât de importantă este satisfacția angajaților în contextul pandemiei

2. Sprijiniți fiecare angajat în mod diferit

 

Dacă ar fi fost întrebați la începutul acestui an, majoritatea liderilor de resurse umane și-ar fi împărtășit viziunea în legătură cu experiența angajaților concentrându-se asupra bunăstării, echilibrului muncii / vieții, a culturii de birou colaborative și a avantajelor de muncă precum abonamentele la sală sau cursuri de specializare. Dar, în prezent nu avem de ales decât să regândim cum arată călătoria angajaților.

 

Așteptarea ca angajații să-și lase problemele personale acasă este nerealistă, în special pentru angajații al cărui birou este același cu mediul familial. Și multe dintre avantajele de lucru oferite anterior în cadrul companiei pot să nu fie accesibile din cauza distanțării sociale. Deși este o responsabilitate enormă de asumat, liderii de resurse umane trebuie să regândească experiența generală a angajaților pentru a sprijini fiecare individ în acest moment dificil.

 

3. Oferiți înțelegere

 

Deși sunt atât de multe incertitudini cu care ne confruntăm în timpul acestei crize la nivel mondial, un lucru este sigur, suntem cu toții împreună în această situație. Lideri, manageri, specialiști în resurse umane, acum este momentul să profităm de ocazie pentru a ajuta la formarea unor relații mai semnificative cu angajații. Aceste relații sunt cele care ajută la construirea de forțe de muncă mai rezistente, angajați motivați și implicați, care vor contribui la viteza cu care afacerea se recuperează de la impactul pandemiei.


 

Chiar dacă depuneți eforturi pentru implementarea activităților de implicare a angajaților, este totuși important să puteți măsura aceste niveluri de implicare. Realizarea unui sondaj de implicare a angajaților are ca scop mai mult decât să măsoare cât de fericiți sunt angajații, ci identifică cât de bine aliniată este dedicarea lor la misiunea și obiectivele organizației. Astfel, măsurarea angajamentului la locul de muncă este unul dintre cele mai importante puncte pentru menținerea sănătății afacerii, deoarece simplifică procesul de indicare a aspectelor care necesită îmbunătățite.

 

Rețineți că a investi în satisfacția angajaților nu înseamnă să vă faceți angajații fericiți. În esență, angajamentul la locul de muncă înseamnă și angajamentul emoțional pe care angajatul îl are față de organizație. Când angajații se simt implicați, înțeleși, le pasă de companie și fac tot ce le stă în putință pentru a atinge obiectivele companiei. Când angajații sunt implicați, obiectivul lor #1 este de a contribui la succesul companiei. Satisfacția angajaților nu este vorba doar despre beneficii sau bonusuri ale angajaților, ci despre a-i face să se simtă parte dintr-o afacere de succes.