De ce eșuează un business: 8 motive pentru care o afacere nu va merge

18.06.2021

Eșecul în afaceri este o realitate dură. Statisticile ne arată că 80% dintre business-urile nou create vor depăși să treacă de primul an, dar rata începe să scadă substanțial în fiecare an după aceea. Doar aproximativ două treimi dintre companii pot supraviețui al doilea an. Al cincilea an? Doar jumătate. În business de zece ani? Doar 30%. Asta înseamnă că 7 companii din 10 vor eșua în termenul de 10 ani. 

esec business

Cu toate acestea, dacă ești sau îți dorești să fii antreprenor, nu ar trebui să vezi eșecul, ci să găsești soluțiile care să prevină o astfel de sityație. Există, desigur, o multitudine de motive pentru care o afacere ar putea eșua. Conform cercetărilor, există însă câteva care sunt mai predispuse, iar în rândul acestora s-au remarcat următoarele greșeli:

 

1. Nu faci marketing

 

Existența unei strategii de marketing este unul dintre semnele revelatoare ale faptului că o afacere va merge sau nu. Marketingul cuprinde totul, de la imaginea companiei, găsirea clienților până la vânzarea lor de produse și servicii noi. Ține minte, marketingul nu reprezintă un set de activități specifice sau o firmă care face graphic design. Marketingul este un set de întrebări care să te ajute să-ți atingi scopul. Unele companii se interesează numai de partea financiară a companiei, ceea ce reprezintă o mare greșeală. Cheia către o afacere de succes este să generezi noi clienți, așa supraviețuiești.

 

2. Ai un serviciu slab pentru clienți

 

Odată cu apariția noilor companii literalmente peste noapte, prețul mic și produs de calitate nu sunt suficiente pentru a vă diferenția de concurență. Cum vă tratați clienții? Investiți în instruirea angajaților de customer care cu privire la cele mai bune practici pentru a discuta cu clienții și pentru a soluționa plângerile în maniera cea mai bună pentru fiecare parte.

 

3. Nu ai nicio strategie de scalare

 

Oamenii încep o afacere din mai multe motive diferite. Unii vor să câștige mai mulți bani, alții vor să-și înlocuiască jobul cu normă întreagă și să fie propriul lor șef. Indiferent de motivul pentru care decizi acest lucru, trebuie să fii pregătit pentru un business care înseamnă mai mult decât 1-2 angajați.

Uneori, marketingul este absolut imprevizibil. Unele companii cresc peste noapte pentru că lucrează excelent și nu sunt pregătite pentru acest aflux. Știind din timp că poți întâlni acel moment de succes, va trebui să fii pregătit pentru posibile investiții, recrutare de noi profesioniști și creștere sănătoasă a afacerii.

esec in business

4. Nu aduci valoare

 

În centrul oricărei afaceri se află valoarea. Cele mai de succes companii din lume oferă cea mai mare valoare. Acel ceva în plus pe care compania ta îl oferă, care să fie recognoscibil, solicitat și apreciat de clienții tăi țintă, o să facă să te aleagă pe tine și nu concurența. Este foarte important să găsiți o modalitate prin care să oferi mai mult decât promiți. Concentrează-te pe propunerea reală de valoare. Dacă nu poți oferi la fel de multă valoare (dacă nu chiar mai mult) ca și concurența, atunci trebuie să regândești abordarea.

 

5. Te înconjori de oamenii nepotriviți

 

Cei mai de succes oameni de afaceri și antreprenori știu să se înconjoare de oameni foarte buni. Dacă vrei o afacere pe termen lung, vei avea nevoie de o echipă puternică care să te ajute să faci o muncă grozavă. Singura modalitate de a face acest lucru este prin recrutarea și păstrarea celor mai buni oameni. Există numeroase metode și strategii prin care un manager își poate păstra mult timp oamenii buni în echipă. De cele mai multe ori, succesul acestei relații depinde de implicarea managerului și de constientizarea faptului că angajații buni sunt cel mai valoros capital.

 

6. Nu ții cont de concurență

 

Dacă piața este deja saturată și există deja o mulțime de furnizori consacrați, să alegi același domeniu înseamnă din start că vei avea un business care va duce la ruină. Studierea concurenței te va ajuta să vezi cum poți să te poziționezi diferit, ce garanții poți să oferi în avans sau unde poți să rezolvi o problemă de care piața are nevoie.

esec in business

7. Ai prețuri incorecte

 

Dacă prețurile sunt prea mari limitați automat baza de clienți. Dacă sunt prea mici, nu obțineți venituri suficiente pentru a rămâne pe linia de plutire. Aplicarea unei politici de preț coerente cu strategia de business a companiei acoperă exigența de a produce avantaje diferențiale. În analiza soluțiilor optime, strategia de preț va fi o componentă subscrisă strategiei generale de marketing, compatibilă cu obiectivele pe termen lung și  scurt.

 

8. Lipsa de autenticitate și transparență

 

Companiile care nu au autenticitate și transparență vor eșua. Poate nu astăzi sau mâine, dar în curând o vor face. Fără nevoile clientului avute mereu în vedere și concentrarea asupra lucrurilor greșite, companiile ar putea pierde cu ușurință încrederea consumatorului. Autenticitatea și transparența în afaceri sunt rare în afaceri, dar necesare dacă vreți să supraviețuți pe termen lung.

 

Dar asta nu este tot. Există o mulțime de alte motive pentru care afacerile eșuează, care sunt specifice unei afaceri și industriei. Dacă alocați timp pentru a obține feedback sincer de la clienți, angajați și părțile interesate externe neafiliate cu afacerea vă poate ajuta să observați problemele care ruinează o afacere, înainte de a fi prea târziu.

 

Categorie:

,