Există o zicală în mediul business care sună așa: „Dacă nu ești primul, ești ultimul!”. Deși poate părea cinică la prima impresie, nu este departe de adevăr când vine vorba de succes în afaceri. Dar, a fi primul pe piață are într-adevăr avantajele sale, însă în mod cert succesul pe termen lung nu este o cursă - este modul în care faci constant un produs sau un serviciu mai bun decât cel al concurenților tăi.
Trebuie să fii creativ și competitiv, astfel încât să îți poți îmbunătăți vânzările și să rămâi mereu în atenția clienților. Companiile care doresc să depășească competiția au nevoie de idei și strategii inspirate dincolo de generalizări. Concurența în afaceri poate fi acerbă, în special pe piețele în mișcare rapidă în care clienții cumpără permanent. Dar, o concurență sănătoasă este întotdeauna bună, deoarece te împinge în continuare să faci mai bine.
Astfel, ideea nu este să te ferești de competiție ci să te înarmezi cu cele mai bune instrumente care te pot ajuta să rămâi pe prima poziție. Tocmai de aceea, este important să știi cum să rămâi în fața competiției pentru a vă apăra poziția pe piață și pentru a vă construi avantajul competitiv:
Vei obține succes numai dacă îți conduci afacerea în propriile condiții și nu dacă vei urmări în permanență rivalii din industrie. De îndată ce încetezi să îți urmărești propriul drum și începi să îți copiezi concurenții, te vei putea găsi chiar mai în urmă decât atunci când ai început. Este important să ai propriile strategii, resurse și capabilități unice, așa că trebuie să rămâi fidel modelului de afaceri care ți se potrivește, care optimizează posibilitățile în cel mai bun mod.
Într-adevăr, trebuie să știi cine sunt concurenții tăi, ce oferă și care sunt punctele lor forte și punctele slabe. Pentru că acest aspect va identifica zonele în care trebuie să concurați și va oferi o platformă pentru a vă diferenția.
A fi antreprenor înseamnă să găsești întotdeauna modalități noi de a-ți îmbunătăți afacerea. Companiile care eșuează sunt cele care devin stagnante, bazându-se pe metode care pot deveni depășite cu trecerea timpului. Pe măsură ce concurența devine mai eficientă, este important să vii cu ceva nou, să inovezi. Pentru a afla mai multe despre acest subiect, poți citi acest articol despre Ce înseamnă să faci inovație în business și de unde să începi.
Inovația în afaceri înseamnă să te abați de la principiile, metodele și practicile tradiționale de management sau de la formele organizatorice obișnuite în ceea ce privește activitatea de conducere și să îndrăznești să încerci lucruri noi. Într-o companie, singura modalitate de a schimba fluxul de lucru este de a reinventa procesele de coordonare. Extindeți ofertele - o piață deja aglomerată are mai puține posibilități de extindere. Este esențial să oferi ceva unic clienților pentru a vă construi propria nișă și a minimiza concurența existentă.
Angajații calificați și motivați stau la baza afacerilor dinamice și în creștere. A-i atrage înseamnă mai mult decât a plăti un salariu competitiv. Oamenii sunt adesea mai impresionați de o bună atmosferă de lucru și de beneficii precum munca flexibilă și dezvoltarea carierei pe termen lung.
Când oferi un loc de muncă bun, te vei aștepta de la angajați la o calitate superioară și la o muncă mai bună.
Mai mult, într-un loc de muncă în care antreprenorii și managementul conduc prin exemplu, te poți aștepta la o productivitate mai bună. Când angajații sunt mulțumiți, se vor interesa de munca lor și vor depune toate eforturile ca să-și păstreze jobul. Trebuie să ai încredere în angajați, să stabilești un raport sănătos cu aceștia și, uneori, să te interesezi de viața lor de familie. Acest lucru îi va face să se simtă ca o familie și la birou și vor putea să se raporteze la afacerea ta ca a lor.
Cu angajați mulțumiți, te poți aștepta să rămâi în fruntea competiției, deoarece aceștia își vor dori să dezvoltați afacerea împreună. Când afacerea crește și îți răsplătești angajații, aceștia vor lua acest lucru drept apreciere și vor depune în continuare eforturile lor pentru ca afacerea să aibă succes.
Pune întrebări deschise pentru a afla exact ceea ce doresc clienții în timp ce utilizează produsele sau serviciile tale. Secretul este să oferi soluții pentru prospecți și să le furnizezi ceea ce au nevoie, spre deosebire de a le vinde ceea ce vrei tu să vinzi. Trebuie să împlinești o nevoie, nu să vinzi cu orice preț. Produsul sau serviciul tău va începe automat să se vândă în momentul în care umpli golul care lipsește concurenților tăi.
Strategia perfectă de stabilire a prețurilor se învârte în jurul psihologiei marketingului. Înainte de a stabili propria strategie de stabilire a prețurilor, este esențial să cunoașteți concurența. Trebuie să identifici cine oferă cea mai bună valoare și pentru câți bani. Prețul stabilit pentru produsele oferite de businessul tău trebuie să aibă un avantaj competitiv. O strategie excelentă de stabilire a prețurilor nu înseamnă întotdeauna scăderea prețurilor produselor existente pentru a câștiga mai mulți clienți.
Fiecare piață este împărțită în trei segmente - inferioară, mijlocie și superioară. Primul pas este să identifici clasa pe care o vizezi, cărui public țintă te adresezi. Odată ce vei obține un răspuns la acest lucru, va fi mult mai ușor să stabilești un preț pe care publicul va dori să-l plătească.
Oamenii adoră afacerile care oferă servicii excepționale de customer support. Acest lucru va duce la clienți fideli care îți vor recomanda mai departe afacerea către prietenii lor. De aceea este important să alegeți persoane care înțeleg bine produsele sau serviciile business-ului. Personalul ar trebui să întâmpine clienții cu un zâmbet plăcut și ar trebui să se arate binevoitori.
Echipa de asistență telefonică pentru clienți ar trebui să rămână întotdeauna politicoasă și respectuoasă. Aceștia trebuie să răspundă întotdeauna la întrebările clienților. Ar trebui să aibă o abordare de rezolvare a problemelor și să solicite întotdeauna feedback-ul clienților. Companiile centrate pe clienți sunt formate din personal de încredere care ridică nivelul de satisfacție a clienților. De asemenea, puteți lua în considerare oferirea de cadouri gratuite sau bonificări pe care concurenții nu le fac.
Chiar dacă vorbim de un business, există o poveste personală care stă în spatele acestuia și care poate să motiveze, să inspire sau să câștige apecieri. Atunci când oamenii te cunosc, aceast lucru îi conduce în mod firesc să formeze o conexiune emoțională care pur și simplu nu se întâmplă atunci când vorbim de un business foarte mare.
Împărtășește povestea despre afacere. Spune de ce ai intrat în afaceri în primul rând. Explică de ce serviciul oferit de compania ta este special. Pe scurt, întărește latura emoțională a lucrurilor și vei vedea cum clienții vor începe să simtă o conexiune reală cu afacerea ta.
Păstrarea poziției fruntașe, în fața competiției, este ușor de obținut atunci când ai o echipă bună și specialiști în marketing pregătiți. O concurență sănătoasă este întotdeauna bună, deoarece te împinge în continuare să faci mai bine. Prin urmare, nu ar trebui să vă feriți de competiție.
Cu toate acestea, ar trebui să vă înarmați cu cele mai bune instrumente și echipamente care vă pot ajuta să rămâneți pe primul loc. Afacerile sunt o bătălie fără sfârșit care te determină să înveți lucruri noi în fiecare zi. Trebuie să fii gata să faci față oricărei provocări sau situații.
Puteti afla mai multe despre politica de cookie-uri accesand acest link: