Cum sa-ti organizezi eficient ziua!
18.08.2014
Modul in care iti organizezi ziua determina nivelul tau de eficienta pentru acea zi. Daca o iei dupa ureche si vezi tu cum, cand, ce vei face, cam asa o sa decurga activitatea ta. Multi dintre noi avem o metoda de organizare sau poate mai multe, unii nu au nici o metoda si structura, considerand ca dureaza prea mult timp sa tot faci planuri, cum sa iti imparti timpul etc.
De fapt, organizarea programului zilnic este un lucru foarte simplu daca ai un plan si o structura. O prima idee, e sa iti organizezi practic ziua, adica, sa nu incerci sa faci mental toata treaba asta, pentru ca o sa uiti ceva sau o sa iti incarci inutil mintea. Indiferent daca iti faci un program saptamanal sau un program zilnic, noteaza-ti din timp toate lucrurile, toate sarcinile pe care trebuie sa le indeplinesti. O agenda este foarte utila in acest sens - poti sa tii in ea absolut toate informatiile legate de munca si timpul pe care il ai, nu o sa uiti nimic. Daca agenda nu este pe placul tau poti incerca un planner, e de fapt un calendar mare in care o sa poti nota lucrurile mai importante sau daca nici acesta nu te ajuta foloseste un index - poti adauga culori, semne, notite si altele care sa iti dea o idee clara a ce trebuie sa faci oricand.
Uite cateva sfaturi care te pot ajuta sa iti organizezi ziua in mod eficient:
1. Gandeste inainte sa actionezi
Cum arata ziua ta? Ce faci cand ajungi la birou? Te asezi si incepi cu primul lucru pe care il vezi, indiferent de importanta sa? Cand ai o zi plina, simti ca parca nu o sa ai timp pentru toate asa ca te apuci direct de treaba, insa daca sacrifici cateva minute inainte pentru a realiza un program, un plan, un mod de a-ti organiza intalnirile, sarcinile, vei fi mult mai eficient. Nu doar ca poti sa prioritizezi activitatile tale, dar poti sa urmaresti direct indeplinirea lor ceea ce poate sa iti dea un sentiment de satisfactie mai mare decat daca nu stii cat ai facut si cat mai ai de facut.
2. Incepe cu un proiect mai mare
Multa lume dedica prima ora sau primele doua ore din zi pe activitati minuscule, gen verificat mesaje pe e-mail, raspuns la acestea, cautari pe Internet si alte lucruri de acest fel. E foarte usor sa te pierzi in astfel de activitati si sa simti ca ai pierdut pentru nimic o intreaga dimineata, sentiment care poate dauna productivitatii tale. Alege o sarcina importanta imediat ce ajungi la birou, ceva ce ai amanat, ce e urgent sau ce ai evitat pana acum. Scapa de aceasta si chiar daca nu vei mai realiza nimic in acea zi tot vei fi indeplini ceva.
3. Imparte-ti ziua in bucati
Avand multe lucruri de facut, multi considera ca nu sunt eficienti doar daca fac multitasking, cat mai multe lucruri in acelasi timp, insa adevarul e ca vei realiza mult mai mult daca dedici o anumita bucata de timp din ziua ta unui singur lucru. Gandeste-te cam de cat timp ai avea nevoie pentru fiecare sarcina in parte si marcheaza-o in calendar inainte de a trece la urmatoarea, iar cu aceasta poti proceda la fel.
4. Termina inainte sa te termine timpul pe tine
Nu sta pana in ultimul moment la birou ca sa iesi ca o furtuna cand suna de fix, ia-ti cateva minute la sfarsitul zilei pentru a-ti organiza programul pe a doua zi. Curata-ti biroul, pune la loc dosarele sau lucrurile pe care le-ai folosit pentru ca a doua zi dimineata sa poti incepe pe curat. Vezi ce ai de facut in dimineata urmatoarea si eventual pregateste-ti materialele pentru acea sarcina. Ofera raspunsul la intrebarea “ce am de facut azi?” inainte sa poti sa o pui.