Cum sa iti organizezi biroul de acasa
15.04.2015
Lectiile de organizare de la austral.ro continua, am discutat deja despre cum sa iti organizezi biroul de la serviciu, in articolul trecut am oferit cateva sfaturi in acest sens. Insa, si biroul de acasa trebuie organizat, trebuie sa ofere o eficienta la fel de mare, chiar daca este acasa. Un birou organizat, oriunde ar fi acesta, inseamna practicalitate, eficienta si timp economisit.
Pentru organizarea biroului de acasa iti oferim cateva sfaturi speciale pentru aceasta situatie:
-
In primul rand trebuie sa avem grija de hartii, mereu se aduna, mereu le punem unde apucam si intr-un scurt timp ajungem sa fim ingropati in ele, fara sa mai gasim ce avem nevoie. Asadar, incepem cu curatenia, trecem la organizare, si trecem fiecare bucata de hartie prin 3 filtre: fie se arunca, fie se pastreaza si se indosariaza, fie se pastreaza si se foloseste.
-
Biroul de acasa este la domiciliul tau, asadar sunt sanse mari ca munca pe care o facem la birou sa se amestece cu viata casnica, si astfel se poate crea haos repede. Asadar trebuie sa avem grija sa ne tinem biroul de acasa fara obiecte ce nu isi au locul acolo.
-
Ca sa ne organizam mai bine putem folosi un fiset pentru documentele importante, mape, dosare si foldere si o biblioteca pentru carti, reviste si altele. Astfel putem gasi mereu ce avem nevoie, la locul lor.
-
Ca sa nu aglomerezi biroul cu diverse lucruri, ca sa ramana cat mai curat, creeaza un colt special pentru imprimanta, separat de birou. Iti va fi mai usor sa il tii curat si organizat astfel.
-
Categoriile sunt baza organizarii, nu uita de ele, categoriseste totul, atat in format electronic pe calculator cat si in format traditional. E foarte usor sa gasesti un lucru daca stii in ce categorie il gasesti.
Acestea sunt doar cateva sfaturi utile care iti pot tine biroul de acasa eficient si curat!