Cum sa folosesti liste to do ca sa ramai concentrat la munca intreaga zi

20.11.2014

Listele to do (liste cu lucruri de facut) sunt o forma de organizare folosita de multi dintre noi, indiferent de profesia pe care o avem. De fap, multi oameni se zbat pentru a crea liste to do. Sfaturile din randurile urmatoare te pot ajuta sa creezi un sistem de organizare care sa functioneze pentru tine. Poti sa tii un caiet sau blocnotes special pentru aceste liste zilnice sau poti sa iti faci cateva notite pe notesuri adezive pe care sa le lipesti in asa in fel incat sa le vezi usor si sa nu uiti niciodata de o sarcina anume.

Basic RGB

Cu totii avem destule de facut in fiecare zi si intreruperile parca se intampla in fiecare zi. Abilitatea de a sta concentrat pe intreaga durata a zilei iti permite atat sa poti bifa pe rand sarcini de pe lista ta to do, dar in acelasi timp iti ofera un sentiment de realizare, de implinire la sfarsitul zilei. Cand iti faci lista zilnica cu lucruri de facut, tine in minte urmatoarele idei:

 

  • lasa e-mailul deoparte, cel putin in prima ora a zilei. Desi poate fi tentant sa faci o verificare rapida, nu exista asa ceva, o sa ajungi sa petreci mai mult timp in inboxul tau.

  • analizeaza-ti calendarul, vezi ce sarcini si ce intalniri ai in ziua aceea si pregateste notite pentru orice sarcina care are nevoie de pregatiri prealabile cand iti faci lista ta to do. Astfel o sa te asiguri ca sarcinile cele mai importante sunt realizate primele.

  • prioritizeaza-ti lista to do pentru intreaga zi. Hotaraste ce sarcini trebuie indeplinite neaparat in acea zi si prioritizeaza-le in functie de acest aspect. In acest fel vei fi constient de ce lucruri au nevoie de atentia ta deplina si nu vei fi tentat sa pierzi vremea facand altceva

  • daca ai de dat telefoane, da-le la inceputul zilei, ca sa mai poti bifa cateva lucruri pe lista ta to do. Acest lucru este si util, deoarece astfel poti sa prinzi lumea la birou inainte de aglomeratia de la pranz

  • tine pasul pe tot parcursul zilei cu lista pe care ai facut-o dimineata, verifica-o constant si ai grija sa nu depasesti timpul alocat pentru o sarcina sau sa ramai nepregatit pepntru o intalnire. Daca slujba ta implica si iesiri in afara biroului, tine-ti lista mereu cu tine.

  • la sfarsitul zilei acorda-ti 15 minute si analizeaza-ti lista to do, vezi ce ai indeplinit si ce ti-a ramas pentru ziua urmatoare daca cumva nu ai reusit sa termini tot.

  • si in final, trage cu ochiul putin la agenda ta si vezi cam ce ai avea de facut in ziua urmatoare ca sa nu fi surprins dimineata de un proiect mai important sau o intalnire devreme.

 

Organizarea timpului si muncii nu trebuie sa fie o sarcina plictisitoare sau obositoare. Tine doar cont de lista ta to do si continua sa bifezi lucruri, o sa te ajute sa te simti implinit si sa ai mereu in fata progresul tau zilnic.

 

Categorie:

Lectii de organizare ,

Taguri:

liste ,

organizare ,