Cum motivezi non-financiar echipa în situații de criză. + 10 mesaje motivaționale pentru echipa ta

25.04.2020

Toată situația mondială legată de epidemia cu noul coronavirus a dus la schimbarea dinamicii de lucru și implicit la crearea unui „experiment” în masă: lucrul de acasă. În acest context, pentru a face față situației, analiştii sunt de părere că o companie trebui să-şi motiveze angajaţii dacă vor să dea randament așa cum se întâmpla în perioade ”mai pașnice”.

Cum motivezi non-financiar echipa în situații de criză

De obicei, însă, cei care conduc companiile consideră că motivarea angajaţilor presupune costuri care trebuie evitate, însă există o serie de căi de motivare a angajaților care nu implică doar recompense financiare. 

 

Nivelul de motivație al angajaților influențează atât rezultatele, cât și productivitatea acestora. Angajații demotivați sunt apatici și lipsiți de energie, pe când cei care au un nivel ridicat al motivației afișează un comportament entuziast și sunt concentrați pe a acționa. Rolul motivației nu se limitează la a-i face pe oameni să muncească, ci conduce către a-i face să muncească bine, lucru care implică folosirea integrală a resurselor fizice și intelectuale de care dispun oamenii. 

 

Cu atât mai mult în contextul actual, în care izolarea și distanțarea socială își pune amprenta din ce în ce mai puternic asupra psihicului angajaților, e important să iei în calcul măsuri ce țin de motivarea angajaților:

 

1. Susține colaborarea angajaților

 

Atunci când lucrezi singur la un proiect, poți să rămâi fără energie de multe ori, însă într-o echipă, în care toată lumea vine cu feedback, există o altă dinamică prin care, datorită implicării a mai multor perspective, lucrurile avansează mai ușor, iar fiecare contributor vede impactul contribuției personale. Accentul în acest caz trebuie pus pe rezultatul final și colaborarea frumoasă între membri, nu pe contribuția și diferențele individuale.

 

2. Oferă feedback constructiv

 

În calitate de manager, de lider al unei echipe, trebuie să fii în contact cu angajații, să le oferi feedback, să întrebi dacă au dificultăți, dacă aplicațiile furnizate funcționează la parametrii normali, dar ținând cont de tipologiile de caracter ale fiecăuria. Există persoane extroverte care se vor simți bine să vorbească poate mult decât media despre ceea ce fac, iar atunci trebuie să-ți iei rolul de ascultător, dar există și persoane introverte care nu vor dori să se exprime atât de mult și de des ca restul echipei. 

 

De asemenea, e important ca angajații să știe că munca lor are valoare în cadrul companiei și mai mult, poate face o diferență la un nivel mai mare. Ia în considerare și faptul că munca pe care ei o fac trebuie să se alinieze cu valorile lor. Ofera întotdeauna feedback constructiv și trasează direcții și planuri personalizate de dezvoltare.

 

3. Creează oportunități pentru dezvoltare

 

Traininguri, cursuri de dezvoltare personală sau chiar abonamente la sala de sport sunt câteva dintre lucrurile care fac angajații să simtă că nu stagnează și că lucrează la îmbunătățirea propriei persoane. Mai ales pentru cei din generația millennials, creșterea personală se situează ca importanță pe același loc cu recompensele financiare.

 

Cum motivezi non-financiar echipa în situații de criză

 

4. Continuă să dezvolți cultura organizațională

 

O companie nu înseamnă doar un șef, ci înseamnă modul în care toți angajații contribuie zilnic în a aborda diverse situații de muncă, de la lucrul cu clienții, la relațiile interpersonale, dar și colaborarea în situații de criză. Modul în care gestionezi astfel de situații poate consolida radical spiritul de echipă, dar și cultura organizațională.

 

Evită modelele de management care nu funcționează pentru compania ta. Dă dovadă de flexibilitate, de înțelegere și de adaptare la un nou climat. Fă ceea ce este necesar pentru a elimina procesele greoaie și abordați o mentalitate nouă, “digitală”, adecvată perioadei din prezent.

 

5. Întărește sentimentul de siguranță

 

Chiar dacă nu vorbim de recomepense bănești, un angajat se va simți mult mai motivat să muncească eficient, dacă știe că locul de muncă este unul sigur, care îi oferă posibilitatea să-și plătească rata la casa sau chiria locului unde stă. E important ca angajatii sa simta ca sunt apreciati si ca au stabilitate si siguranta la locul de munca, chiar dacă aceste lucruri nu se traduc prin bonusuri financiare sau asigurari medicale. Acest lucru întărește motivația oamenilor si va crește cu siguranță loialitatea și respectul angajaților tăi.

 

Specialiștii spun că oamenii tind să fie mai motivați dacă ceea ce fac la locul de munca le stârnește interesul, le conferă un anumit statut și nu în ultimul rând, dacă se simt apreciați și au posibilitatea de a crește personal și profesional.

 

Mesaje motivaționale despre succes pentru echipa ta

 

  1. Fă trei preziceri corecte, consecutiv şi vei fi considerat un expert. – Legea lui Murphy
  2. Singurul mod de a realiza lucruri minunate e să iubești ceea ce faci. – Steve Jobs
  3. Mulți dintre cei care eșuează în viață sunt persoane care nu au realizat cât de aproape au fost de succes în momentul în care au renunțat. – Thomas A. Edison
  4. Învață să înțelegi mai întâi și apoi să fii înțeles. – Beca Lewis Allen
  5. Este un semn al minţii educate să poţi nutri un gând fără să-l accepţi. – Aristotel
  6. Nu abandona ceea ce nu știi să faci, ci combină cu ceea ce știi să faci. – John Wooden
  7. O persoană are succes dacă se trezește dimineața și se întoarce înapoi seara în pat, iar între cele două momente face doar ceea ce dorește să facă. – Bob Dylan
  8. Indiferent cât de frumoasă e strategia, ar trebui din când în când să ne uităm la rezultate. – Winston Churchill
  9. Nu este necesar să faci lucruri extraordinare pentru a obține rezultate extraordinare. – Warren Buffet
  10. Ia decizii din inimă și folosește-ți capul pentru a le face să funcționeze. – Sir Girad

 

 

Categorie:

,