Cum intri în industria comerțului online cu cele mai bune șanse în 2019?

15.03.2019

Ai o idee în care crezi cu putere și ți-ai dori să o transformi într-un business online? Ok, începutul e bun, însă nu atât de simplu. Pornirea unei afaceri în industria comerțului online este o muncă grea, necesită multe etape de parcurs și mult mai multe decizii de luat în anumite momente cheie.  

 

Totul pleacă de la un plan de business bine elaborat, de la multe cunoștințe în domeniul online și câțiva pași importanți de parcurs în lumea antreprenoriatului pentru a porni în 2019 cu cele mai bune șanse. Iată care sunt etapele de bază în ceea ce privește lansarea unei afaceri în lumea digitală:

 

1. Alegerea produsului / serviciului pe care vrei să îl vinzi

 

Primul pas în construirea unei afaceri în domeniul comerțului online este găsirea produsului sau serviciului pe care vrei să-l vinzi. Pentru foarte mulți, aceasta este etapa cea mai dificilă din procesul demarării unei afaceri online și este și normal într-o piață concurențială care pare suprasaturată de produse. Ideal este să găsești o nișă unde să inovezi sau cel puțin unde nu există concurență foarte mare, dar având grijă să existe cerere pentru acel produs astfel încât să-ți poți susține businessul.

 

2. Evaluarea ideii de afacere

 

Odată ce ai o idee de magazin online în minte, ai găsit produsele și nișa unde vrei să concurezi și te-ai hotărât să pornești la drum, este important să verifici dacă ideea ta este validă în momentul actual, pentru a nu investi timp și resurse în zadar. Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să analizezi criteriile de piață, verificând care este cererea și oferta din prezent, care sunt prețurile produselor concurente.

Pentru a verifica dacă există cerere pe o zonă de interes în comerțul online poți folosi tool-urile de căutare precum Keyword Planner pentru a identifica cuvintele cheie cele mai populare pe nișa ta, dar și tooluri de analizare a concurenței așa cum sunt: similarweb, spyfu sau ahrefs. De asemenea, cercetează cine sunt potențialii tăi clienți care ar putea fi interesați de produsul tău folosind Google Trends verificând care sunt tendințele pe anumite perioade de timp și in anumite zone geografice.

 

3. Obținerea produsului / serviciului pentru magazin online

 

Dacă vorbim de un serviciu online, atunci lucrurile se simplifică într-o anumită măsură, însă dacă afacerea ta se bazează pe un produs fizic, atunci trebuie să ții cont de producători și furnizori, spațiu de depozitare a produselor, servicii de curierat, sistem de facturare. Este foarte important să faci o analiză a prețurilor concurenței, pentru a vedea dacă este profitabil pentru tine să intri pe piață cu un anumit preț de vânzare, ținând cont de costul de achiziție și de adaos.

 

4. Denumirea firmei pentru magazinul online și alegerea unui logo memorabil

 

După analizarea pieței și a concurenței, considerând că piața este viabilă pentru produsul tău, negociind cu producătorii și furnizorii de produse, magazinul tău online trebuie înființat. Primul pas pe care trebuie să-l faci este verifici disponibilitatea domeniului dorit pe rotld, după care să-ți înregistrezi magazinul online la Registrul Comerțului. Pentru a fi cât mai bine informat citește și cele 10 lucruri de care să ții cont în crearea unui magazin online în 2019.

 

După ce ai ales numele firmei și ai înregistrat domeniul, este timpul să te gândești la un logo memorabil. Pentru crearea unui logo grozav pentru noua ta afacere din comerțul online, recomandarea noastră este să începi cu o imagine de calitate a mărcii tale, mai precis cu un logo realizat de un grafician profesionist. Pe scurt, logo-ul trebuie să fie simplu, ușor de reținut dintr-o listă cu rezultate pe un comparator de prețuri de exemplu, și cu un slogan care să evidențieze clar aspectele specifice ale produselor sau serviciilor tale care sunt superioare concurenței.

 

5. Înțelegerea mediului online

 

Ești foarte aproape de deschiderea magazinului tău online? Cu toate acestea, înainte de a sări în trenul cu destinația comerț online 2019, trebuie să înțelegi elementele de bază ale mediului online. Cum funcționează motoarele de căutare? Dar publicitatea pe google? Ce pot face pentru a-mi ajuta magazinul să se claseze cât mai sus în rezultatele după cuvântul cheie?

Poate că nu ar fi rău să te înscrii la un curs de specialitate în care să înveți pașii dezvoltării unui site, cum să construiești o pagină de produs care să genereze conversii, de ce trebuie să investești timp și resurse în descrieri captivante ale produselor și poze frumoase, ce presupune până la urmă marketingul online.

Cu cât vei înțelege mai bine mediul online, cu atât îți va fi ușor să înțelegi de ce este important să construiești un site puternic, adaptat nevoilor clienților tă,i care să genereze conversii și implicit profit.

 

6. Marea lansare în comerțul online și promovarea site-ului

 

Alegerea produsului potrivit este fără îndoială cea mai importantă piesă a puzzle-ului, însă nu doar calitatea produsului contează. Acesta trebuie să ajungă la oamenii care au nevoie de el. Odată ce ai lansat, începe munca grea de marketing și găsirea celor mai bune tactici de promovare. Pentru a obține trafic pe site și pentru a transforma traficul în vânzări, sunt câteva aspecte de care este bine să ții cont sau de care să discuți cu echipa de marketing care se ocupă de firma ta: analizarea traficului, email marketing, prezența în social media, optimizarea conversiilor, publicitatea online.  

 

Construirea propriului business în domeniul comerțului online în 2019 este într-adevăr provocatoare, deoarece ritmul rapid cu care se mișcă lumea de afaceri și numărul extrem de mare de informații și schimbări te obligă să ții pasul și să performezi. Însă, nu este imposibil, dovadă stau experiențele tinerilor antreprenori care au reușit!

Categorie:

,

Taguri:

,