Cum ajungi să vorbești pe limba clienților tăi: 5 reguli de content marketing în business

18.07.2019

Ai o informație despre brandul tău și vrei să o transmiți către cei interesați. Cum faci acest lucru? Prin content marketing sau marketing de conținut care înseamnă să distribui informații despre produsul sau serviciul tău, educaționale, distractive sau inspiraționale, care ajută publicul să-și îmbunătățească viața sau să-și rezolve diverse probleme.

Cum ajungi să vorbești pe limba clienților tăi: 5 reguli de content marketing în business

Când ajungi să fii absorbit de ceea ce faci, domeniul în care lucrezi devine practic a doua natură. Modul tău profesional de exprimare ajunge să fie similar cu o a doua limbă. Dar, ce faci în situația în care trebuie să-i expui unui client despre ce este businessul tău, cum anume îl pot ajuta produsele sau serviciile tale? Poate fi cam greu să faci ca mesajul tău să rezoneze cu vizitatorii magazinului tău, să-i mențină interesați de produsele tale, ca reclamele tale să genereze impactul dorit, nu-i așa?

 

În primul rând, înainte de orice reguli de content marketing în business trebuie să afli cu ce provocări și probleme se confruntă clienții tăi, ce aspirații au și ce își doresc de la un produs similar cu cel al companiei tale. Doar atunci poți vedea soluția pe care ei o caută. Dar acest lucru nu este de ajuns. Trebuie să știi cum vorbesc ei despre aceste provocări și ce aștepări au, plecând de la câteva întrebări pe care ar trebui să le analizezi pentru a te pune cu adevărat „în pantofii” clientului potrivit:

 

  • Ce contează pentru el cu adevărat?
  • Cum se simte în prezent?
  • Cum vrea să se simtă în viitor?
  • Ce gândește în fiecare zi?
  • Ce îl ține treaz noaptea?
  • Ce cuvinte specifice folosește pentru a vorbi despre situația lui și cum dorește să o rezolve?

 

Reguli de content marketing care să te ajute să ajungi la mintea clientului

 

Indiferent de mărimea și domeniul business-ului tău este important să-ți îmbunătățești constant imaginea brandului prin strategii de marketing. Conținutul de marketing te ajută să faci lucrul acesta și să transmiți un mesaj valoros clienților pe care ți-i dorești. Iată 5 reguli de content marketing și cum te ajută în relația cu protențialii tăi clienți:

 

1. Adoptă limbajul celor la care vrei să ajungi

 

Un loc bun de unde poți începe pentru a înțelege cum ajungi să vorbești pe limba clienților tăi sunt rețelele de socializare unde aceștia comunică, precum Facebook, Instagram sau LinkedIn. Alege grupurile unde se discută pe subiecte din nișa ta și ia-ți notițe. E-mailurile de la clienți de asemenea sunt o mină de informație, deoarece oamenii își exprimă speranțele, temerile, provocările și mulțumirile în cuvintele lor.

 

Uită-te la cuvintele cel mai des folosite, la comparații, la metafore, la poveștile și experiențele pe care oamenii le împărtășesc, la ceea ce îi bucură cel mai mult, dar și la problemele pe care le întâmpină și unde caută soluții. Vezi care sunt întrebările cele mai frecvente și încearcă să înțelegi la ce fel de răspunsuri se așteaptă. Așa le vei înțelege cel mai bine limbajul și îl vei folosi ulterior în propriile materiale sau mesaje adresate lor. 

 

Mai ales dacă ai un blog, dacă vizitatorii vor găsi conținut informativ și valoros, vor fi mult mai predispuși să și cumpere ceva atunci când le faci o ofertă. Și cu cât mai valoros va fi conținutul tău, cu atât mai ușor o să fie să-ți construiești o relație de încredere cu clienții tăi. Conform Content Marketing Institute, după ce au citit recomandările de pe un blog, peste 61% dintre utilizatori din SUA au decis să facă o achiziție. 

2. Scrie un mesaj ușor de relatat mai departe 

 

Uneori, clientul tău se va uita la tine ca și cum ai avea trei capete. Să-i vorbești în termeni de specialitate este în regulă atâta vreme cât discuția are loc față în față și poate să îți adreseze instant întrebările, însă în mesaje scrise să folosești terminologia de specialitate poate fi copleșitor pentru ei și riști ca ei să plece în altă parte. 

 

Ca să înțelegi ideea, îți dăm un exemplu des folosit când vine vorba de alegerea logo-urilor companiilor. Logo-ul este comparat adesea cu un tatuaj, adică poate că o persoană iubește foarte tare filmul Game of Thrones, pizza, curcubeul și câinele, dar asta nu înseamnă ca trebuie să le pună pe toate în același tatuaj. Același lucru trebuie luat în calcul și în mesajele pe care le transmiți mai departe, alege informația cea mai valoroasă, scrisă într-un mod simplu și coerent, ușor de relatat mai departe. 

 

3. Respectă tone of voice-ul brandului atunci când scrii

 

Dacă tone of voice-ul este unul prietenos și cald, evită limbajul prea pompos și complicat. Dar, adaptează-l în funcție de tipul de presă unde îți publici mesajul, mai ales dacă vorbim de un comunicat de presă. Dacă vorbim de o revistă de business atunci concentrează-te către cifre și analize pentru clienții interesați de detalii financiare, dacă vorbim de presă glossy, atunci concentrează-te pe fotografii de calitate și detalii despre produsul / serviciul tău, la fel și pe link-uri utile și animații tip video recomandate pentru conținutul digital.

 

4. Educă odată cu promovarea mesajului

 

Să te aștepți ca un client să înțeleagă ușor ceea ce face produsul sau serviciul tău, mai ales dacă vorbim de ceva inovativ, este ca și când ai crede că Zâna Măseluță îți va plăti controlul la stomatolog.

 

E greu, pe bună dreptate, tocmai de aceea în special când lansezi un produs nou trebuie să-ți ajuți clientul să înțeleagă cu ce îl va ajuta produsul sau serviciul oferit de compania ta, de ce nu chiar să-l ajuți să înțeleagă într-o anumită manieră domeniul în care tu funcționezi. Pentru că, deși ei nu te cunosc și nu știu foarte multe despre tine ca brand ajutându-i să înțeleagă, să crească, învățându-i, le vei câștiga încrederea.

 

5. Concentrează-te pe explicarea beneficiilor

 

Dacă ne referim la jargonul folosit într-un anumit domeniu, cu o terminologie grea, secretul ar fi să te concentrezi asupra beneficiilor produsului în cuvinte pe care clienții le pot înțelege. Deoarece, cu cât îl faci pe client să se gândească la deslușirea termenilor complicați, cu atât mai puțin se vor gândi la modul în care produsul sau serviciul tău îi poate ajuta. Mai ales atunci când nu ai foarte mult timp de investit în crearea unei strategii de content marketing, concentrează-te pe cum să discuți beneficiile produselor tale cu ei.

Cum ajungi să vorbești pe limba clienților tăi: 5 reguli de content marketing în business

Tips: Ascultă-ți clientul

 

Chiar dacă nu este neapărat o regulă de content marketing este un tips care te va ajuta să-ți înțelegi mai bine clientul pentru a-ți adapta corect mesajul. Stephen Covey, un cunoscut specialist din domeniul business, autor al mai multor cărți recunoscute din domeniul motivațional, precum Cele 7 deprinderi ale persoanelor eficace sau Rezultate previzbile în vremuri imprevizibile, spunea că: "Cei mai mulți oameni nu ascultă cu intenția de a înțelege, ascultă cu intenția de a răspunde". 

 

Noi credem că ascultăm pe cineva, pe clientul din fața noastră, dar, de cele mai multe ori, ne gândim de fapt la ceea ce vom spune mai departe. Odată ce înțelegi că ascultarea activă este esențială în comunicarea de business și vei asculta mai mult, vei analiza modul în care clientul se exprimă, veți obține o perspectivă mai profundă asupra a ceea ce spune și își dorește clientul.

 

Respectând câteva criterii importante din marketingul de conținut vei ajunge în punctul în care unii clienți vor exclama „Oh Doamne! Dar, de unde știa asta, parcă mi-a citit gândurile!” Acesta este momentul suprem în care orice companiei își dorește să ajungă în relația cu clienții săi!

 

Categorie:

,

Taguri:

,