Comunicare internă în organizații puțin tehnologizate: Top 5 tendințe pentru 2021

14.03.2021

2020 a fost un an provocator pentru profesioniștii în comunicare și resurse umane. Pe măsură ce organizațiile au încercat să depășească provocările fără precedent provocate de pandemie, liderii responsabili cu comunicarea și relația cu oamenii li s-a dat dificila sarcină de a-i ține pe toți conectați. 

Comunicare internă în organizații puțin tehnologizate

Comunicarea internă presupune o muncă de lungă durată și o strategie bine pusă la punct, nu doar o inițiativă de moment. Comunicarea cu angajații trebuie să fie constantă și consistentă, să fie reprezentată de transmiterea unor mesaje relevante, de interes și cu impact asupra oamenilor din companie.

 

Astfel, comunicarea clară, munca în echipă și transparența nu au fost niciodată mai importante pentru succesul companiei decât sunt în acest moment, mai ales pentru companiile puțin tehnologizate.

 

Ce este comunicarea internă?

 

În esență, comunicarea internă se referă la modul în care oamenii dintr-o organizație împărtășesc informații între ei. Acest lucru depinde foarte mult de domeniul de activitate al companiei. Pentru că într-un domeniu puternic tehnologizat, această comunicare internă are destul de puțin de suferit. Însă, dacă vă bazați pe metode de comunicare bazate pe hârtie sau email, pe o comunicare de sus în jos, de la manager către angajat, pur și simplu nu funcționează bine dacă încercați să ajungeți la lucrătorii din prima linie (care reprezintă 80% din forța de muncă globală). Apar probleme de transmitere a informației, confirmarea și înțelegerea mesajelor sunt îngreunate cu aceste canale tradiționale de comunicare pentru angajații din prima linie.

 

De asemenea, este imposibil să se măsoare cu exactitate, de exemplu câți angajați s-au oprit și să citească afișul pe care l-ați postat pe buletinul de informații al companiei acum două săptămâni. În plus, nu se cunoaște feedback-ul angajaților cu privire la informația pe care ați transmis-o.

Comunicare internă în organizații puțin tehnologizate

Provocările legate de conducerea unei afaceri în timpul pandemiei cu COVID-19 au accelerat revoluția digitală care se întâmpla deja în anumite domenii. Chiar și muncitorilor din prima linie, care au fost adesea lăsați în afara comunicării interne corporative, li se oferă acum soluții mobile. Această digitalizare a forței de muncă fără birou va juca, de asemenea, un rol cheie în ajutarea companiilor să se refacă și să reconstruiască după COVID-19.

 

Având în vedere acest lucru, iată 5 tendințe de comunicare internă și comunicare în afaceri pentru industriile din prima linie, care vor juca un rol cheie în 2021.

 

1) Digitalizare

 

Transformarea digitală este o realitate pe care nu o mai putem exclude în prezent, mai ales când vine vorba de comunicare internă. Împuternicirea angajaților din prima linie cu instrumentele, tehnologiile și resursele de care au nevoie pentru a fi mai eficienți va continua să câștige teren, în special pentru întreprinderile care încearcă să își refacă operațiunile după COVID-19. 

Companiile pot utiliza tehnologia mobilă pentru a-și împuternici angajații din prima linie. Cercetările efectuate în acest sens arată că împuternicirea lucrătorilor din prima linie prin comunicarea digitală este un pas esențial către construirea unei culturi organizaționale mai performante.

Comunicare internă în organizații puțin tehnologizate

2) Comunicare operațională

 

Nevoia de comunicare operațională este în creștere. Comunicarea operațională internă include în principiu întregul ansamblu de mesaje care îi leagă pe angajații organizației în acțiunile lor. 

Comunicarea operațională se concentrează de obicei pe următoarele domenii:

 

  • Managementul muncii;
  • Coordonare logistică și flux de lucru;
  • Politici și proceduri legate de muncă;
  • Mentorat și dezvoltare profesională;
  • Împărtășirea cunoștințelor.

 

Există nenumărate avantaje în spatele tranziției de la comunicarea internă de sus în jos la comunicarea bidirecțională, operațională. Iată doar câteva dintre ele.

 

  • Reducerea conflictelor între angajați;
  • Simplificarea procesului de lucru;
  • Îmbunătățirea siguranței;
  • Obțineți feedback detaliat direct de la angajații din prima linie, care vă pot îmbunătăți procesele organizaționale.

 

3) Lideri care promovează o comunicare transparentă

 

Îmbunătățirea eficienței va fi un obiectiv principal al comunicatorilor interni în 2021. Pe măsură ce munca la distanță continuă să crească și echipele devin mai dispersate, liderii trebuie să fie direcți și transparenți în comunicarea internă pentru a-și menține forța de muncă motivată și implicată. De asemenea, au nevoie de instrumente de comunicare bidirecțională pentru o mai mare vizibilitate a întregii lor organizații.

 

Pe măsură ce companiile navighează în acest nou normal în care ne aflăm, iar securitatea locului de muncă devine o preocupare crescândă pentru lucrătorii din prima linie, instrumentele de comunicare digitală pot ajuta liderii:

 

  • Facilitați comunicarea digitală pentru toți lucrătorii (ceea ce poate crește productivitatea cu 72%).
  • Mențineți o cultură de lucru coezivă.
  • Sporiți moralul și angajamentul angajaților care, la rândul lor, pot reduce cifra de afaceri
  • Simplificați procesele și economisiți timp creând operațiuni mai ușoare și mai eficiente în întreaga organizație.

Comunicare internă în organizații puțin tehnologizate

4) Inteligență Artificială în comunicare internă

 

Când ne gândim la Inteligență Artificială (AI) la locul de muncă, adesea ne vin în minte viziuni futuriste ale roboților de înaltă tehnologie și ale mașinilor inteligente din filme. Dar, revenind cu picioarele în prezent, există oportunități de a utiliza inteligența artificială pentru a automatiza comunicarea internă pentru eficiență operațională.

 

Folosirea AI în comunicarea la locul de muncă poate avea mai multe forme:

 

  • Chatbots, o piață estimată să ajungă la 9,4 miliarde de dolari până în 2024;
  • Simplificarea procesele HR repetitive;
  • Asistenți virtuali;
  • Colectarea datelor prin utilizarea aplicației forței de muncă;
  • Campanii de comunicare internă.

 

Unii profesioniști în comunicare internă folosesc acum Inteligența Artificială pentru a-și înțelege mai bine nivelurile de implicare a angajaților. Acest lucru le permite să efectueze o măsurare mai precisă a impactului comunicării interne și, cu timpul, le permite chiar să prezică angajamentul angajaților pe baza analizei tendințelor.

 

5) Forță de muncă complet conectată

 

Viziunea transformării digitale s-a schimbat. Acum un an, se folosea un tip de strategie de afaceri pentru ca o companie să rămână competitivă. Astăzi, companiile au nevoie de alte instrumente digitale pentru a rămâne competitive și supraviețui într-un scenariu imprevizibil, precum cel pe care l-am experimentat în 2020.

 

În 2021, companiile din toate industriile își vor accelera transformarea digitală. De la comunicații interne la procese operaționale, tehnologia va crea o eficiență mai mare, operațiuni mai simple, va crește colaborarea și productivitatea și va construi rezistența.


 

Dacă companiile au învățat un lucru în ultimul an, este importanța instrumentelor de comunicare digitală. Companiile care  au folosit instrumente de comunicații digitale pentru a pivota rapid către noile modele de operare au navigat mai ușor prin criza Covid-19. De asemenea, țineți cont că o bună comunicare internă presupune nu doar transmiterea mesajelor într-un singur sens, dintre lideri către angajați, ci și invers. Asadar, companiile ar trebui să încurajeze și comunicarea dinspre angajați spre conducere.

 

Indiferent de modul în care abordează comunicarea internă, companiile trebuie să acorde prioritate transformării digitale în 2021.