Compania ta ia parte la transformarea digitală? Soluții pentru afaceri de succes în 2020

08.11.2019

transformarea digitala

Care este diferența între cei care ajung să aibă afaceri de succes și cei care eșuează lamentabil? Să fie o idee inovativă, un management bun și o echipă performantă sau un departament de marketing și vânzări excelent? Cu siguranță toate au o pondere extrem de mare, însă nu putem să nu credem că vectorul principal al evoluției lumii digitale este tehnologia. Transformarea digitală este mai mult decât un concept abstract, este procesul de regândire a modelului de afaceri sau a procesului de afaceri în lumina disponibilității și accesibilității tehnologiei digitale. 

 

Inteligența artificială, machine learning și toate celelalte tehnologii care se dezvoltă în prezent sunt resurse obligatorii pentru afacerile care devin Unicorni, însă adevăratul succes vine din nou, din modelele de business. Pentru a rămâne competitivi în domeniul afacerilor digitale, întreprinderile ar trebui să analizeze unde sunt acum și să determine ce elemente de bază ale transformării digitale trebuie să se concentreze asupra acestora. 

 

Iată asupra căror aspecte ar trebui să te concentrezi pentru a face tot posibilul ca afacerea ta să ia parte la transformarea digitală:

 

1. Stabilește ”vârsta clientului”.

 

Evoluția tehnologică extrem de rapidă din ultimii cinci ani au creat conceptul de "vârsta clientului", în care consumatorii aleg momentul și modul în care interacționează cu companiile. Din ce în ce mai mult, profilul excepțional al clientului este un factor diferențiator în ceea ce privește afacerea digitală, iar procesul de transformare digitală ar trebui să fie ghidat de o strategie digitală bazată pe client. 

 

Orice afacere de succes trebuie să aibă un “portret al clientului ideal” înainte de a începe orice campanie de marketing, fie că vorbim de Facebook Ads sau Google Ads, pentru a descoperi informații vitale despre piața sa, care să-l ajute în realizarea unei campanii de marketing targetat.

 

2. Produsul sau serviciul tău adaptat la nevoile în schimbare ale oamenilor.

 

Fiecare companie, indiferent că este mică sau mare, trebuie să se adapteze la schimbările tehnologice, la nevoile în schimbare ale oamenilor. Folosește-te de cele mai noi capacități tehnologice, pentru că din ce în ce mai mult, experiența excepțională a clienților cu produsul sau serviciul tău este un factor care va conta enorm. De exemplu, dezvoltarea de produse și servicii digitale pentru dispozitive noi, cum ar fi ceasurile inteligente, trebuie luată în calcul.

 

3. Procese operaționale mai eficiente.

 

Experiența clienților cu produsul sau serviciul cumpărat trebuie privit ca principalul obiectiv al transformării digitale, deoarece aceasta este cea mai vizibilă parte a procesului. Cu toate acestea, utilizarea tehnologiei pentru sistemele operaționale are la fel de mult, dacă nu chiar mai mult, impactul asupra capacității unei companii de a oferi cu succes experiențe extraordinare.

 

De exemplu, un client care obține coletul comandat mai devreme va avea o impresie pozitivă despre compania ta, pentru că se simte valorizat și înțelege că un reprezentant al companiei se ocupă de problemele specifice pe care le are un client, știe unde se află produsul deoarece primește informații de diagnosticare a coletului datorită noilor tehnologii.

 

transformarea digitala

 

4. Analizează unde ești acum și de ce ai nevoie în viitor.

 

Pentru a rămâne competitivi în domeniul afacerilor digitale, întreprinderile ar trebui să analizeze realist unde se găsesc în prezent și să determine pe ce elemente de bază ale transformării digitale trebuie să se concentreze pentru a face față în viitor. 

 

5. Stabilește o strategie digitală.

 

Strategia digitală se concentrează pe utilizarea tehnologiei pentru îmbunătățirea performanței afacerii tale, fie că aceasta înseamnă crearea de produse noi sau debutul în mediul online, dacă nu ai făcut încă acest pas. Specifică direcția pe care compania ta o va lua pentru a crea noi avantaje competitive în raport cu dezvoltarea tehnologică, precum și pașii pe care îi vei face pentru a realiza aceste schimbări.

 

Aceasta include, de multe, schimbări în modelul tradițional de afaceri, deoarece noile tehnologii permit companiilor inovatoare să furnizeze servicii care nu au fost anterior posibile.

 

Transformarea digitală înseamnă să îți reconstruiești conceptul de a aduce împreună oamenii, datele și procesele. O strategie de transformare digitală care se axează pe acești trei piloni te va ajuta să creezi valoare pentru clienți și să îți păstrezi avantajul competitiv într-o lume digitalizată.

 

Transformarea digitală revoluționează industrii și conduce, de asemenea, la economii uriașe în cele mai valoroase resurse corporative: timp și bani. Cu toate acestea, ca și în cazul oricărei revoluții, vor exista clar câștigători și perdanți. Companiile care nu vor reuși să țină pasul cu transformarea digitală riscă să devină istorie, în timp ce celalalte vor avea toate șansele să devină afaceri de succes.

 

Implementarea unei strategii de transformare digitală îți poate schimba afacerea. Este important să faci tot posibilul ca organizația ta să se distingă din mulțime, valorificând puterea datelor și urmărind o înțelegere profundă a acestora, pentru a le oferi clienților o experiență individualizată.

 

De asemenea, nu trebuie uitat faptul că trebuie să pui la dispoziția angajaților un mediu de lucru flexibil, care le permite să colaboreze fără sincope, de oriunde și de pe orice dispozitiv pentru că asta înseamnă transformare digitală.


Austral.ro în parteneriat cu ContentSpeed - lider în piața de soluții software pentru magazine online - îți recomandă magazine online la cheie, dacă afacerea ta este la început de drum în eCommerce.

Categorie:

,

Taguri:

,