Cele mai importante 10 obiective de business de care orice antreprenor ar trebui să țină cont

30.05.2021

Obiectivele de business sunt rezultatele pe care orice antreprenor speră să le obțină pe măsură ce conduce și își dezvoltă afacerea. În calitate de antreprenor, ești preocupat de fiecare aspect al afacerii și trebuie să ai în vedere obiective clare pentru compania pe care o conduci, dacă îți dorești să rămâi pe drumul cel bun. Fiecare afacere are propriile obiective.

obiective de business

Afacerile de succes se bazează pe obiective, deoarece clarifică scopul afacerii și ajută la identificarea acțiunilor necesare. Obiectivele de business ar trebui să fie specifice și măsurabile. Obiectivele pot implica domenii precum profitabilitatea, creșterea și serviciile pentru clienți, cu o serie de acțiuni îndreptate pentru a atinge aceste obiective.

 

 Este bine să știi exact ce scopuri îți propui să îndeplinești, pentru a-ți putea stabili prioritățile și a pune la punct strategia de business. Iată care sunt cele mai importante obiective de business de care orice antreprenor ar trebui să țină cont:

 

1. Obținerea și menținerea proftabilității

 

Orice companie vrea să obțină și ulterior să-și crească profitul. Însă acest obiectiv nu este corespunzător planificat și controlat. Menținerea profitabilității înseamnă asigurarea faptului că veniturile rămân înaintea costurilor de afaceri. Monitorizarea profitului doar în mărime absolută nu furnizează suficiente informații pentru o analiză complexă a profitabilității firmei. De aceea pe lângă indicatorii de profitabilitate în valoare absolută se vor monitoriza și ratele de profitabilitate denumite și ratele de rentabilitate (indicatori de performanță care compară outputurile versus inputuri).

Ratele de rentabilitate compară un indicator de rezultate (profit sau pierdere) în raport cu un indicator care reflectă un flux de activitate (cifra de afaceri, cheltuieli etc) sau resurse consumate/investite (active totale, capital investit).

 

Concentrați-vă pe controlul costurilor atât în ​​producție, cât și în operațiuni, menținând în același timp marja de profit pentru produsele vândute.

 

2. Productivitatea oamenilor și a resurselor

 

Pregătirea angajaților, întreținerea echipamentelor și achiziționarea de echipamente noi intră în productivitatea companiei. Obiectivul oricărui business ar trebui să fie furnizarea tuturor resurselor de care angajații au nevoie pentru a rămâne cât mai productivi posibil.

obiective de business

3. Serviciu excelent pentru clienți

 

Retenția clienților are un impact direct asupra profitabilității. Un serviciu bun pentru clienți vă ajută să păstrați clienții și să generați venituri repetate. Succesul în retenția clienților înseamnă mai mult decât să le oferi acestora ceea ce ei se așteaptă să le oferi. O companie trebuie să depășească așteptările clienților dacă dorește să creeze apărători loiali ai mărcii.

 

4. Atragerea și păstrarea angajaților

 

Cifra de afaceri a angajaților vă costă bani în pierderea productivității și costurile asociate cu recrutarea. Menținerea unui mediu productiv și pozitiv pentru angajați îmbunătățește retenția angajaților valoroși care este vitală pentru „sănătatea” și profitabilitatea companiei.

 

5. Valori fundamentale bazate pe misiune

 

Misiunea, scopul, obiectivele și valorile companiei sunt toate implicate în crearea unei viziuni a companiei. Declarația de misiune este o descriere a valorilor de bază ale companiei. Este un rezumat al convingerilor companiei în ceea ce privește interacțiunea cu clienții, responsabilitatea față de comunitate și satisfacția angajaților. Valorile de bază ale companiei devin obiectivele necesare creării unei culturi corporative pozitive.

obiective de business

6. Creștere durabilă

 

O provocare comună cu care se confruntă toate companiile este creșterea afacerii. Creșterea este planificată pe baza datelor istorice și a proiecțiilor viitoare. Creșterea necesită utilizarea atentă a resurselor companiei, cum ar fi finanțele și personalul.

Toți cei care se ocupă de afaceri se străduiesc să crească organic. Însă, creșterea organică nu poate fi realizată doar prin înființarea afacerii și lăsând-o pe mâna destinului. Trebuie să vă planificați afacerea cu atenție și să lucrați constant pentru a o dezvolta.

 

7. Menținerea unui flux de numerar sănătos

 

Când ai o afacere, mai ales una aflată la început sau de dimensiuni mici, este important să te gândești la numerar ca la hrana de care afacerea ta are nevoie pentru a supraviețui. Banii trebuie să vină suficient de constant pentru a menține afacerea sănătoasă.

 

Pentru a menține un flux de numerar sănătos trebuie să ții cont de 4 aspecte: 

  • să facturezi cu promtitudine;
  • Să analizezi condițiile de plată pe care le oferi clienților;
  • Să ții o evidență strictă a scadențelor la plată;
  • Să planifici fluxul de numerar, pentru a menține în echilibru afacerea existentă.

 

Chiar și o companie cu flux de numerar bun are nevoie de contacte de finanțare în cazul în care este nevoie de capital pentru a extinde organizația. Menținerea capacității de finanțare a operațiunilor înseamnă că te poți pregăti pentru proiecte pe termen lung.

 

8. Managementul schimbării

 

Managementul schimbării este procesul de pregătire a organizației pentru creștere și de creare a proceselor care se ocupă eficient de o piață în curs de dezvoltare. Obiectivul managementului schimbării este de a crea o organizație dinamică, pregătită să facă față provocărilor industriei din care business-ul tău face parte.

 

Acest proces constituie dilema schimbare-stabilitate, care poate fi abordată numai prin existenţa unei viziuni despre viitor, a sensului de identitate, a unei structuri organizaţionale flexibile, a utilizării tehnologiei avansate şi prin existenţa unui sistem de recompensare a angajaţilor care să reflecte în egală măsură atât priorităţile, valorile şi normele organizaţionale, cât şi nevoile individuale ale acestora. Poți citi mai multe despre managementul schimbării în acest articol de pe blogul Austral: Managementul schimbării: 5 principii de strategie organizațională

obiective business

9. Strategie și tactici de marketing

 

Strategia de marketing este sau ar trebui să fie punctul de plecare al oricărui business. Aceasta pornește de la identificarea portretului consumatorului ideal, comportamentului acestuia online și offline, preferințele în materie de comunicare și interesele personale. Progresează apoi spre comportamentul de consum media, influențarea psihologică și procesul de achiziționare a diferitelor categorii de produse. 

 

Dar, marketingul înseamnă mai mult decât crearea de publicitate și obținerea de informații despre clienți cu privire la produsul sau serviciul pe care îl vinzi. Înțelege tendințele de cumpărare ale consumatorilor, este capabil să anticipeze nevoile de distribuție a produselor și să dezvolte parteneriate de afaceri care să ajute compania să îmbunătățească cota de piață.

 

10. Analiza concurenței

 

O analiză cuprinzătoare a activităților concurenței ar trebui să fie un obiectiv de afaceri continuu pentru organizația ta. Înțelegerea poziției produselor companiei tale pe piață vă ajută să determinați mai bine cum să vă îmbunătățiți poziția în rândul consumatorilor și să creșteți constant veniturile.

 

Un obiectiv de business este un scop sau un rezultat pe care îți dorești să îl atingă organizația. Ca antreprenor, este vital să creezi obiective specifice ca parte a planului de afaceri. Stabilirea obiectivelor de business te ajută să conduci compania spre succes continuu și să rămâi un punct de referință chiar și în perioadele de criză.