Ce înseamnă employer branding și cum poți avea un brand de angajator puternic în era digitală

07.11.2020

Employer branding sau construirea unui brand de angajator este o componentă cheie a oricărei strategii de succes de achiziție a talentelor într-o companie. O organizație care are un brand angajator clar definit, poate găsi candidații potriviți mult mai ușor, îi poate atrage fără eforturi foarte mari și bineînțeles îi poate păstra pe termen lung.

 

Ce înseamnă employer branding

În această lume a „războiului pentru talente”, strategia de employer branding bine planificată poate fi un avantaj competitiv uriaș care te diferențiază de concurenții tăi. Companiile de top folosesc tactici avansate de employer branding, de recrutare, pentru a se diferenția de angajatorii concurenți care caută practic aceiași oameni.

 

Ce înseamnă employer branding?

 

Employer branding sau brandul de angajator este ceea ce gândesc angajații, actualii și potențialii candidați la joburile vacante, despre companie în poziția de angajator. Este percepția lor despre modul în care sunt tratați angajații și candidații, precum și propunerea de valoare a angajaților.

 

Cel mai simplu spus, un brand de angajator înseamnă reputația companiei în rândul forței de muncă, precum și percepția angajaților despre mediul de lucru. Cu cât ești mai bun în zona de employer branding, cu atât este mai probabil să atragi talente de top. În plus, un brand pozitiv de angajator vă poate ajuta, de asemenea, să păstrați angajații de top pentru multă vreme.

 

Ce înseamnă employer branding

Dacă un potențial candidat întreabă un angajat de la compania pe care o deții sau conduci „Cum este să lucrezi acolo?” angajatul nu va spune: „Avem niște produse/servicii grozave!”. În schimb, el va intra oferi detalii despre mediul de lucru, despre cum sunt oamenii, care sunt valorilor companiei, așadar va spune detalii despre cultura organizațională. Pentru a asigura un brand de angajator bun, trebuie să spuni o ”poveste” convingătoare despre companie.

 

De ce este important sa ai un brand de angajator puternic?

 

În acest moment destul de dificil cauzat de pandemia cu coronavirus, s-ar putea să te întrebi: ”Contează acest lucru pentru companie, în acest moment?” De fapt, tocmai în astfel de momente de criză, brandul de angajator este impoortant și trebuie să-ți stabilești o strategie de employer branding. 

Un brand de angajator puternic poate reduce costurile pe angajare la jumătate. În plus, mai ales în perioade de criză, angajații sunt mai puțin susceptibil să se angajeze într-o companie despre care nu cunosc foarte multe lucruri. De fapt, conform statisticilor 86% dintre angajați nu ar aplica sau nu vor continua să lucreze pentru o companie care are o reputație proastă.

 

6 pași pentru o strategie de employer branding

 

O strategie bună de branding pentru angajatori vă poate ajuta să atrageți talente mai bune și să reduceți costurile de angajare. Iată așadar ce puteți face pentru a crea o strategie de employer branding puternică:

 

1. Evidențiați propunerea de valoare unică a companiei 

 

Pentru a crea un brand puternic de angajator, este esențial să începeți concentrându-vă pe declarația misiunii companiei, valorile, viziunea și cultura organizațională. Ar putea fi util să identificați care sunt nevoile afacerii pentru a înțelege ce tip de talent trebuie să găsiți pentru a îndeplini aceste obiective.

Propunerea de valoare a angajatorului nu ar trebui să aibă nimic de-a face cu compensațiile. În schimb, poți pune accent pe pasiunea potențialilor candidați exprimând impactul pozitiv al companiei asupra lumii sau scopul său mai profund. Oamenii vor să simtă că munca lor este semnificativă, uneori chiar în detrimentul unui salariu mai mare.

 

Ce înseamnă employer branding

 

2. Efectuați un audit de employer branding

 

Este posibil să nu fiți pe deplin conștienți de reputația pe care o are compania în rândul candidaților sau chiar a propriilor angajați. Trimiteți sondaje interne, efectuați căutări pe rețelele sociale, vizitați site-uri pentru a citi recenzii sau angajați o firmă care se ocupă chiar de monitorizarea reputației companiei.

 

Scopul este ca această cercetare să descopere aspectele preferate ale angajaților din cultura companiei pe care vă puteți concentra asupra evidențierii, precum și a oricăror domenii de îmbunătățire pentru a vă asigura un brand de angajator puternic.

 

4. Puneți accent pe angajații actuali

 

Când solicitanții de locuri de muncă vor să afle mai multe despre brandul de angajator al companiei tale, vor dori să audă și să vadă angajați reali. Pentru a face acest lucru puteți realiza interviuri sau mărturii cu angajații pe care să îi promovați pe rețelele de socializare sau pe site-ul companiei.

 

De asemenea, angajații actuali pot să posteze o poză pe Instagram sau Facebook cu un hashtag pe care l-ați creat pentru companie. Acesta este un mod distractiv dar valoros de a împărtăși cultura companiei prin intermediul rețelelor de socializare.

 

Ce înseamnă employer branding

 

5. Cultivați un proces puternic de onboarding

 

Integrarea este prima experiență prin care trece un nou angajat, iar o impresie negativă poate avea consecințe mari. De fapt, persoanele care au o experiență de onboarding negativă sunt de două ori mai predispuse să caute o altă oportunitate și să vorbească de rău mai departe.

 

În definitiv, insuflarea unei imagini de brand de angajator puternic și o imagine pozitivă a companiei începe cu un bun proces de integrare. Este esențial ca noii angajații să fie mulțumiți și încântați de rolurile lor și de echipele din care fac parte. 

 

6. Oferiți oportunități de învățare și dezvoltare

 

În 2018, primul motiv pentru care oamenii și-au părăsit slujba a fost că s-au plictisit și au nevoie de o nouă provocare. În cele din urmă, aceasta ar trebui să fie o soluție relativ ușoară. Dacă permiteți angajaților să urmărească oportunități de învățare și să devină competenți în noi abilități, demonstrați accentul companiei pe învățarea și perfecționarea continuă. Și provocându-vă angajații, vă asigurați că aceștia nu se vor plictisi în rolurile lor - ceea ce ar putea duce implicit la creșterea calității muncii lor. 

 

Orice companie care își dorește oameni talentați înțelege importanța employer branding -ului, și crearea unei strategii eficiente pentru a găsi și păstra cei mai valoroși oameni de pe piață. Nu există o modalitate corectă de a crea o strategie de employer branding, dar așa cum menționam mai sus există câteva bune practici de care este bine să ții cont pentru a avea un brand de angajator puternic.