Ce înseamnă Business to Business? 5 pași pentru o strategie de marketing B2B

26.09.2020

Conceptul Business to Business ( B2B) înseamnă companii care creează produse și servicii orientate către alte companii. Dacă deții o afacere, va trebui să lucrezi cu o companie B2B la un moment dat. Este important să înțelegeți ce înseamnă Business to Business, de ce contează pentru afacerea pe care o ai și cum poți avea o relație de parteneriat cât mai bună pentru a-ți îmbunătăți propria afacere.

Ce înseamnă Business to Business? 5 pași pentru o strategie de marketing B2B

Ce este o companie Business to Business?

 

Companiile B2B sunt întreprinderi de sprijin care oferă lucrurile de care au nevoie alte companii pentru a se dezvolta. Companiile de resurse umane sau  și agențiile de publicitate sunt doar două exemple. Există de asemenea modele de business-to-consumer (B2C), care vând direct clienților individuali, și modelele de la consumer-to-business (C2B), în care utilizatorii oferă servicii pentru o afacere (cum ar fi recenziile clienților sau marketingul influencer). Companiile B2B au un public țintă complet diferit: oferă materii prime, servicii sau servicii de consultanță de care au nevoie alte companii pentru a funcționa și pentru a scoate profit.

 

Exemple de companii B2B

 

Există companii B2B în fiecare industrie, de la producție la retail. Un exemplu de piață tradițională B2B este în producția de automobile. Toată lumea cunoaște unele dintre cele mai mari mărci orientate către consumatori, dar în fiecare model de mașină sau camion pe care îl produc sunt zeci de produse ale altor companii. Acestea includ anvelopele, furtunurile, bateriile și componentele electronice care sunt esențiale pentru ca produsul de consum final - vehiculul - să funcționeze corect. Producătorul achiziționează aceste produse de la diferiții săi furnizori și le încorporează în produsul final. Când cumpărați o mașină de la o companie, cumpărați piese create de zeci sau chiar sute de alte companii din întreaga lume. Vânzările între companii sunt o parte vitală a lanțului de aprovizionare al fiecărei industrii.

 

Exemple de activitate B2B din lumea reală sunt mai multe și mai vizibile decât ai putea crede. De exemplu, compania de stocare a documentelor bazată pe cloud Dropbox servește atât companii, cât și persoane fizice. General Electric produce multe bunuri de larg consum, dar oferă și piese altor întreprinderi. Xerox este o companie care oferă servicii de hârtie și tipărire pentru companii din întreaga lume.

 

5 pași pentru crearea unei strategii de marketing Business to Business

 

Concurența pentru clienți este acerbă în ziua de azi, indiferent de tipul de companie și domeniul de business. Construirea unei strategii B2B care să oferă rezultatele dorite necesită o planificare, execuție și gestionare atentă.

 

Ce înseamnă Business to Business? 5 pași pentru o strategie de marketing B2B

 

Iată o privire generală exprimată în pasi asupra procesului pe care îl folosesc companiile B2B pentru a se remarca pe o piață aglomerată:

 

Pasul 1. Dezvoltă o viziune generală

 

Înainte de a lua decizii, va trebui să selectați obiective de afaceri specifice și măsurabile, apoi să stabiliți cadrul pentru modul în care strategia de marketing B2B le va atinge. 

 

Pasul 2. Definește piața și buyer persona

 

Acesta este un pas deosebit de vital pentru organizațiile B2B. În timp ce produsele B2C au adesea un public mai larg și mai general, produsele și serviciile B2B sunt de obicei comercializate către un set distinct de clienți cu provocări și nevoi speciale. Cu cât puteți defini mai bine acest public, cu atât veți putea să le vorbiți mai bine direct cu mesaje relevante.

 

Pasul 3: Identifică tacticile și canalele de marketing B2B

 

Odată ce ați obținut informații importante despre publicul țintă, va trebui să stabiliți cum intenționați să le folosiți. Cunoștințele pe care le-ați obținut prin pasul anterior ar trebui să vă ajute în acest sens. 

Pentru început, este indicat să răspundeți la întrebări de acest gen despre clienții și potențialii ideali:

  • Cum își petrec timpul online (sursele de informare)?
  • Ce cuvinte cheie caută prin intermediul motoarelor de căutare?
  • Ce rețele de socializare preferă?
  • Cum puteți completa golurile de oportunitate pe care concurenții le lasă deschise?
  • La ce evenimente din industrie participă?

 

Pasul 4: Creează campanii eficiente

 

Cu un plan de marketing bine realizat, este timpul să-l puneți în aplicare. Urmați cele mai bune practici pentru fiecare canal pe care îl încludeți în strategia de marketing. Ingredientele importante ale campaniilor eficiente includ o abordare creativă, informații utile și beneficii, direcție clară și mesaje puternice care să îndemne la acțiune (call to action).

 

Pasul 5: Măsoară și îmbunătățește

 

Acesta este procesul continuu care vă menține în mișcare în direcția corectă. În termeni simpli, daca vrei să-ți dai seama cum funcționează mesajul de marketing, ce performanțe are și cum să iei decizii mai bune în ceea ce privește banii și timpul investit, măsoară obiectivele stabilite inițial. Cu cât sunteți mai vigilenți în ceea ce privește analizrea și aplicarea sfaturilor de la specialiști, cu atât este mai probabil să vă depășiți obiectivele și să creșteți continuu. Chiar și cu o fundație bine cercetată, crearea de conținut și campanii necesită în mod inerent o mulțime de presupuneri până când aveți date de implicare și conversie substanțiale pe care să vă bazați. 

 

Este important ca marketerii B2B să înțeleagă nevoile clienților lor înainte de a implementa orice strategie de marketing sau publicitate. În marketingul pentru consumatori, o reclamă eficientă poate fi difuzată pe canalele clasice, iar un procent din consumatori va fi convins să cumpere produsul. Cu toate acestea, întrucât marketingul B2B este mult mai specializat, specialiștii în marketing riscă să-și înstrăineze potențialii clienți, dacă nu acordă o atenție deosebită nevoilor lor înainte de a-și adapta serviciile la aceste nevoi.


 

Categorie:

,