Conceptul Business to Business ( B2B) înseamnă companii care creează produse și servicii orientate către alte companii. Dacă deții o afacere, va trebui să lucrezi cu o companie B2B la un moment dat.Este important să înțelegi ce înseamnă Business to Business, de ce contează pentru afacerea pe care o ai și cum poți avea o relație de parteneriat cât mai bună pentru a-ți îmbunătăți propria afacere.
Companiile B2B sunt întreprinderi de sprijin care oferă lucrurile de care au nevoie alte companii pentru a se dezvolta. Companiile de resurse umane sau/și agențiile de publicitate sunt doar două exemple.
Există de asemenea modele de business-to-consumer (B2C), care vând direct clienților individuali, dar și modelele de consumer-to-business (C2B), în care utilizatorii oferă servicii pentru o afacere (cum ar fi recenziile clienților sau marketingul influencer).
Companiile B2B au un public țintă complet diferit: oferă materii prime, servicii sau servicii de consultanță de care au nevoie alte companii pentru a funcționa și pentru a scoate profit.
Există companii B2B în fiecare industrie, de la producție la retail. Un exemplu de piață tradițională B2B este în producția de automobile. Toată lumea cunoaște unele dintre cele mai mari mărci orientate către consumatori, dar în fiecare model de mașină sau camion pe care îl produc sunt zeci de produse ale altor companii.
Acestea includ anvelopele, furtunurile, bateriile și componentele electronice care sunt esențiale pentru ca produsul de consum final - vehiculul - să funcționeze corect. Producătorul achiziționează aceste produse de la diferiții săi furnizori și le încorporează în produsul final.
Când cumperi o mașină de la o companie auto, de fapt cumperi piese create de zeci sau chiar sute de alte companii din întreaga lume. Vânzările între companii sunt o parte vitală a lanțului de aprovizionare al fiecărei industrii.
Exemple de activitate B2B din lumea reală sunt mai multe și mai vizibile decât ai putea crede.
De exemplu, compania de stocare a documentelor bazată pe cloud Dropbox servește atât companii, cât și persoane fizice. General Electric produce multe bunuri de larg consum, dar oferă și piese altor întreprinderi. Xerox este o companie care oferă servicii de hârtie și tipărire pentru companii din întreaga lume.
Concurența pentru clienți este acerbă în ziua de azi, indiferent de tipul de companie și domeniul de business. Construirea unei strategii B2B care să oferă rezultatele dorite necesită o planificare, execuție și gestionare atentă.
Iată o privire generală exprimată în pași asupra procesului pe care îl folosesc companiile B2B pentru a se remarca pe o piață aglomerată:
Înainte de a lua decizii, va trebui să selectezi obiective de afaceri specifice și măsurabile, apoi să stabilești cadrul pentru modul în care strategia de marketing B2B le va atinge.
Acesta este un pas vital pentru organizațiile B2B. În timp ce produsele B2C au adesea un public mai larg și mai general, produsele și serviciile B2B sunt de obicei comercializate către un set distinct de clienți cu provocări și nevoi speciale.
Cu cât poți defini mai bine acest public, cu atât vei putea să îi comunici mai eficient mesaje relevante.
Odată ce ai obținut informații importante despre publicul țintă, va trebui să stabilești cum intenționezi să le folosești. Cunoștințele pe care le-ai obținut prin pasul anterior ar trebui să te ajute în acest sens.
Pentru început, este indicat să răspunzi la întrebări de acest gen despre clienții și potențialii ideali:
Cu un plan de marketing bine realizat, este timpul să-l pui în aplicare. Urmează cele mai bune practici pentru fiecare canal pe care îl încluzi în strategia de marketing.
Ingredientele importante ale campaniilor eficiente includ o abordare creativă, informații utile și beneficii, direcție clară și mesaje puternice care să îndemne la acțiune (call to action).
Acesta este procesul continuu care te menține în mișcare în direcția corectă. În termeni simpli, daca vrei să-ți dai seama cum funcționează mesajul de marketing, ce performanțe are și cum să iei decizii mai bune în ceea ce privește banii și timpul investit, măsoară obiectivele stabilite inițial.
Cu cât ești mai vigilent în ceea ce privește analizarea și aplicarea sfaturilor de la specialiști, cu atât este mai probabil să îți depășești obiectivele și să crești continuu.
Chiar și cu o fundație bine cercetată, crearea de conținut și campanii necesită în mod inerent o mulțime de presupuneri până când ai date de implicare și conversie substanțiale pe care să te bazezi.
Este important ca marketerii B2B să înțeleagă nevoile clienților lor înainte de a implementa orice strategie de marketing sau publicitate.
În marketingul pentru consumatori, o reclamă eficientă poate fi difuzată pe canalele clasice, iar un procent din consumatori va fi convins să cumpere produsul.
Cu toate acestea, întrucât marketingul B2B este mult mai specializat, specialiștii în marketing riscă să-și înstrăineze potențialii clienți, dacă nu acordă o atenție deosebită nevoilor lor înainte de a-și adapta serviciile la aceste nevoi.
FOTO: Freepik
Puteti afla mai multe despre politica de cookie-uri accesand acest link: