Ce abilități să urmărești la candidații pentru joburi remote

22.11.2020

Munca la distanță a devenit pentru multe companii din prezent soluția cea mai bună de prevenție împotriva noului coronavirus. În plus, joburile remote vin cu avantaje pentru ambele părți implicate, de exemplu reducerea costurilor de chirie pentru angajați sau câștigarea timpului petrecut în trafic casă-birou și înapoi pentru angajați.

Ce abilități să urmărești la candidații pentru joburi remote

În ciuda acestor aspecte, recrutarea a devenit o adevărată provocare pentru specialiștii în resurse umane sau manageri. Nu este ușor să găsești oamenii potriviți pentru joburi remote care să lucreze de acasă bine, care știu să se organizeze și să-și îndeplinească sarcinile corect fără să fie supravegheați.

 

Dacă ești în căutare de oamenii potriviți pentru diverse joburi remote din companiei sau dacă ești angajat care vrea să știe ce urmăresc recrutorii la candidații pentru munca la distanță, iată cele mai apreciate abilități:

 

1. Abilitatea de a lucra independent

 

Angajatorii care oferă joburi remote se așteaptă de obicei ca candidații lor să-și cunoască slujba și să-și îndeplinească așteptările, mai ales dacă vorbim de joburi cu experiență. Fiind vorba de a lucra din mediul de acasă, potențialii angajați trebuie să aibă abilitatea de a lucra independent, incluzând resursele și rezolvarea problemelor apărute legate de logidtică pe cont propriu.

Dar, această abilitate de a lucra independent nu înseamnă că angajatul nu va avea nevoie de ajutor. Dimpotrivă, este esențial ca acesta să se poată baza pe colegi mai vechi în companie sau pe coordonatorul echipei, pentru că nimeni nu poate face totul de unul singur. Însă, pentru cei care lucrează de la distanță este esențial să se poată descurca singuri în lipsa interacțiunii cu echipa.

 

2. Capacitatea de organizare

 

Când lucrezi de la distanță, nimeni nu se va uita peste umărul tău pentru a vedea dacă îți îndeplinești sarcinile. Tu singur trebuie să te menții pe drumul cel bun, să păstrezi ritmul pe care îl aveai și când lucrai în cadrul companiei. Organizarea este una dintre abilitățile esențiale pe care un angajat trebuie să le aibă atunci când lucrează de la distanță. Folosirea unor tooluri de organizare precum Trello, Asana sau Basecamp pentru gestionarea proiectelor sau Google Drive sau Dropbox pentru colaborare - reprezintă un atu pentru joburi remote.

Ce abilități să urmărești la candidații pentru joburi remote

3. Motivația

 

Angajații care au joburi remote nu au colegi lângă ei sau manageri direcți pentru a le spune ce sarcini trebuie să îndeplinească și dacă au făcut bine ceea ce au făcut, astfel că există riscul aceștia să devină cu ușurință demotivați. De aceea este important ca persoanele care au un job remote să fie motivate să lucreze din dorința de a duce un lucru până la capăt mai degrabă decât pentru că cineva le-a spus că acesta trebuie făcut. 

 

Oamenii motivați nu sunt motivați doar la job, ci și în viața personală. Pentru a afla mai multe despre o persoană nu te concentra doar pe obiectivele profesionale. Încearcă să afli mai multe despre viața lor în general, ce interese au, ce realizări își propun pentru următorii ani. Observă dacă sunt persoane pasionate de cunoaștere dacă încearcă să rămână la curent cu noutățile din aria lor de interes și investesc în dezvoltarea lor.

 

4. Comunicare foarte bună

 

Păstrarea legăturii atunci când se lucrează de la distanță este absolut crucială - indiferent de mediul despre care vorbim e-mail, chat online, întâlniri video. În calitate de angajat ar trebui să fii familiarizat cu cele mai frecvente instrumente de comunicare la distanță sau cel puțin ar trebui să arăți că ești dispus și capabil să le utilizezi. 

Ce abilități să urmărești la candidații pentru joburi remote

De asemenea, modul în care comunici în scris trebuie să fie excelent. Păstrează mesajele clare, concise și corecte (cu alte cuvinte, scrie, citește și apoi citește încă o dată înainte de a apăsa „trimite”). 

 

5. Capacitatea de a-și termina munca la timp

 

În cel mai simplu limbaj, procrastinarea înseamnă să amâni ceva ce ar trebui să faci repede. Capacitatea de a-și termina munca la timp este una dintre abilitățile pe care orice angajator și le dorește de la oamenii săi. În realitate însă, multe persoane amână până în ultimul moment sarcinile pe care trebuie să le realizeze, evitând în mod deliberat activitățile dificile și căutarea diverșilor factori distractori.

 

6.  Colaborare 

 

Deși telemunca înseamnă de obicei să lucrezi singur de acasă, nu înseamnă că nu faci parte dintr-o echipă mai mare. Abilitatea de a comunica și de a colabora sunt abilități esențiale. Asta înseamnă să îți îndeplinești îndatoririle bine și la timp, să comunci și să colaborezi cu ceilalți membrii ai echipei pentru a duce la bun sfârșit un proiect. Ca urmare, este posibil să ai colegi de muncă din întreaga lume. Acest lucru creează o cultură de lucru foarte dinamică, dar, de asemenea, poate prezenta probleme deoarece limbajul, stilul de comunicare, cultura și tradițiile variază în întreaga lume. 

 

Colaborarea membrilor unei echipe este o prioritate pentru mulți specialiști în recrutare. Chiar dacă, fiecare companie are propria dinamică de lucru, propria cultură organizațională și automat propriile metode de măsurare a succesului, avantajele lucrului în echipă sunt ușor de identificat. Lucrul în echipă este importantă nu doar pentru companie pentru ca obiectivele să fie atinse mai ușor sau pentru managerul care coordonează, ci pentru fiecare component al grupului. 

 

Selecția candidaților pentru joburi remote trebuie făcută cu mai multă grijă decât pentru rolurile din birou. Trebuie să găsești oameni de încredere pe care să te bazezi că își vor face treaba corect. Munca la distanță oferă angajaților numeroase avantaje, inclusiv flexibilitate, independență, productivitate sporită și eliminarea naveieti. Însă, angajatorii care oferă joburi remote caută mai mult decât persoana care are abilitățile și experiența de a face munca respectivă. De asemenea, trebuie să aibă încredere că angajatul va fi responsabil, motivat și capabil să funcționeze bine într-un mediu de lucru virtual.






 

Categorie:

,