Caracteristicile unei echipe de succes: Top 10 atuuri pe care să mizezi

30.09.2021

O echipă puternică este fundamentul oricărei afaceri performante, iar o echipă cu o etică bună poate fi responsabilă în mare măsură pentru succesul și buna funcționare a companiei. Dacă angajații nu se completează și nu lucrează bine împreună, pot apărea probleme, cum ar fi organizarea slabă, termenele amânate și conflictele la locul de muncă.

caracteristici echipa de succes

Așadar, ce pot face echipele pentru a se asigura că sunt productive și pentru a conduce compania mai departe? Iată care sunt caracteristicile unei echipe de succes, atuuri care se mai numesc și factori de succes.

 

Pe lângă aspectele individuale ale membrilor echipei, a conducătorului echipei și a condițiilor contextului organizațional, factorii determinanți atât pentru succesul unei echipe sunt:

 

1. Viziunea comună

 

O viziune puternică încurajează acțiunea eficientă în acceași direcție, la fel cum lipsa unei viziuni comune afectează succesul unei echipe, prin absența motivării și a eforturilor unitare. Raportat la echipă, viziunea este transpusă în scopurile pe care aceasta trebuie să le atingă. Definiți împreună cum vreți ca echipa să fie văzută de către clienți, parteneri sau de corporație ca întreg. Apoi, vorbiți cu echipa despre valorile pe care le veți respecta în cadrul echipei, pentru o "conviețuire" prosperă.

 

2. Comunicarea bună, deschisă, liberă

 

Membrii unei echipe de succes comunică deschis între ei, împărtășind gândurile, opiniile și ideile lor cu membrii echipei lor, precum și luând în considerare ceea ce au de spus alții. Comunicarea este esențială pentru a ține evidența progresului și pentru a lucra împreună eficient la sarcini. Comunicarea slabă poate duce la sarcini neînțelese, ceea ce poate însemna că munca este lăsată incompletă / incorectă sau pot apărea conflicte.

 

3. Concentrarea pe obiective și rezultate

 

Membrii echipei sunt de acord și stabilesc obiectivele pe baza rezultatelor, mai degrabă decât doar pe cantitatea de muncă depusă. Apoi, se poate stabili un plan clar despre cum vor atinge aceste obiective, ca grup, precum și despre contribuția fiecărui individ în parte. Acest lucru le oferă o direcție clară și le oferă ceva de urmărit în mod colectiv.

caracteristicile echipei de succes

4. Colaborarea

 

Fiecare membru al echipei contribuie la volumul de muncă și înțelege pe deplin care sunt responsabilitățile lui și unde abilitățile lui se potrivesc cu funcționarea afacerii. Ei simt astfel un sentiment de apartenență la echipă, sunt dedicați muncii lor și le pasă cu adevărat de succesul companiei.

 

5. Organizarea

 

Organizarea este esențială pentru buna desfășurare a unei afaceri. Fără aceasta, locul de muncă poate deveni haotic și este puțin probabil ca obiectivele să fie atinse. Deși fiecare persoană ar trebui să fie responsabilă de organizarea propriilor taskuri și sarcini, managerii ar trebui să se asigure că totul funcționează și că fiecare membru al echipei își finalizează munca în mod eficient.

 

Organizarea întâlnirilor periodice vă poate ajuta să vă asigurați că toată lumea este în temă și că termenele sunt respectate. De asemenea, organizarea biroului are o importanță majoră pentru a avea o echipă de succes. Ce tip de spațiu este mai benefic pentru echipa din care faci parte? Citește mai multe informații utile în acest articol despre Care este cea mai bună formă de organizare a biroului pentru o echipă fericită?

 

6. Diversitatea

 

În orice echipă se regăsesc diferite tipuri de jucători de echipă, inclusiv membri care pun accentul pe sarcini, pe stabilirea obiectivelor, sau se concentrează pe procese și pe modul în care echipa funcționează. Liderii inteligenți știu că organizațiile lor beneficiază de atragerea, dezvoltarea și păstrarea unei forțe de muncă diverse.

caracteristicile echipei de succes

Bineînțeles că diversitatea angajaților ia forme multiple. Cu toate acestea, sunt importante diferite tipuri de diversitate pe care angajații le dobândesc prin experiența profesională, cum ar fi competențele, nevoile și stilul de muncă. Poți afla mai multe citind articolul nostru de pe blog despre Cât de importantă este diversitatea angajaților în creșterea unui bsuiness

 

7. Leadership bun

 

O echipă puternică are de obicei un lider în care are încredere și pe care îl respectă. Această persoană funcționează în esență ca un ”lipici” care ține echipa împreună și ar trebui să fie responsabil pentru stabilirea ritmului, încurajare și motivație pentru toți membrii echipei.

 

Liderii buni au o gamă largă de abilități. Comunică eficient, stabilesc o strategie eficientă pentru companie, încurajează angajații să exceleze, iau decizii inteligente. În multe privințe, un lider bun este cineva pe care vrei să-l urmezi. Te-ai întrebat vreodată care este diferența dintre un lider bun și un lider extraordinar?

caracteristicile echipei de succes

8. Asumarea acțiunilor

 

Dacă vrei să obții cele mai bune rezultate de la echipa ta – și să îi ajuți să obțină și ei cele mai bune rezultate – nu ajunge doar să îi încurajezi. Arată echipei rezultatele organizației, subliinind rolul și contribuția reală a fiecăruia. Mai mult decât atât, recompensează membrii echipei care și-au depăsit rezultatele, dar stai deopotrivă aproape de cei care nu au reușit încă să ajungă acolo. 

Atunci când echipa este unită, membrii ei își vor recunoaște eforturile, devenind automat mai deschiși și transmițând că nevoia lor de apartenență este împlinită.

 

9. Dezvoltare continuă

 

În gestionarea unei echipe, aproape orice situație poate fi transformată într-o experiență de învățare. Managerii eficienți sunt atenți în permanență pentru a identifica astfel de ocazii și le folosesc pentru a-i ajuta pe angajați să se dezvolte și pentru a construi o echipă de succes. 

 

10. Distracție

 

O echipă de succes nu înseamnă doar un grup de oameni care muncesc împreună. Nu ar trebui să fie totul strict profesional. Acest lucru poate duce la epuizare și la o lipsă de productivitate, deci este important să introduceți un pic de plăcere în viața profesională. Echipele care lucrează foarte bine împreună se bucură de compania celuilalt și se reunesc din când în când în afara biroului pentru a socializa și a se distra. Construirea unei relații pozitive cu colegii poate crea un mediu mult mai relaxat și poate reduce conflictele.