Business Reputation: 6 moduri de a-ți proteja compania de riscul reputațional

08.10.2021

Companiile mari sunt mai vizibile pentru public, ceea ce înseamnă că sunt mult mai predispuse la publicitate proastă decât companiile mici. Dar, totodată organizațiile mari au resurse financiare pentru a remedia o reputație afectată. Din păcate, companiile mici nu pot supraviețui unor știri negative, mai ales într-o eră a rețelelor sociale care favorizează atât de ușor răspândirea fake news-urilor. 

business reputation

De aceea, este esențial să iei în considerare potențialele riscuri reputaționale pentru compania pe care o conduci sau din care faci parte, înainte ca acestea să apară și să nu le mai poți controla efectul.

 

Ce înseamnă Business Reputation?

 

Reputația unei companii este într-o oarecare măsură subiectivă, deoarece se bazează pe percepția publicului. O opinie despre o afacere poate (sau nu) să fie exactă, dar în ambele cazuri poate conduce la comportamentul consumatorilor, angajaților, investitorilor și autorităților. În timp ce o opinie negativă poate descuraja oamenii să interacționeze cu compania, o bună reputație ajută o afacere mică să obțină clienți noi, să asigure finanțare și să atragă angajați calificați. Practic, o reputație bună în afaceri favorizează legăturile cu comunitatea, furnizorii, consultanții și alte persoane implicate.

 

Pentru a-și proteja interesele și asigura continuitatea activității, companiile alocă timp și resurse gestionării strategice a riscurilor. Managementul riscului este un proces de identificare și atenuare a diverselor surse de risc pentru organizație, inclusiv riscuri financiare, operaționale, competitive, de securitate, de confidențialitate, de conformitate și de reputație.

 

În mediul social de astăzi, riscurile reputaționale sunt mai mari ca niciodată. Gestionarea eficientă a riscului reputațional este necesară pentru a menține relații bune cu clienții, pentru a păstra valoarea brandului și pentru a permite atingerea obiectivelor strategice de afaceri.

business reputation

Riscul reputațional este riscul ca unele circumstanțe negative să aibă un impact negativ asupra reputației și imaginii companiei în piață. Deteriorarea reputației unei companii poate duce la scăderea veniturilor, neîndeplinirea obiectivelor cheie de afaceri, pierderea cotei de piață, reducerea valorii acționarilor și, în unele cazuri, insolvență financiară sau chiar faliment.

 

Tipuri de evenimente care afectează business reputation

 

Riscul reputațional apare atunci când organizațiile nu reușesc să acționeze într-un mod etic. Există multe situații sau circumstanțe care ar putea avea un impact negativ asupra reputației unei companii, printre cele mai frecvente sunt:

 

Informații înșelătoare. Organizațiile care induc în eroare în mod intenționat investitorii și publicul prin furnizarea de informații false, omisiunea unor informații importante, declarații de succes false riscă să aducă prejudicii grave reputației lor.

 

Condiții de muncă slabe - Reputația unei organizații este afectată de modul în care angajații actuali și foști se exprimă cu privire la experiențelor lor la locul de muncă. Dacă o organizație oferă condiții de muncă neloiale și o cultură toxică, îi supune pe angajați la discriminare sau se ocupă de preocupările angajaților într-un mod lipsit de etică, poate obține o reputație slabă ca angajator.

 

Calitate slabă - O organizație care oferă produse și servicii slab performante își poate vedea reputația în scădere, deoarece un număr tot mai mare de clienți nefericiți își împărtășesc experiențele.

 

Corupția - Corupția și încălcările etice sunt o sursă semnificativă de risc reputațional. Un scandal de corupție care implică luare de mită, delapidare sau încălcări de lege ar putea avea un impact negativ semnificativ asupra reputației unei firme.

risc reputational

Securitate și confidențialitatea datelor slabe - Încălcările de date reprezintă o sursă majoră de risc reputațional în 2021. Organizațiile ale căror date despre clienți sunt furate de hackeri suferă daune semnificative ale reputației, deoarece consumatorii își pierd încrederea în competența lor de a proteja datele sensibile.

 

Respectarea reglementărilor slabă - Respectarea slabă a reglementărilor este o sursă de risc reputațional. O organizație cu o conformitate slabă ar putea fi investigată public, condamnată pentru infracțiuni și obligată să plătească amenzi usturătoare - toate acestea influențând negativ percepția mărcii pe piață.

 

Cum îți poți proteja compania de riscul reputațional

 

1. Include business reputation ca parte a strategiei generale

 

Este important să recunoaștem impactul pe care reputația îl poate avea asupra succesului unei companii. Analizează punctele slabe și determină atributele reputaționale relevante din cadrul organizației. Stabiliți indicatori și avertismente pentru fiecare atribut, astfel încât să știți când să luați măsuri. 

De exemplu, reclamațiile clienților cu privire la curățenia unui restaurant indică faptul că standardele trebuie ridicate înainte ca acesta să devină cunoscut ca un loc nesigur pentru a mânca.

 

2. Pune accent pe calitate

 

Concentrându-ne pe furnizarea constantă de produse și servicii de calitate, este mult mai puțin probabil să existe o greșeală dăunătoare. Dacă se întâmplă ceva, puteți diminua gradul de deteriorare a reputației, explicând măsurile pe care le-ați pus în aplicare pentru a preveni incidentul și cum veți preveni repetarea acestuia. Selectați cu atenție terțe părți cu care să lucrați și tratați angajații în mod echitabil pentru a evita scandaluri.

 

3. Analizează toate acțiunile care pot afecta percepția publicului

 

Consiliul de administrație și reprezentanții din departamentul de management trebuie să recunoască importanța managementului riscului reputațional. Instruirea organizațională, politicile și procedurile pot asigura că toți angajații știu cum să se comporte și să răspundă corespunzător în orice situație. Atunci când reputația este expusă riscului, angajații trebuie să acționeze rapid și responsabil în timp ce fac tot ce le stă în putință pentru a influența pozitiv ideile publice.

business reputational

4. Înțelege așteptările părților interesate

 

Când știi care sunt așteptările clienților, este mult mai ușor să le îndeplinești. Nu încerca totuși să satisfaci prea multe așteptări prin oferte promițătoare pe care nu le poți ulterior susține - acest lucru te va afecta deoarece vei deveni cunoscut ca o organizație care nu își poate îndeplini cuvântul. 

Află ce se așteaptă clienții, acționarii și angajații de la organizație și conducere și depune eforturi pentru a satisface aceste condiții.

 

5. Concentrează-te pe o imagine și comunicare pozitive

 

În toate situațiile, este esențial să trimiți în mod constant comunicări pozitive. În timp, acest lucru vă construi reputația în mintea publicului, diminuând impactul daunelor viitoare. Informează întotdeauna clienții și angajații despre ce se întâmplă și răspunde promt la incidentele din organizație sau exterior.

 

Serviciul pentru clienți, transparența, buna administrare și creșterea constantă sunt unele dintre cele mai importante mesaje de transmis. Evident, nu îi puteți mulțumi întotdeauna pe toți, așa că axați-vă mai întâi pe satisfacerea celor mai importante aspecte. 

 

6. Creează planuri de răspuns și de urgență

 

Ce faceți dacă treceți prin cel mai negru scenariu? Este important să aveți în vedere această situație, impotetică, pentru a ști cum să procedezi dacă vreodată compania se va afla în acea situație. Organizația trebuie să fie pregătită să răspundă rapid și adecvat. Fiecare minut care trece poate fi crucial și poate reduce respectul publicului pentru companie și managerii săi.

 

Deși este un aspect subestimat în unele organizații, business reputation trebuie să facă parte din strategia oricărei companii. Fără o gestionare eficientă a reputației, o organizație poate avea nevoie de mult timp pentru a se recupera după un astfel de incident.