Bune practici în business: cele mai bune 10 sfaturi despre antreprenoriat

17.01.2020

Construirea unei afaceri nu este nici pentru cei slabi de inimă, dar nici pentru „demonii” vitezei. La fel cum urcarea Muntelui Everest nu se face în 3 pași simpli, de genul: 1.) Ai decis că vrei să o faci și asta e. 2.) Zbori în Nepal cu pregătire zero, te descurci la fața locului. 3.) Sprint direct pe munte că doar ești plin de zel. Nu. Nu. Nu. 

bune practici in business

Într-adevăr ai nevoie de o anumită mentalitate pentru a fi un antreprenor de succes. De asemenea, trebuie să fii întreprinzător, curios, rezistent, flexibil. Dar, chiar și cu toate aceste calități, vei avea totuși nevoie de ajutor pentru a face față situațiilor dificile - și aceste 10 sfaturi de antreprenoriat sunt un bun mod pentru a începe cu dreptul:

 

1. Construiește ceva în care crezi 

 

Acesta este primul pas pentru construirea unui brand excelent și cel mai important sfat de business, am îndrăzni să spunem noi. Atunci când ești singur și te gândești la afacerea pe care vrei să o înființezi sau la business-ul pe care îl ai, dar nu merge, ar trebui să meditezi la un singur lucru: crezi cu adevărat în scopul pe care ți l-ai propus?

 

2. Strategia de business trebuie să se bazeze pe obiective

 

Și am completa spunând că orice strategie de business trebuie să se bazeze pe obiective SMART. Strategia de business trebuie să cuprindă planul prin care ți-ai propus să-ți atingi obiectivele. Acesta cuprinde elemente care țin de viziunea și misiunea firmei, obiectivele propuse, proceduri interne, componența echipei, resursele disponibile, poziția pe piață, timpul de intrare pe piață, tipul de client. Orice afacere de succes se construiește în timp, iar foarte mulți antreprenori au avut o viziune mai vastă asupra business-urilor pe care au vrut să le dezvolte.

 

3. Nu astepta momentul ”perfect” ca să lansezi un produs sau un serviciu

 

Dacă aștepți până când ai siguranța că produsele sau serviciile tale sunt perfecte, sunt șanse foarte mari ca un competitor să ți-o ia înainte și să atragă un numar foarte mare de clienți. Nu te aștepta ca totul să iasă perfect! Pentru că e practic imposibil. Singurul mod în care poți afla, pe bune, încotro trebuie să te îndrepți este prin testare.

Testează plecând de la informațiile pe care le ai, însă nu te aștepta să iasă perfect. În felul acesta vei mai face un pas înspre obiectivele stabilite și vei învăța în timp real ce trebuie corectat sau refăcut.

bune practici in business

4. Manageriază-ți eficient timpul

 

Foarte mulți oameni fac greșeli pe care nu le conștientizează în timp util, motiv pentru care este important să observi oportunitățile care apar, să îți manageriezi eficient timpul și să te implici în activități și proiecte care au legătură cu business-ul tău atunci când este momentul oportun.

 

5. Motivează-ți angajații să gândească liber

 

Entuziasmul unui grup de oameni deștepți care lucrează împreună pentru a atinge un anumit obiectiv este ceea ce face o companie grozavă. Fondatorii companiilor ar trebui să stabilească obiective angajaților, dar nu ar trebui să le dicteze cum să le atingă. Aceștia ar trebui să ofere feedback acolo unde este nevoie, dar să le permită oamenilor talentați libertatea și încrederea pe care o merită pentru a-și face treaba în felul lor.

 

6. Comunică transparent

 

Să ai viziune și o misiune clar stabilită nu înseamnă nimic dacă nu poți comunica transparent către oamenii care contează: angajați, clienți și investitori. Cu abilitățile necesare de comunicare și sinceritate vei putea obține banii și încrederea de care ai nevoie pentru ca business-ul să meargă mai departe. 

 

7. Înconjoară-te de oameni mai deștepti ca tine

 

Adună lângă tine oameni inteligenți care să te ajute să crești business-ul. Învață de la ei și vei crește odată cu ei. Vei reuși să îți atingi obiectivele doar dacă vei avea o echipă de oameni competenți, de la care nu îți este teamă să înveți.

bune practici in business

8. Apeciază loialitatea clienților

 

Un client loial este un client care revine și cumpără din nou de la tine. Nu revine doar pentru că ești singurul care are produsul sau serviciul pe care și-l dorește ori pentru ca are neapărată nevoie de tine. El revine pentru că îi place experiența cu firma ta, cu angajații tăi. Clienții loiali au mai multe șanse să cumpere și în viitor deoarece știu deja că vor fi mulțumiți. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să ignori ceilalți clienți. Înseamnă doar că trebuie să îți concentrezi o parte din eforturi către menținerea unei relații bune cu aceștia.

 

9. Pregătește-te să fii copiat

 

Dacă firma ta vine cu o idee nouă, pregătește-te să fie copiată. Dacă nu faci față acestui lucru, mai bine nu te apuca de business deoarece în timp nu vei supraviețui. Secretul în schimb este să inovezi continuu, să gândești în avans, să fii mereu cu un pas înaintea concurenței. 

 

10. Investește in relații

 

Decât să pierzi foarte mult timp analizând competiția, chiar dacă este o strategie bună, sfatul antreprenorilor de succes din întreaga lume este să construiești relații bazate pe încredere. Mai mult decât atât, poți să-ți privești competitorii ca fiind posibili parteneri de afaceri, cu care poți încheia parteneriate și colaborări de ajutor reciproc.

 

Care este regula numărul unu în business? Nu există așa ceva, pe oricine ați întreba. Există însă bune practici de care este bine să ții cont și pe care să le adaptezi stilului tău de anreprenoriat și companiei tale. Așadar, înainte de a începe să pornești pe drumul antreprenoriatului, caută, întreabă, cere ajutor, privește înainte și nu-ți fie teamă de eșec!