#BibliotecaAustral: 10 cărți de marketing pentru un departament performant

25.01.2019

Să presupunem că mergi cu mașina către destinația unde îți vei petrece vacanța de vară. La un moment dat, pe câmpul de lângă marginea drumului observi vaci- da, exact - vaci care pasc iarbă, unele sunt albe, altele maro. Te vei opri să le privești? Bănuim că nu, pentru că ai mai văzut așa ceva. Nimic nou. Dacă însă, vezi o vacă mov, care va fi reacția ta? Noi pariem că te vei opri și că vei face câteva poze pentru a le arăta prietenilor, dacă nu chiar le vei pune pe conturile tale de social media.  

Consumatorii din ziua de azi au foarte multe opțiuni din care să aleagă și foarte puțin timp la dispoziție. Și într-o lume în care avem prea multe opțiuni și prea puțin timp la dispoziție lucrul cel mai ușor de făcut este să ignorăm. Seth Godin, considerat un guru în marketing al epocii actuale, oferă exemplul cu vaca mov în prezentările sale pentru a atrage atenția asupra faptului că trebuie să găsești acea idee unică, remarcabilă, exact pentru acei oameni care au nevoie să le oferi asta.

 

Aceasta este una dintre multele strategii de marketing pe care orice specialist ar trebui să le cunoască, tocmai de aceea am selectat 10 dintre cele mai bune cărți de marketing care conțin idei revoluționare sau pur și simplu bine puse cap la cap care te pot ajuta să-ți transformi departamentul de marketing într-unul ultra-performant.

 

1. Vaca mov. Transformă-ți afacerea prin idei remarcabile - Seth Godin
Carti de marketing Austral Blog Seth Godin

Dacă primul lucru care ți-a trecut prin minte este celebra marcă de ciocolată, stai liniștit la fel am gândi și noi, însă ideea cărții este despre cum și de ce devine un produs remarcabil în ochii cumpărătorilor. Dacă lucrezi în domeniul marketingului și publicității, dacă ești antreprenor sau pur și simplu ești dornic să afli ce se află în spatele intenției de cumpărare, această carte îți va oferi câteva răspunsuri. Premisa de la care pleacă, ca răspuns la întrebarea "de ce un produs devine remarcabil și se vinde excelent și altul nu?", este faptul că tot ceea ce este comun conduce la eșec.

 

Prudența este riscantă. Sfatul lui Seth Godin este:

 

Ține minte, trebuie să ai curajul să fii ciudat. Trebuie să fii irezistibil pentru a ajunge la un grup de persoane care duc vorba mai departe și la care poți ajunge sigur.

 

2. Poziționarea. Lupta pentru un loc în mintea ta - Al Ries & Jack Trout

Carti de marketing Austral Blog Al Ries

Poziționarea. Lupta pentru un loc în mintea ta a fost declarată de Advertising Age cea mai bună carte de marketing din toate timpurile. Dacă și tu vei considera același lucru rămâne de văzut după ce o citești, noi credem că ar trebui să se regăsească în biblioteca ta. Dacă lucrezi în domeniu, vei afla o mulțime de idei despre cum să îți marketezi produsul, cum să-l plasezi în piață și mai ales cum să-l poziționezi în mintea consumatorului.

Ries și Trout prezintă modul în care poziționarea produsului este folosită ca instrument de comunicare pentru a ajunge la clienții vizați într-o piață aglomerată.

 

3. Buyology. Adevăruri și minciuni despre motivele pentru care cumpărăm - Martin Lindstrom

Carti de marketing Austral Blog Martin Lindstrom Buyoloy

Trăim într-o perioadă puternic “zguduită” de mesaje publicitare de toate felurile. Ce influențează cu adevărat decizia noastră de cumpărare? Martin Lindstrom vine cu o teorie absolut fascinantă despre neuroștiință și prezintă rezultatele uluitoare dintr-un studiu de neuro-marketing efectuat timp de 3 ani pe un grup de 2000 de voluntari din întreaga lume, supuși la mai multe tipuri de anunțuri și reclame, la diverse produse și mărci. Rezultatele sale vin cu o teorie nouă asupra ceea ce se credea că sunt motivele care captează interesul și ne determină să cumpărăm.

 

4. Creatorii de hituri - Derek Thompson

Carti de marketing Austral Blog Derek Thompson

Cartea lui Derek Thompson este o biblie a marketingului pentru toți cei care au încercat vreodată să promoveze ceva, să vândă, de la idei, produse și servicii. Dacă lucrezi în domeniu este una dintre cărțile de marketing care ar trebui clar să se regăsească pe lista ta de cărți... citite.

 

5. Innovator’s Dilemma - Clayton M. Christensen

Carti de marketing Austral Blog Al Ries Innovator’s Dilemma - Clayton M. Christensen

Marketing nu înseamnă doar reclame. Marketingul este despre produs în sine și cum să-l introducem cât mai eficient pe piață. Cartea vorbește despre eșecul multor companii bune, despre problemele cu care se confruntă când apar schimbările tehnologice și greșelile pe care l-au făcut, privite dintr-un unghi inovator.  

 

6. Idei cu impact garantat. De ce unele idei supraviețuiesc, iar altele dispar - Chip Heat & Dan Heat

Carti de marketing Austral blog - Chip Heat

Există o sumedenie de cărți scrise despre marketingul viral și modul în care brandurile ar trebui să spună o poveste despre produsul lor. Considerată una dintre cele mai bune cărți de marketing despre cum o marcă poate (și ar trebui) să spună o poveste (și cum să o facă), Idei cu impact garantat îți răspunde la acele întrebări cumplite pe care orice antreprenor și le adresează: De ce unele idei prin la public iar altele mor în fașă? , Ce putem face pentru ca ideea noastră să aibă impact? etc. Vei găsi în carte o serie de povești de succes, precum cea despre un om de știință care a câștigat premiul Nobel bând un pahar de bacterii pentru a-și dovedi  punctul de vedere în tratamentul ulcerelor de stomac, vei afla de ce organizațiile caritabile se folosesc de “efectul Maicii Tereza” sau cum un profesor de gimnaziu a reușit să împiedice prejudecățile rasiale. Este o carte provocatoare, deschizătoare de orizonturi în gândire, scrisă într-un mod surprinzător de amuzant.

 

7. Nu mâncați niciodată singuri - Keith Ferrazzi

Carti de marketing Austral Blog Never eat alone

Nu, nu am greșit cartea, dacă ești cumvat înfometat de cunoaștere și pasionat de networking. Keith Ferrazzi, considerat un maestru al socializării în online, vorbește despre puterea relațiilor în afaceri, despre cât de importantă este componenta socializării, despre crearea de legături cu colegi, prieteni, parteneri la care poți apela atunci când ai nevoie de ajutor. Ferrazzi face însă distincția între construirea sinceră de relații și atitudinea vizibil forțată pe care o observăm adesea în social media.

 

8. Youtility. Why Smart Marketing Is About Help Not Hype - Jay Baer

Carti de marketing Austral Blog Youtility

Ideea cărții este atipică, dar extrem de pertinentă: privește marketingul de sus în jos. Pornește de la cum să-ți ajuți clienții să rezolve o problemă și nu de la cum să-i determini să-ți cumpere produsul. Youtility oferă exemple din lumea reală a companiilor care și-au îndreptat atenția și acțiunile dincolo de vânzări pentru a oferi o valoare reală consumatorilor. Astfel, vei construi pe parcurs o audiență feroce, loială produselor tale.

 

9. The Click Moment. Seizing Opportunity in an Unpredictable World - Frans Johansson

Carti de marketing Austral blog The Click Moment. Seizing Opportunity in an Unpredictable World - Frans Johansson

Foarte mulți oameni pică de acord asupra faptului că formula succesului = muncă multă + noroc. Am înțeles cum stă treaba cu munca, dar, cum facem să găsim cât mai des acel moment de noroc, de neașteptată oportunitate? Cum facem să-i determinăm pe potențialii cumpărători că acela este momentul să facă o acțiune, să dea click? Frans Johansson se folosește de povești din istorie și din prezent pentru a ilustra acțiunile pe care le putem face pentru a da naștere acelor momente de impuls, pentru a ne deschide mintea în fața oportunităților. El susține că norocul este o parte incredibil de puternică a ecuației succesului și că depinde de noi să creăm norocul sau momentele de click. Interesant, nu-i așa?

 

10. Permission Marketing: Turning Strangers Into Friends and Friends Into Customers - Seth Godin

 

Ultima carte de marketing din lista noastră aparține tot lui Seth Godin și vine cu un concept inedit care explică specialiștilor în marketing de ce este recomandat să-și modeleze mesajul astfel încât consumatorii să accepte de bună voie să primească reclama lor. În loc să-i deranjăm pe potențialii clienți în momentele în care nu-și doresc, marketingul bazat pe permisiune oferă stimulente consumatorilor pentru a accepta publicitatea în mod voit, adresându-se numai persoanelor care și-au dat acordul pentru a afla mai multe informații despre un produs.

El numește publicitatea tradițională, publicitate de întrerupere, așa cum se întâmplă în cazul reclamelor tv care pur și simplu îți întrerup momentele personale, vizionarea unui film, cina de familie etc.

 

Aceste cărți de marketing nu sunt doar cărți pe care le citești o dată și le păstrezi ulterior frumos orânduite în bibliotecă. Acestea sunt cărți pe care să le folosești. Și le folosești și le folosești din nou. În aceste cărți veți găsi o mulțime de sfaturi care să te ajute să îți înțelegi mai bine businessul, produsul, clienții. Sunt la fel de utile ca un dicționar! Sunt utile pentru oricine vrea să înțeleagă ce ne determină să cumpărăm un produs, esența vânzărilor, în definitiv.

Categorie:

#BibliotecaAustral ,

Taguri:

,