#Biblioteca Austral: 10 cărți despre analiza afacerii și controlul performanței

11.07.2019

Drumul de la o idee genială la maturizarea afacerii și monetizarea ei este unul lung și anevoios.  Realitatea diferă de la antreprenor la antreprenor, de la o tipologie la alta, de la un domeniu la altul. În momentul în care ajungi să înțelegi ce se întâmplă în interiorul organizației vei putea face diferența între identificarea problemelor, dezvoltarea soluțiilor și implementarea lor. 

Analiza afacerilor se concentrează atât pe găsirea soluțiilor la problemele de afaceri, dar și pe dezvoltarea de sisteme. De asemenea, evaluarea unei afaceri implică un set de proceduri utilizate pentru a estima valoarea economică pe piață. Lăsând deoparte termenii complicați din fiecare domeniu în parte, lucrurile într-adevăr nu sunt ușoare deloc, dar pot deveni. 

10 cărți despre analiza afacerii și controlul performanței

Dacă vrei să arunci o privire în viitorul afacerii tale, dacă vrei să fii pregătit pentru schimbările inerente care vin odată cu trecerea timpului, dacă vrei să-ți analizezi afacerea și controlul performanței în raport cu experiența și cunoștințele tehnice ale altor antreprenori, îți prezentăm 10 cărți despre analiza afacerii care să-ți servească drept ghid în procesul de maturizare ca antreprenor:

 

1. The Startup Way - Eric Ries

 

10 cărți despre analiza afacerii și controlul performanței

Odată cu lansarea primei sale cărți The Lean Startup, Eric Ries a pornit o mișcare globală în lumea afacerilor. Au apărut astfel cuvinte noi precum „testarea A/B” sau „produsul minim viabil” care au schimbat limbajul afacerilor. Eric Ries se adresează companiilor de toate dimensiunile și prezintă o mișcare de revitalizare prin intermediul startup-urilor chiar și a celor mai birocratice organizații. Prezentând poveștile unor titani în lumea afacerilor precum Amazon, Toyota, General Electric, Eric Ries construiește în cartea sa The Startup Way o cale nouă de management antreprenorial care duce la inovație și creștere susținută. 

 

2. Întrebarea supremă - Frederick Reichheld

10 cărți despre analiza afacerii și controlul performanței

Ce-și dorește orice antreprenor? Răspunsul general ar fi profituri substanțiale din vânzări. Fred Reichheld, supranumit ”nașul loializării clienților” are în spate mulți ani de cercetare în marketing și descrie din descoperirile sale, prezentate în această carte, cum poți obține o creștere financiară autentică prin dezvoltarea unei rețele de clienți care să-ți fie devotați și care să împărtășească tuturor prietenilor și cunoscuților părerea excelentă despre produsele sau serviciile tale. Regula de aur după care se ghidează cei care folosesc informațiile din această carte este: Tratează-i pe ceilalți așa cum ți-ai dori tu să fii tratat!

 

3. Tu conduci afacerea, n-o lăsa pe ea să te conducă - Clay Mathilde

 

Dacă te-ai întrebat cumva dacă există vreo carte care să te învețe cum să-ți găsești direcția într-o afacere, cum să-ți controlezi afacerea, să știi că răspunsul este exact aceasta. Este o carte care te face să-ți pui permanent întrebări despre rolul tău în organizație, despre cum să-ți crești afacerea, despre ce ai nevoie pentru a o menține la un nivel ridicat. Această carte se bazează pe metoda DOC - Direcție, Operare, Control - și te învață cum să te comporți cu angajații tăi și cum să-i motivezi să fie mai productivi. 

 

 

4. Ce e dificil la lucrurile dificile - Ben Harowitz

 

Cum să construiești o afacere când nu există variante ușoare? Pare dificil, nu-i așa? Și așa este, dar nu imposibil. Ben Horowitz, unul dintre cei mai respectați și experimentați antreprenori din Silicon Valley, este brutal de onest despre cât de greu este să conduci o afacere. În scrierea acestei cărți s-a inspirat din propria poveste despre înființarea, conducerea, vânzarea, cumpărarea și investirea în companii de tehnologie, pentru a oferi sfaturi esențiale și considerații practice în vederea abordării celor mai dificile probleme pe care școlile de afaceri le omit.

 

 

5. Afaceri clădite să dureze - Jim C. Collins

 

 

O carte redactată ca un studiu făcut asupra unor companii de renume din întreaga lume. Jim C. Collins are o experiență de mai bine de 20 de ani în domeniul analizei afacerilor. Concluziile sale sunt prezentate în această carte alături de motivele pentru care companiile mari au succes pe termen lung. Autorul subliniază că nu există o rețetă universală pentru succes, dar companiile cu adevărat vizionare precum Disney, HP sau Ford au rămas dintotdeauna atașate de valorile și misiunile companiei, indiferent de dificultăți. 

 

6. Clienți pe viață - Carl Sewell

 

Promiteți mai puțin, oferiți mai mult, am sintetiza într-o singură frază, esența acestei cărți. Indiferent că deții o mare corporație sau ești la început de drum în afaceri, metodele demonstrate ale lui Carl Sewell spun că pentru a transforma acei cumpărători ocazionali în clienți fideli trebuie să-ți transformi angajații în superstaruri ale serviciilor oferite, trebuie să afli ce-și doresc clienții tăi și exact acel lucru să-l primească.

 

 

7. Reorganize for Resilience - Ranjay Gulati

 

Majoritatea companiilor spun că sunt "orientate către clienți", dar nu oferă soluții la cele mai dureroase probleme ale clienților. De ce? Pentru că sunt limitați de regulile rigide, organizate în jurul lor. Ranjay Gulati dezvăluie în cartea sa că firmele rezistente prosperă atât în ​​vremuri bune, cât și rele, determinând creșterea economică și creșterea profitabilității prin implicarea în viața clienților. Această carte arată modul în care organizațiile reziliente reduc barierele interne care împiedică acțiunea, construiesc punți între diviziuni care se luptă și transformă foștii concurenți în colaboratori.

 

 

8. Trecerea la oceanul albastru - Renee Mauborgne și W. Chan Kim

 

Indiferent dacă ai un startup cu fonduri limitate, o organizație nonprofit sau o companie mare și cunoscută, Trecerea la oceanul albastru îți va arăta cum să treci din oceanele roșii, aglomerate de concurență, în oceanele albastre, cu spațiu de piață indubitabil și creștere explozivă. Prin studierea unei game variate de domenii, de la companii B2C și B2B la organizații publice, nonprofit sau guvernamentale, autorii au înțeles avantajul creării de piețe noi și de dezvoltare, care deblochează creativitatea oamenilor și încrederea lor naturală de a acționa.

 

 

9. Abordarea inteligentă a pieței Forex - Cliff Wachtel

 

Scrisă de Cliff Wachtel, un veteran al piețelor financiare, cu o experiență de peste 30 de ani în calitate de analist, trader și consultant financiar, cartea Abordarea inteligentă a pieței Forex oferă soluții practice exemplificate cu imagini și metode eficiente pentru a reuși încă de la început în afaceri. Cartea este ghidul suprem al începătorului care dorește să-și îmbunătățească performanțele din tranzacționare și să câștige bani.

 

 

10. În competiție cu norocul - Clayton M. Christensen

Nu este o carte despre cum să ai noroc în afaceri, ci despre cum să înțelegi ce îi determină pe anumiți clienți să cumpere un produs. Christensen a revoluționat lumea afacerilor cu teoria sa despre schimbarea disruptivă – o metodă de a prevedea modul în care pot reacționa consumatorii la diferite tipuri de inovare. În cartea de față, el cercetează cealaltă latură a problemei: ce anume determină creșterea unei afaceri și cum poți convinge un client să plătească pentru produsul tău.


Dacă ai citit vreuna dintre cărțile de analiza afacerii și controlul performanței de mai sus sau ai o nouă recomandare, hai să vorbim despre ele pe pagina noastră de Facebook!

Categorie:

,

Taguri:

,