Back to school: ce învățăm de la copii despre managementul carierei

24.08.2018

Maria Gaetana Agnesi, Anne Frank, Kim Ung-Yong sau Pablo Picasso sunt câțiva dintre copiii care au schimbat lumea prin descoperirile lor. La vârste foarte fragede, la care mulți dintre noi începeam școala, acești copii geniali vorbeau deja fluent câteva limbi străine, scriau eseuri și susțineau discursuri în public sau compuneau opere muzicale de excepție. Și știau deja ce înseamnă managementul carierei într-un fel în care mulți adulți nu o fac niciodată.

Managementul carierei Austral

Dacă suntem atenți la copiii noștri putem învăța lucruri uimitoare de la ei în fiecare zi. Poate nu vă vine să credeți dar sunt lucruri care ne pot ajuta să fim mai eficienți la job, mai împliniți cu viața pe care o avem.

 

Discutăm despre 6 aspecte inspirate din viața copiilor care aduc un plus de valoare vieții profesionale și ne ajută să vedem altfel managementul carierei.

 

1. Fiecare zi este un nou început

 

Copiii nu transportă bagajele emoționale de la o zi la alta. Ce s-a întâmplat în trecut rămâne în trecut, iar fiecare început este primit cu interes. O ceartă cu un coleg de școală sau o jucărie disputată cu un prieten nu sunt privite cu duritatea cu care adulții se raportează la neînțelegeri. Supărarea copiilor durează câteva minute sau în cazul celor mai mari câteva ore, după care doresc din nou să se vadă, să se joace împreună. Pentru că atunci când ești mic, zilele par că durează o eternitate și nu se mai termină, iar o nouă zi înseamnă noi oportunități de a cunoaște, de a explora, de a-ți face prieteni, de a porni în noi aventuri. Conform lor, timpul petrecut în supărare este un timp pierdut!

 

2. Lasă loc imaginației și creativității

 

Odată ce intră în rutina jobului, foarte mulți dintre adulți nu mai simt satisfacție în jobul pe care îl fac pentru că refuză să accepte schimbarea. În plus, psihologii spun că pe măsură ce înaintăm în vârstă, adulții nu mai văd activitățile creative ca fiind valoroase, spre deosebire de copii care le adoră. Ceea ce este total greșit și neproductiv pentru munca pe care o fac. O soluție ar fi să găsești zi de zi noi metode de a vă stimula creativitatea. De exemplu, pune-ți pe birou o cutie cu carioci colorate și notează-ți ideile sau taskurile pe care trebuie să le îndeplinești într-un blocnotes, cu diferite culori, în funcție de importanța lor.

Managementul Carierei Austral

3. Mai mult curaj în managementul carierei

 

Copiii au abilitatea de a găsi bucurie în tot ceea ce fac. Chiar dacă necunoscutul îi sperie pe cei mai mulți dintre ei, înaintează cu speranță, îmbrățișează viața fără a le fi teamă de eșec. Chiar dacă în curând te așteaptă o ședință importantă sau o întâlnire cu un nou client, privește ambele situații: scenariul pozitiv în care lucrurile merg așa cum îți dorești și cel negativ în care totul merge pe dos. Ai încredere că vei găsi soluțiile potrivite pe moment, dar gândește-te și că o piedică poate fi o lecție de viață din care ai de învățat.

 

4. Acordă credit relațiilor de prietenie în carieră

 

Cei mai mulți angajați petrec între 8-10 ore la birou. Oricât ne-am strădui să nu ne implicăm, viața personală se intersectează la un moment dat cu elementele de business și inevitabil ajungem să socializăm, să legăm prietenii, să vorbim despre familie, despre lucruri intime care ne plac. Nu este niciun lucru negativ, dacă păstrezi limite clare în ceea ce privește taskurile și productivitatea la birou. Copiii găsesc o adevărată bucurie în a se juca cu prietenii și a-și face alții noi, pentru că fiecare aduce un plus de cunoaștere, de nou. Același lucru se întâmplă și în mediul profesional, relațiile bune între angajați îi ajută să colaboreze mai ușor în echipă, să comunice mai eficient.

Managementul Carierei Austral

5. Încearcă lucruri noi.

Copiii au curajul de a încerca lucruri noi, un sport nou, o activitate nouă, un prieten nou. Vor sări cât mai sus într-o trambulină, imediat ce au urcat în ea, se vor ridica după o căzătură cu bicicleta și o vor lua de la capăt, zi după zi, se vor duce în parc să ceară prietenia unui copil nou. Ca adulți ne temem de necunoscut, ne place să stăm în zona noastră de confort, unde suntem stăpâni pe ceea ce știm, pe ceea ce facem de ani întregi.

Însă aventurile trezesc spiritul rebel din nou, ne dau curajul de a încerca căi noi, nebătătorite de alții, ne deschid noi orizonturi, ne motivează să inovăm în domeniul în care lucrăm. Managementul carierei presupune și să depășim orizonturile în care ne încadrăm, nu doar să gestionăm lucrurile limitat.

 

6. Organizează-ți timpul.

 

Indiferent de natura jobului, oamenii au nevoie de relaxare. Organizarea timpului într-un mod eficient, stabilind activitățile în funcție de un calendar sau pur și simplu de un orar personal trecut pe o notesuri colorate, te va ajuta să gestionezi timpul într-un mod care te va surprinde. Planifică-ți timpul pe ore sau pe zile, similar orarului școlar al copilului, sau așa cum consideri că este mai realist pentru tine, astfel încât timpul petrecut la job, cu familia și timpul personal dedicat hobby-urilor personale să se îmbine.

 

Copiii sunt de multe ori cei mai buni profesori. Simplitatea și inocența cu care văd lucrurile ne pot ajuta să vedem lucrurile dintr-o altă perspectivă. Iar dacă managementul carierei ți se pare ub subiect prea complex pentru ei, află că deja fac asta și chiar mai bine decât mulți adulți. :)

Categorie:

,

Taguri:

,