6 sfaturi pentru a crește performanța echipei tale cât mai REPEDE

07.02.2020

Știai că doar 10% dintre echipe au performanțe ridicate? De multe ori, productivitatea și eficiența sunt tratate ca fiind sinonime. Dar, te-ai gândit că ai putea fi eficient fără să fii productiv sau viceversa? De performanța unei echipe depind doi factori majori: liderul și membrii echipei. 

Care sunt „ingredientele” unei echipe eficiente? Ce o face să fie performantă? 

 

Ca să înțelegi diferența dintre productiv și eficient, este suficient să te gândești la o situație în care ai două persoane care lucrează la o sarcină similară. În cele din urmă, ambele vor livra taskul cerut, însă la una dintre ele poate dura mai mult pentru a face același lucru. În timp ce ambii angajați sunt productivi, doar unul dintre ei lucrează cu eficiență ridicată.

 

Tocmai aici este cheia, secretul, despre cum să găsești echilibrul potrivit între productivitate și eficiență și, ca urmare, cum poți să îmbunătățești situația actuală a echipei. 


 

6 sfaturi pentru a crește performanța echipei

 

Pentru a avea una dintre cele mai performante echipe, nu este suficient să cauți oamenii cei mai buni, pentru că oamenii au nevoie și de:

 

1. Exemplul liderului

 

S-a demonstrat în mai multe cercetări și studii că oamenii sunt manipulabili sau mai bine spus motivați de factori externi. Dacă liderul sau managerul care îi conduce este o persoană productivă, atunci putem începe să vorbim despre îmbunătățirea fluxului de lucru al echipei. Cea mai bună modalitate de a încuraja productivitatea este de a ajuta membrii echipei să își asume puterea și responsabilitatea asupra modului în care își gestionează propriile timp și resurse. Iar, dacă liderul care îi conduce este un exemplu ….

 

2. Folosirea timpului din ședințe cu înțelepciune

 

Nu am timp! Este fără discuție celebra replică pe care toți angajații o spun atunci când primesc o sarcină de îndeplinit. Dacă au sau nu dreptate, este o chestiune greu de stabilit, însă cât de productiv și eficient își folosesc timpul este ușor de aflat. În ziua de azi, întâlnirile par să aibă o reputație proastă. Verdictul este clar: ar trebui să lucrăm la scurtarea timpului din întâlniri. Cu toate acestea, ”vinovatul” s-ar putea să nu fie întâlnirea în sine, ci modul în care suntem obișnuiți să le desfășurăm. Astfel, în loc să încercați să vă reduceți numărul întâlnirilor, îmbunătățiți-le.

3. Luarea deciziilor pe bază de date

 

Dacă nu măsori nimic, nu poți îmbunătăți nimic. E o regulă simplă în business de care e bine să ții cont inclusiv atunci când analizezi munca membrilor echipei tale. Mai mult, se spune că organizațiile care iau decizii bazate pe date, mai degrabă decât pe baza intuiției sau a exemplelor din trecut, ajung să îi depășească pe ceilalți. Cu toate acestea, cheia este să vă concentrați pe datele semnificative și să găsiți KPI-urile care vor ajuta echipa în mod special.

 

De asemenea, datele pot fi un factor important al performanței individuale și a echipei. Îi pot ajuta pe angajați să fie mai conștienți de obiceiurile lor și să vadă unde ceva nu merge bine și cum ar putea să-l îmbunătățească. Datele pot ajuta rapid la identificarea maximelor de productivitate și la modificarea programului de lucru în conformitate.

 

4. Comunicare asincronă

 

Fiecare afacere trebuie să stabilească o dinamică excelentă a echipei și un mod de comunicare care să permită tuturor să lucreze cu o eficiență și productivitate mai ridicate. O modalitate de a lucra și de a comunica cu o agilitate mai mare s-a dovedit a fi chiar comunicarea asincronă. Elimină presiunea de a avea întotdeauna un răspuns și oferă șansa să răspunzi în câteva minute. Și, de asemenea, este o modalitate excelentă de a respecta timpul și concentrarea membrilor echipei.

Dar, pentru a profita cu adevărat de acest tip de comunicare, există câteva lucruri principale de reținut:

 

  • Comunicați doar atunci când este necesar și oferiți toate informațiile necesare pentru ca cealaltă persoană să poată obține imediat imaginea completă.
  • Adăugă un termen limită și oferă suport.
  • Fii clar în ceea ce aștepți de la cealaltă persoană.

 

5. Software de gestionare a taskurilor

 

Există aplicații pentru managementul de proiecte care îți permit să urmărești progresul proiectului și să gestionezi sarcinile în timp real pentru a-ți îmbunătăți eficiența și productivitatea. Pentru echipele de la distanță, este deseori singura opțiune viabilă. Desigur, acestea trebuie să fie online și să funcționeze în același timp. Sau să optezi pentru acele aplicații care permit sincronizarea taskurilor pe toate device-urile, versiuni iOS/Android (ca să le poți accesa și de pe mobil), alerte, subtaskuri, etichete, structurare pe proiecte, share cu colegii, versiuni premium care să-ți permită upgrade-uri atunci când situația o cere.

 

6. Încurajarea

 

Veștile bune trebuie împărtășite. Felicită membrii echipei pentru progresele realizate și încurajează-i să se dezvolte personal și profesional. Spune tuturor când echipa sau un membru al echipei a reușit ceva demn de notat, poate chiar organizează o petrecere. 

 

 De cele mai multe ori, membrii unei echipe se ghidează după obiective individuale survenite din obiectivele de echipa. În timp, focusul pe acestea și evaluarea performanțelor pe bază de KPI individual pot conduce la pierderea din vedere a scopului comun și a nevoii de aliniere și performanță colectivă. Intervenții în genul sfaturilor de mai sus îi pot face pe oameni să se identifice cu procesul și să îi găsească relevanța contrbuind în mod activ.