5 trucuri de design pentru amenajarea biroului în care ești productiv

13.10.2018

Începi fiecare zi cu un plan de lucru, dar în scurtă vreme devii distrat de ceva din jur și începi să amâni sarcinile? Vrei să recuperezi controlul timpului tău? Dacă listele cu taskuri de pe birou nu funcționează, atunci poate că ar trebui să arunci o privire asupra modului în care este amenajat biroul în care lucrezi. Noi îți garantăm că nu ai nevoie de un designer de interior, ci doar de cunoașterea câtorva secrete despre crearea unui spațiu care inspiră și motivează.

Amenajarea biroului Austral blog

Deoarece biroul este spațiul unde ne petrecem cea mai mare parte a zilei și tot aici este locul unde trebuie să fim creativi și productivi, îți prezentăm cele mai utile 5 trucuri de design în ceea ce privește amenajarea biroului.

 

1. Folosește culori, dar nu orice culori

 

Psihologia culorilor se bazează pe efectele mentale și emoțiile pe care nuanțele le au asupra noastră în anumite conjuncturi. Propriu-zis, creierul nostru înregistrează schimbări când vedem culori. Conform specialiștilor care au studiat lumea fascinantă a nuanțelor, se pare că o culoare poate călători către noi pe lungimi de undă.
 

Permanent suntem înconjurați de unde electromagnetice, de energii, dintre care culorile reprezintă o anumită parte. Efectele psihologice ale culorilor se referă în mod special la două categorii când vine vorba de lumină: caldă și rece. Lumina caldă este reprezentată de culorile galben, portocaliu și roșu și se spune că poate declanșa emoții diverse, pornind de la afecțiune până la furie. În timp ce lumina rece, reprezentată de culorile verde, albastru și violet, poate transmite sentimente de calm, energie, dar și de tristețe. Astfel, este recomandat ca la birou să avem lumină rece, iar acasă lumină caldă.

 

2. Creează oportunități de mișcare

 

Specialiștii în resurse umane consideră că întreruperea timpului de lucru cu mici pauze de mișcare îmbunătățește productivitatea deoarece oferă creierului o mică pauză de odihnă. Momentele în care alegi să te ridici de la birou ca să deschizi fereastra și să inspiri aerul proaspăt scad nivelurile de stres și chiar îmbunătățesc sănătatea.

Unul dintre cele mai bune trucuri de a te determina să pleci din fața laptopului este să faci o schimbarea în amenajarea biroului și să plasezi imprimanta de cealaltă parte a camerei sau chiar în alt birou.

 

Specialiștii spun că productivitatea nu este direct corelată cu timpul petrecut pe o sarcină, ci secretul este să te asiguri că îți recalibrezi tonusul din oră în oră, facând mici pauze de mișcare.

 

3. Personalizează-ți biroul cu poze de familie

 

Personalizarea biroului poate aduce echilibrul de care ai nevoie pentru a-ți menține tonusul mental ridicat. Pentru diminuarea stresului la locul de muncă, specialiștii recomandă o ramă cu fotografia preferată, poate cu familia într-o vacanță unde v-ați distrat, care să îți aducă zâmbetul pe buze de fiecare dată când o privești. De asemenea, desktopul personalizat cu o imagine frumoasă din vacanța favorită, poza copilului sau pur și simplu o imagine care îți place foarte tare pot fi un motor emoțional care te ajută să fii mai productiv la locul de muncă.

Amenajarea biroului Austral blog

4. Decorează biroul cu plante naturale

 

Oameni de știință din Marea Britanie și Olanda au cercetat influența plantelor în câteva clădiri de birouri și au măsurat gradul de productivitate pe o perioadă de mai multe luni. Cercetătorii au descoperit că angajații care lucrează în birouri cu plante naturale sunt mai satisfăcuți de munca lor și chiar mult mai energici având o perceție mai bună despre calitatea aerului. Concluziile studiului au transmis că un mediu de lucru mai conectat la natură a contribuit la creșterea cu peste 15% a productivității angajaților.

 

5. Organizează-ți biroul zilnic

 

Un birou curat și ordonat te îmbie la lucru, nu te distrage de la taskurile care te așteaptă, ceea ce sporește productivitatea. Bibliorafturile, dosarele datate, cutiile de arhivare și cutiile de depozitare te vor ajuta să-ți ții documentele laolaltă și să știi de fiecare dată când ai nevoie ce să iei și unde anume să cauți. Folosește un sistem de etichetare eficient, de exemplu poți marca dosarele cu etichete colorate, câte o culoare anume pentru câte un domeniu. Astfel, dacă vei avea nevoie de anumite acte juridice vei ști să le cauți doar în dosarele cu etichetă albastră, de exemplu. Nu lăsa pe birou lucrurile care ar trebui arhivate, de genul acte, cărți de vizită, agende mai vechi, reviste, facturi plătite etc.

Amenajarea biroului Austral blog

De asemenea, un birou organizat înseamnă și un computer la fel de bine structurat. Modul în care avem organizate fișierele și directoarele din calculator ne ajută să ducem mai ușor la îndeplinire ceea ce ne propunem. Organizarea documentelor în foldere te va ajuta să accesezi mai ușor o aplicație, un document, ceea ce reduce timpul necesar pentru căutare.

 

Specialiștii sunt de părere că este bine să faci curățenie pe birou seara înainte de a pleca acasă, astfel a doua zi să te întorci la un birou curat și bine organizat care cu siguranță îți va spori productivitatea.

 

Există o vorbă care spune că “Așa cum stau lucrurile în jurul tău așa stau și gândurile în capul tău.” Așadar primul pas pe care ar trebui să-l faci înainte de a-ți aranja biroul de lucru pentru a crește productivitatea este să te decizi ce anume te inspiră. Ordonarea lucrurilor de pe birou, obiectele decorative care îți influențează starea de spirit sau plantele din încăpere sunt trucuri ușor de pus în aplicare în amenajarea biroului, pe care ar fi bine să le iei în serios dacă vrei să faci o schimbare pozitivă!

Categorie:

,

Taguri:

,