5 puncte cheie ale companiei care pot crește încrederea clienților

22.08.2019

Încrederea clienților este esențială în orice business, indiferent că este online sau offline, că vorbim de o companie mare sau de una la început de drum. Asemeni păpușilor Matrioska, orice companie își dorește să găsească clientul potrivit, cel special, care va deveni loial, dintr-o mare piață de posibili cumpărători. Pentru că oamenii cumpără de la cei în care au ÎNCREDERE.

5 puncte cheie ale companiei care pot crește încrederea clienților

Mulți dintre noi presupunem că decizia unui client de a lucra cu un dezvoltator se bazează numai pe preț și pe abilitățile de negociere. Însă, această evaluare rațională joacă un rol în timpul procesului de selecție, decizia finală de a încheia sau nu contractul este influențată de un factor mult mai emoțional: încrederea. Încrederea este, probabil, cea mai importantă parte a oricărei relații de afaceri de succes. 

 

Dar, încrederea clienților într-un brand nu se construiește într-o zi. Este ceva care se concepe lent și se menține în timp. Punând mai întâi nevoile clientului, luând timpul necesar pentru a-ți dovedi valoarea, vei crea o relație suficient de puternică pentru a rezista timpului. 

 

Îți prezentăm 5 puncte cheie ale companiei care pot crește încrederea clienților în brandul tău:

 

1. Dovedești că le respecți timpul

 

Te-ai gândit vreodată că există ceva gratis și accesibil tuturor, ceva ce poți oferi oricând, oricui și vor toți clienții de la tine? Acesta este respectul pentru timpul lor. În societatea actuală, timpul a devenit un bun de mare preț. Mai ales pentru un angajat care lucrează peste 8 ore pe săptămână, cu viață de cuplu sau de familie, care implică luat copiii de la grădiniță sau școală, îngrijirea lor, timpul devine un deziderat.

 

Așadar, dacă vrei să le dovedești clienților că le respecți timpul, poți încerca să:

 

  • Răspunzi prompt la e-mailuri și să abordezi cu atenție toate punctele ridicate.
  • Întorci rapid apelurile telefonice pe care nu le-ai preluat;
  • Respecți timpul estimat pentru convorbirea telefonică, eventual poți întreba dacă doresc să continuați discuția.
  • Schimbați ora și data întâlnirilor ca să fie în beneficiul clienților.

 

2. Le arăți că sunt importanți pentru tine

 

Știai că 68% dintre clienți renunță la anumite branduri din cauza faptului că ei sunt convinși că nu sunt apreciați de către companie? John Dewey, unul dintre cei mai cunoscuți filozofi din SUA, spunea în cartea „Puterea cuvintelor” că „o nevoie profundă a firii umane este dorinţa de a se simţi important”. Același principiu se aplică și în relația cu clienții tăi. 

 

Așa că, dacă ești interesat să le arăți clienților tăi că sunt importanți, uite câteva metode pe care le folosesc companiile mari pentru a-și arăta aprecierea față de clienții lor și pe care le poți pune și tu în aplicare:

 

  • Păstrează legătura cu clienții tăi prin mesaje cât mai personalizate, newslettere speciale, emailuri personalizate de sărbători etc;
  • Contactează-ți periodic clienții și află dacă le-au plăcut produsele, dacă au întâmpinat dificultăți în utilizarea lor etc;
  • Oferă-le gratuit un material informativ, ajută-i să învețe ceva cu adevărat util și scrie pentru fiecare client o notiță personalizată la sfârșit;
  • Oferă-le cupoane valorice sau discounturi pentru a le răsplăti fidelitatea;
  • Trimite-le o mică atenție, un cupon valoric, o mostră de produs, cu ocazia zilei lor de naștere, de ziua companiei, de sărbători;
  • Mulțumește-le sincer!

 

5 puncte cheie ale companiei care pot crește încrederea clienților

 

3. Le conferi siguranță

 

Politica de retur din mediul online, conceptul de „free trial” sau faptul că un cumpărător poate plăti ramburs, mai exact transportul prin curier cu verificarea coletului înainte de plată sunt câteva dintre formulele care le oferă siguranță clienților din mediul online. Și este destul de logic, mai ales dacă ne referim la o companie nouă, la început de drum, fără un sediu fizic unde să te duci „să-ți ceri drepturile”. Ceea ce își doresc clienții de la o companie în momentul în care plătesc este siguranță! În plus, aceste metode nu doar că te ajută să câștigi încrederea clienților, ci reprezintă o modalitate excelentă de a soluționa plângerile. 

 

De asemenea, obține recomandări de la clienții mulțumiți și afișează-le pe site. Review-urile și testimonialele denotă transparență, sunt un semn la dovezii sociale, un factor cheie pentru creșterea credibilității. Aceste strategii de marketing pot convinge vizitatorii site-ului tău să cumpere, pentru că arată un anumit grad de responsabilitate pe care vânzătorul și-l asumă, câștigând astfel încrederea clienților. 

 

4. Îți ții angajamentele

 

Acest concept se leagă pe de-o parte de respectarea timpului clientului, dar merge un pic mai departe și în privința respectării promisiunilor făcute. Nu te poți aștepta ca un client să aibă încredere pe termen lung dacă nu îți respecți angajamentele, e corect, nu-i așa? Deci, dacă ai făcut anumite promisiuni publice cu privire la produsele sau serviciile pe care le oferi sau dacă ai vorbit despre schimbările companiei pe viitor, atunci este cazul să te pui pe treabă și să-ți respecți angajamentele. 

 

De asemenea, arăți că îți ții angajamentele față de clienți dacă:  

 

  • Îți respecți programările (compania oferă servicii pe bază de programări: clinică medicală, salon de coafură sau cosmetică etc).
  • Produsul sau serviciul primit este similar cu prezentarea, imaginea sau specificațiile din momentul vânzării; 
  • Comunici periodic progresele realizate, până la un termen stabilit (aceasta este o modalitate excelentă de a demonstra că te gândești întotdeauna la client și îl asiguri că proiectul său este în lucru).

 

5. Ești responsabil social

 

Unul dintre punctele cheie al unei companii care poate câștiga încrederea clienților este responsabilitatea socială. Conceptul se referă la respectarea anumitor principii morale față de toate părțile implicate. Multe companii au luat deja măsuri pentru a îmbunătăți consecințele sociale și de mediu ale activităților lor, așa cum sunt companiile producătoare de mașini care au creat tehnologia hibridă. O societate sănătoasă are nevoie de companii sănătoase și invers.

 

Costă de 5 ori mai mult să aduci un client nou, decât să păstrezi unul existent, spun statisticile. Este doar un motiv pentru care merită să câștigăm încrederea cumpărătorilor pe termen lung decât să aducem clienți noi. Procesul de loializare trebuie să înceapă cu prima achiziție. Loialii sunt cei care caută o legatură stabilă, de durată. De acest lucru trebuie sa profite companiile, de faptul că le pot crea acestora, dependență, arătându-le că sunt un partener de încredere care le cunoaște nevoile, știu ce au mai cumpărat în trecut și stiu ce să le ofere în plus. 


 

Taguri:

,