5 moduri prin care poți folosi dovezile sociale în avantajul companiei tale

17.04.2020

Utilizarea dovezilor sociale poate fi găsită în multe domenii ale marketingului online și offline. Cu atât mai mult cu cât vorbim de un business online, cumpărătorii sunt ceva mai sceptici. Și pe bună dreptate credem noi, pentru că internetul este plin de promisiuni mari, care de cele mai multe ori nu sunt respectate. Însă, acest lucru nu trebuie să fie o piedică în a începe un business în online, ci dimpotrivă, contextul actual legat de epidemia cu coronavirus a determinat foarte multe companii să mute afacerea în online.

5 moduri prin care poți folosi dovezile sociale în avantajul companiei tale

Cum facem să creștem încrederea oamenilor din online în afacerea și în site-ul nostru? În acest articole, ne-am propus să ne concentrăm pe utilizarea dovezi sociale în social media pentru a spori eficiența campaniilor de marketing.

În primul rând, pornim de la cel mai simplu lucru pe care îl fac oamenii și pentru a afla acest lucru trebuie să-ți răspunzi la întrebarea ”La ce ne uităm atunci când vrem să cumpărăm un serviciu online?”  

Dacă nu ai un răspuns la această întrebare te ajutăm noi, deoarece acesta este și scopul articolului nostru:

1. Folosește-te de numere

Dacă ai o bază mare de clienți, poți menționa dimensiunea bazei de clienți din profilul din site sau conturile de socia media. Este un excelent exemplu de dovadă socială a mulțimii. Când oamenii văd că mulți alții folosesc produsul sau serviciul tău, cel mai probabil vor avea o primă impresie pozitivă despre bradul tău.

 

O mulțime de site-uri afișează butoanele de Facebook, Twitter și alte rețele de socializare în care este arătat numărul de like-uri. Instinctiv, fiecare dintre noi ne dorim să fim acolo unde este multă lume, mai ales dacă printre fani regăsim și prieteni și cunoscuți. Numerele sunt o dovadă într-un fel sau altul că și alte persoane au fost plăcut impresionate de un produs sau un brand.

 

Iată cum să utilizăm această tehnică pe site-urile noastre:

– arătăm numărul de clienți mulțumiți;

– arătăm numărul de produse vândute;

– arătăm numărul de fani de pe rețele de socializare.

 

5 moduri prin care poți folosi dovezile sociale în avantajul companiei tale

2. Afișează recenzii, păreri ale altor clienți care au cumpărat de la tine

Potrivit lui Robert Cialdini, care a studiat în profunzime principiul dovezii sociale în cartea sa, Psihologia persuasiunii - Totul despre Influențare, „considerăm un comportament ca fiind mai corect într-o situație dată, în măsura în care îi vedem pe ceilalți realizându-l”. Așa că de multe ori în situații în care nu suntem siguri cu privire la ce să facem, am presupune că oamenii din jurul nostru (experți, celebrități, prieteni etc.) au mai multe cunoștințe despre ceea ce se întâmplă și ce ar trebui făcut.

Astfel, căutăm dovezi sociale pentru a afla dacă produsul ori serviciul este de calitate. În același fel și noi putem utiliza dovada socială în afacerea noastră online. 

3. Invită experți să vorbească despre produsele tale

Persoanele cu autoritate au din punct de vedere psihologic o influență mai mare asupra celor din jur. Ca să-ți dăm un exemplu, dacă business-ul tău se bazează pe vânzarea de produse de înfrumusețare, atunci o autoritate în domeniu poate fi un medic dermatolog sau un cosmetician. Deși există o mulțime de alte persoane care poate știu exact beneficiile produselor tale, acești specialiști vor avea o autoritate mai mare și implicit influența de a-i convinge pe potențialii cumpărători că fac o achiziție în cunoștință de cauză. 

4. Colaborează cu influenceri din domeniul afacerii tale

Colaborarea cu influenceri nu este un lucru nou în marketing și publicitate, însă în ultimii 2-3 ani lucrurile au luat o amploare foarte mare. În prezent, se vorbește mult despre influencerii cca fiind persoane cu expertiză în nișa în care compania ta face parte. Nu vorbim neapărat de o autoritate exact ca în cazul experților, ci mai degrabă de o promovare la scară largă bazată pe popularitatea acestor persoane.

5 moduri prin care poți folosi dovezile sociale în avantajul companiei tale

Toată lumea știe despre ei, îi admiră și are încredere în ceea ce spun. Companiile și brandurile abordează asemenea persoane, colaborând cu ei prin intermediul platformelor de social media, cum ar fi Instagram și Facebook, pentru a le face publicitate mărcilor și produselor. Esențial însă este să faci colaborări cu influenceri din nișa ta, pentru a putea duce rapid la creșterea numărului de clienți.

5. Obține și afișează certificări de încredere, ”trusted badges”

Certificările, așa numitele ”trusted badges”, sunt dovezi de încredere care ajută clienții să se simtă în siguranță dacă vor achiziționa produse sau servicii de la tine. Aceste elemente certifică faptul că ai o companie serioasă, că sunteți profesioniști și că nu există riscuri în colaborarea clienților cu brandul tău.

Cum putem utiliza aceste certificări de încredere pe site:

– Certificate SSL

– Privacy Badges

– Garanții.

De asemenea, afișarea pe site a partenerilor cu care lucrezi (curieri, procesatori, parteneri pe alte metode de plată), alte branduri cu care te asociezi, sunt o dovadă în plus de siguranță și încredere. 

Binînțeles că dovezile sociale pot avea mai multe forme. Acestea sunt câteva idei care te pot ajuta să să începi să folosești dovada socială în marketing și să te ajute să generezi mai multe acțiuni de acest fel. 

Modul în care te folosești de dovezile sociale pentru a-ți intensifica eforturile de vizibilitate va varia în funcție de tipul de dovadă socială în cauză. De asemenea, semnalele sociale pot contribui la creșterea autorității brandului companiei, conducând motoarele de căutare să ia cunoștință de popularitatea business-ului tău.