De la facturi ori chitanțe și până la declarații, bilanțuri ori rapoarte de audit, documentele fiscale sunt cele care conțin detalii despre tranzacții financiare, datorii și performanță, oferind o perspectivă obiectivă asupra sănătății financiare a unei companii, precum și asupra istoricului ei.
Valoarea acestor documente merge, însă, mai departe de operațiile cotidiene, iar arhivarea lor corectă garantează că acestea vor putea fi o resursă valoroasă nu doar din perspectiva controalelor fiscale, ci și pentru analize viitoare ori pentru luarea de decizii.
Arhivarea documentelor trebuie făcută în baza unor reguli și criterii bine stabilite încă de la început. O astfel de politică trebuie să includă proceduri care să stabilească în mod clar ce documente trebuie păstrate și perioada de arhivare, locul de depozitare, accesul la arhivă, dar și cum vor fi distruse odată ce intervalul stabilit s-a scurs. Astfel, iată lucrurile de care trebuie să ții seama:
O bună organizare a arhivei este esențială pentru accesarea rapidă a documentelor. Iată câteva elemente cheie ale organizării unei arhive:
Informațiile dintr-o arhivă sunt tipărite pe hârtie, iar documentele sunt păstrate în dosare, bibliorafturi sau cutii de arhivare din carton, toate sensibile la acțiunea nivelului de umiditate și temperaturii dintr-o încăpere. Un nivel de umiditate crescut poate duce la apariția de mucegaiuri, la accelerarea unor procese chimice ce duc la îngălbenirea colilor de hârtie sau creează un mediu favorabil pentru o serie de insecte. În același timp, o temperatură ridicată sau schimbările bruște de temperatură vor accelera procesele de degradare ale hârtiei. Ca atare protejarea documentelor fiscale de factori ce ar putea duce la deteriorarea lor este un element foarte important. La fel de important ca luarea unor măsuri pentru limitarea accesului în arhivă în vederea garantării confidențialității informațiilor.
În mod ideal, spațiul care îți găzduiește arhiva ar trebui să aibă o temperatură între 15-25 °C, un nivel de umiditate de maximum 40-50% și să fie foarte bine ventilat pentru a asigura o bună circulație a aerului.
Arhivarea documentelor fiscale este importantă nu doar pentru bucătăria internă a unei companii, ci și din punct de vedere legal. De aceea este bine:
Arhivarea documentelor fiscale nu este doar o chestiune de conformare la litera legii, ci poate fi văzută și ca o investiție în viitor. Un plan de arhivare care pune accent pe prioritizare, organizare, siguranță și confidențialitate garantează că documentele fiscale ale companiei vor fi accesibile și vor avea o bună integritate pentru mulți ani, aspecte ce vor permite luarea de decizii informate în viitor. Foto: freepik.com
Puteti afla mai multe despre politica de cookie-uri accesand acest link: