10 lucruri de care să ții cont în crearea unui magazin online în 2019

16.11.2018

Ne mișcăm mai rapid, trimitem informațiile mult mai rapid, cumpărăm și mai rapid. Trăim într-o nouă eră a comerțului care se schimbă cu o viteză incredibilă. Internetul este la modă. Cumpărăturile online sunt la modă. Dacă ești pe punctul de a-ți deschide un magazin online, ai găsit acea idee în care crezi și vrei să o pui în aplicare, îți venim în ajutor cu 10 lucruri pe care trebuie să le iei în calcul atunci când te gândești la crearea unui magazin online. Ready, set, start selling!

Creare magazine online Austral - Content Speed

1. Ideea de business

 

Într-o perioadă în care piața de ecommerce crește fulminant de la an la an, devine din ce în ce mai greu să te diferențiezi și să ocupi un loc important în mintea clientului pe care ți-l dorești. Cu siguranță că vor fi multe nopți albe în care te vei gândi “Și dacă nu merge?”, tocmai de aceea trebuie să analizezi de la bun început aspecte importante precum cât de mare este piața potențială.

 

Pentru a-ți da seama care este numărul potețial de clienți la care să te aștepți, există metode care îți pot estima la câte persoane poate ajunge produsul tău. De exemplu, Google Trends este un serviciu gratuit oferit de google care îți oferă date despre căutările pe care le fac oamenii pe internet. Să spunem că vrei să vinzi pantofi, prin acest tool îți poți face o idee despre câte persoane au căutat pantofi, într-un anumit interval de timp. De asemenea, Google Trends îți arată și căutări similare, precum pantofi damă, pantofi negri, pantofi cu toc, ceea ce te ajută să estimezi cât mai exact ce anume caută potențialii tăi clienți. Nu uita să verifici concurența și dacă există studii pe segmentul de piață unde îți dorești să intri, pentru a afla mai multe despre nișa dorită.

Creare magain online Austral - Content Speed

2. Alegerea și rezervarea domeniului pentru magazinul tău online

 

Odată gândită ideea de business, verifică disponibilitatea domeniului pe rotld, după care  înregistrează numele magazinului online la Registrul Comerțului. Specialiștii în e-commerce recomandă două strategii în alegerea numelui afacerii online: puterea brandului (alegi un nume care nu are legătură cu activitatea și produsele oferite, dar care sună bine, este un cuvânt ușor de reținut) și cuvintele cheie (alegerea unei denumiri care are în componență un cuvânt cheie va determina Google să-l urce mai ușor în rezultatele căutărilor, datorită relevanței).

 

3. Obligații legislative: forma de organizare juridică, cod CAEN

 

Din punct de vedere legal, este obligatoriu ca magazinul online pe care vrei să-l deschizi să se desfășoare într-una dintre aceste forme de organizare: persoană fizică autorizată (PFA), firmă (SRL sau SRL-D), întreprindere individuală sau întreprindere familială. De asemenea, trebuie să decizi dacă vei fi singurul proprietar sau vor fi mai mulți asociați.

 

Regula este că orice entitate comercială are un cod CAEN (Clasificarea Activităților din Economia Națională) care presupune obiectul principal de activitate. Astfel, codurile 461 și 4791 se referă la comerț ( inclusiv electronic). 4791 de exemplu este codul pentru comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet. În funcție de produsele pe care le vei comercializa este posibil să fie necesare și alte autorizații așadar, cere informații suplimentare despre afacerea ta la Registrul Comerțului.

 

4. Stabilirea producătorilor pentru magazinul tău online

 

În funcție de ideea businessului la care te-ai gândit și produsele pe care vei dori să le comercializezi online, trebuie să stabilești și producătorii de unde vei achiziționa fie materie primă pentru crearea unui produs unic, fie produsul în sine. Deci, indiferent că vei realiza tu produsele sau că le vei importa, recomandarea noastră este să alegi furnizori cu renume în piață, care fabrică materiale sau produse de calitate. Publicul online din prezent a ajuns la un nivel de cunoaștere a pieței și este mult îndreptat spre a cumpăra produse de calitate la un preț mai mare, decât produse inutile la prețuri infime.

 

5. Alegerea platformei de eCommerce

 

Dacă ai stabilit toate aspectele juridice ce țin de înființarea magazinului tău online, pasul următor este să stabilești interfața tehnică prin care dorești să-ți comercializezi produsele, adică magazinul tău online. Există în momentul de față mai multe opțiuni disponibile, de la platforme custom-made la variante open source sau platforme SaaS (software as a service), de la magazine online de închiriat sau magazine online la cheie. Dacă nu ai cunoștințe în acest sens, este bine să discuți înainte cu un specialist care să-ți explice exact care sunt avantajele și dezavantajele fiecareia, costurile exacte și posibilitățile de dezvoltare în viitor.

Creare magain online Austral - Content Speed

6. Alegerea firmei de curierat

 

Livrarea produselor din magazinul tău online se va face prin intermediul curierului, astfel încheierea unui contract cu o firmă de curierat se impune de la bun început. Este important să negociezi aspecte ce țin de costul de livrare și retur, costul de transfer pentru rambursul la livrare, valoarea de asigurare a coletelor pierdute, costul de trimitere a sms-urilor de notificare către client și alte servicii oferite de firma de curierat aleasă. Recomandat este să stabilești de la bun început tarife pentru pragurile pentru volume de comenzi.  

 

7. Stabilirea furnizorului de servicii de procesare plăți online

 

Deși marea majoritatea cumpărătorilor online preferă să plătească ramburs, plățile online cresc de la an la an, astfel, înainte de a-ți deschide magazinul online încheie și un contract cu firma de procesare plăți online care ți se pare cea mai avantajoasă.   

 

8. Testarea magazinului online pentru vânzare

 

Echipa tehnică sau firma care ți-a creat magazinul online și-a terminat treaba, deci a venit timpul să sărbătorești un nou început în antreprenoriat. Dar, nu uita că înainte de lansarea magazinului online să faci teste ce țin de buna funcționare a acestuia și mai exact: testare user experience (site ușor de folosit, plasarea comenzilor este intuitivă, procesul de comandă nu are erori etc), procesul de comandă și retur este funcțional, paginile de produs (poze, descrieri și prețuri corecte) sunt corespunzătoare.

Creare magain online Austral - Content Speed

9. Promovarea magazinului online

 

Reduceri peste reduceri, prețuri imbatabile, transport gratuit și multe alte promisiuni de valoare făcute de concurenții tăi online fac extrem de dificilă pozitionarea magazinului online pe un loc distinct în mintea clientului. Tocmai de aceea este esențial ca afacerea ta online să aibă un public țintă clar, să ofere beneficii clar exprimate și corecte. Personalizarea experienței clientului te va ajută să-l câștigi pe termen lung, să-l determini să rămână fidel produselor tale.

Există o mulțime de metode de promovare a magazinului online, o parte dintre ele le poți face chiar tu, cum ar fi promovarea site-ului pe rețele de socializare, dacă însă ești nocive în tot ceea ce înseamnă online, apelează la ajutorul specialiștilor, așa cum sunt agențiile de marketing digital.

 

10. Asigurarea serviciului de Customer Suport

 

În mediul de business competitiv, păstrarea clienților devine o sarcină greu de îndeplinit de cele mai multe magazine online. Modul în care tratăm clienții (rapiditatea cu care le răspundem la solicitări, eleganța cu care răspundem criticilor etc) este un semn al felului în care privim lucrurile în viață, al felului în care am creat businessul. Pe scurt, dacă ne interesează doar plata pe moment sau dacă avem viziunea mai profundă a implicațiilor pe termen lung, acestea vor cântări succesul magazinului online. În marketing se spune că te costă de 5 ori mai mult să atragi un client nou, decât să păstrezi unul vechi, așadar alegerea îți aparține.  

 

Crearea unui magazin online nu înseamnă doar găsirea unei idei geniale, ci după cum ai observat implică responsabilități. Înainte de a-ți asuma acest deziderat stabilește obiective realiste, raportate la piață, la consumatorul potențial, la posibilitățile tale. Iar pentru soluția tehnică - creare și optimizare a magazinului tău online, apelează la specialiști de încredere care îți pot oferi o soluție eCommerce pentru tipul de business și nivelul la care se află el. Spor la vânzări online!

 

Categorie:

,

Taguri:

,