10 instrumente de marketing de care compania ta are nevoie în 2020

21.02.2020

Cele mai populare predicții în marketing pentru anul 2020 fac referire la personalizare și la inteligența artificială. Și ambele trenduri sunt de înțeles în contextul în care suntem înconjurați de tot mai multe firme și branduri, pentru că devine din ce în ce mai greu ca firma noastră să iasă din mulțime și să se facă auzită. 

instrumente de marketing 2020

Marketingul online capătă amploare din ce în ce mai mult, iar tendința este de creștere, așa că înțelegem foarte bine cât de provocator a devenit să procesezi toate informațiile legate de businessul tău din online. Cu ajutorul tool-urilor de analiză poți urmări ceea ce fac utilizatorii în timp real, poți să extragi ușor rapoarte și să tragi concluzii, având posibilitatea să te adaptezi mult mai ușor diverselor situații pe care le întâlnești.

 

Deci, dacă ai nevoie de ajutor în targetarea și segmentarea audiențelor, găsirea celor mai bune cuvinte cheie pentru campaniile seo, de programarea postărilor în social media și de multe alte situații pentru o strategie de marketing complexă, iată 10 instrumente de marketing de care compania ta are nevoie în 2020:


 

1. Google Analitycs

 

Dacă ai un site sau vrei să-ți muți afacerea în online, atunci trebuie să știi că Google Analitycs este un serviciu de analiză care îți răspunde la multe întrebări despre cum funcționează un site. Indicatorii cheie sunt grupați în 5 secțiuni mari: Real Time (Timp real), Audience (Audiență), Aquisition (Achiziții), Behavior (Comportament), Conversions (Conversii) și așa cum intuiești fiecare oferă informații despre comportamentul userilor în site. 

 

2. Hotjar

 

Hotjar este de asemenea un instrument de marekting care îți permite să analizezi și să înțelegi comportamentul vizitatorilor site-ului, oferind metrici interesante obținute de la înregistrarea vizitatorilor site-ului și hărți cu traseul acestora etc. Hotjar oferă, de asemenea, acces la sondaje de feedback și chestionare pentru colectarea feedback-ului, care te pot ajuta să-ți înțelegi mai bine utilizatorii site-ului și automat clienții de care afacerea ta are nevoie.

 

3. Buzzsumo

 

Buzzsumo este un alt instrument de marekting care îți permite să urmărești mențiunile care se fac despre brandul tău, concurență, precum și cuvintele cheie importante. Cu toate acestea, Buzzsumo este cel mai cunoscut pentru posibilitatea că îți permite să cauți și să găsești conținut relevant în funcție de cuvântul cheie ales de tine. Prin urmare, cu ajutorul acestui tool de marketing poți descoperi mult mai ușor content popular.

 

4. Canva

 

Marketingul vizual a devenit un aspect foarte important al marketingului și va avea o influență mult mai mare în 2020. Consumatorii receptează 80% din ceea ce văd și doar 20% din ceea ce citesc, așa că nu este de mirare că a devenit atât de important pentru întreprinderi să integreze marketingul vizual în strategia lor. Canva permite utilizatorilor să folosească filtrele de fotografie personalizate, să creeze imagini de la zero sau să folosească fotografiile din baza de date, proiecte sau imagini de fundal și oferă, de asemenea, dimensiuni diferite de dimensiuni ale imaginilor adaptate pentru rețelele de socializare.

 

5. Ubersuggest

 

Un tool util și gratuit pentru o analiză specifică a competitorilor din punct de vedere SEO este cel creat de Neil Patel – Ubersuggest. Cu ajutorul lui vei afla care este traficul organic lunar pe anumite cuvinte cheie de interes pentru compania ta, care sunt cuvintele cheie pentru care rankează concurența și care sunt paginile care și-au focusat campaniile SEO de-a lungul timpului.

 

6. Facebook Insight

 

Dacă Social Media pentru afacerea ta înseamnă în principal Facebook atunci ar trebui să verifici periodic Facebook Insight. Facebook oferă o listă a celor mai puternici și relevanți competitori din nișa ta, cu condiția să ai mai mult de 100 de followers. Facebook îți dă posibilitatea să monitorizezi competitorii alegând tu paginile pe care să le urmărești periodic.

instrumente marketing 2020

 

7. Chatbot

 

Chatbot este un instrument al marketingului conversațional care reușește să combine cu succes personalizarea și inteligența artificială. Clienții tăi vor avea un sentiment de proximitate și de încredere pentru că le oferi posibilitatea să-ți adreseze întrebările și să-ți spună nelămuririle în legătură cu produsul sau serviciul tău. Poți răspunde într-un mod automatizat, instant și non-stop persoanelor care intră în contact online cu compania ta. Partea bună este că le poți afla nevoile acestora într-un mod care să nu deranjeze, apoi poți stimula vânzarea de produse sau servicii prin oferirea exactă a ceea ce ei ți-au transmis în mod individual. 

 

8. Traackr

 

Dacă în urmă cu câțiva ani nu exista termenul de Influencer, în prezent o strategie completă de marketing nu poate exclude cele mai urmărite conturi din social media. Influencer marketingul generează an de an un randament al investiției de 11 ori mai mare decât formele tradiționale de publicitate. Traackr este o platformă de marketing care îți permite să găsești influenceri și să faci o analiză a profilurilor lor de socializare, a conexiunilor și a ceea ce promovează. 

 

Traackr este una dintre cele mai importante platforme de marketing care îți permite să gestionezi relația cu influencerii, măsurând totodată valorile individuale ale influencerului și KPI importanți, astfel încât să poți urmări ROI.

 

9. Hootsuite

 

Dacă ai un job în social media atunci știi cum e uneori să fii asaltat de programările pentru diverse conturi. Hootsuite este un instrument simplu foarte util pentru omul de marketing care lucrează în social media. Hootsuite îți oferă o versiune gratuită dar și opțiuni plătite relativ ieftine pentru a programa postările în avans pe mai multe platforme sociale diferite și pentru a putea măsura datele furnizate pentru a analiza performanța conținutului.

 

10. Tagboard 

 

Tagboard este un instrument de urmărire referitor la ceea ce se vorbește despre brand-ul tău în social media. Tot ce trebuie făcut este să introduci un termen, subiect sau hashtag și vei vedea cum a fost discutat subiectul pe rețelele de socializare. Este un mod avansat de a monitoriza lucruri precum brandurile și mențiunile referitoare la anumite produse, dar este, de asemenea, este un instrument util pentru a genera noi idei despre ce poți posta pe contul tău pentru a genera engagement.