Curățenia la locul de muncă: 6 beneficii pentru companie dacă menții un spațiu de lucru curat

16.05.2020

Pe cât de importantă este imaginea personală, pe atât de esențial este ca și o companie să acorde atenție imaginii companiei sale, și nu ne referim la identitatea vizuală sau logo, ci la modul în care arată birourile, spațiul de lucru, sala de așteptare sau de conferințe, în funcție de specificul fiecărei companii. 

Curățenia la locul de muncă: 6 beneficii pentru companie dacă menții un spațiu de lucru curat

O companie care arată că îi pasă profund de calitate și satisfacția angajaților, arată implicit că îi pasă de clienți și serviciile oferite, aspecte care se numără printre obiectivele de top ale oricărei afaceri. Indiferent de domeniul de activitate, că vorbim de o firmă de mică de contabilitate sau de o corporație cu sute de angajați, de un service auto sau de o bancă, curățenia la locul de muncă este mai mult decât importantă, cu atât mai mult în prezent când omenirea trece printr-o pandemie de coronavirus care a schimbat dinamica vieții tuturor.

 

Există foarte multe studii și cercetări care confirmă că impactul curățeniei la un loc de muncă influențează semnificativ angajații și succesul afacerii, dar că adesea este trecut cu vedera. Am sintetizat 8 motive principale pentru care curățenia la locul de muncă este foarte importantă:

 

1. Sănătatea angajaților și reducerea răspândirii bolilor

 

Angajatii folosesc multe lucruri în comun: toalete, telefoane fixe, clanța ușii, butoane de lift, frigidere la bucătarie, căni etc. Cu cât compania are mai mulți angajați, cu atât mediul va fi mai predispus la germeni, bacterii și virusuri. Într-un mediu de lucru este curat atunci angajații au mai puține surse de îmbolnăvire, nu vor mai răci atât de des, nu vor mai dezvolta alergii. O rutină zilnică de curățare și dezinfectare poate diminua mult riscul de răspândire a bolilor în birou. Nu numai că angajații vor rămâne sănătoși și cu o stare de spirit bună, de asemenea nu va exista o pierdere a productivității în business cauzată de multe zile de concediu ale angajaților bolnavi.

 

2. Întreținerea spațiului de lucru pe o perioadă mai mare de timp

 

Curățarea periodică a covoarelor și a pardoselilor cu produsele de curățare potrivite va prelungi durata de viață a acestor produse. Același lucru este valabil și pentru produsele de birou, pentru mobilier sau obiectele sanitare. Întreținerea lor periodică aduce cu sine nu doar aspectul curat și deosebit, dar și întreținerea lor în stare bună pe o perioadă mai lungă de timp, ceea ce se poate traduce în bani economisiți. 

 

Una dintre greșelile pe care le fac oamenii de afaceri este că nu văd aceste elemente ca fiind importante. Dar, întreținerea corectă a parchetului, covoarelor sau mobilierului trebuie făcută în mod corespunzător pentru a maximiza randamentul investițiilor.

Curățenia la locul de muncă: 6 beneficii pentru companie dacă menții un spațiu de lucru curat

3. Crearea unui spațiu primitor

 

Sala de conferințe, de așteptare, de mese sau birourile ar trebui să arate cât mai plăcut și primitor, în funcție de specificul fiecărei companii. Prin păstrarea zonei de lobby impecabile și curate, veți asigura o primă impresie bună clienților și partenerilor de afaceri. Pardoselile trebuie să fie aspirate zilnic și să nu existe resturi de mâncare sau hârtie Alte activități de curățenie zilnică ar trebui să includă eliminarea gunoiului, curățarea ușilor și ferestrelor, precum și curățarea birourilor și a altor suprafețe vizibile.

 

4. Angajați mai fericiți

 

Dacă angajații obișnuiesc să stea peste 8 ore pe zi într-un birou, este clar că ajung să considere locul de muncă o a doua casă. De aceea, e important să vă asigurați că angajații se simt confortabili cu birourile lor, în mediul de muncă. Este cunoscut faptul că mediul în care trăiești îți afectează starea de spirit, iar acest lucru nu ar putea fi mai adevărat pentru mediul de birou.

 

Cercetările arată că un birou curat și ordonat, unde există plante verzi și o oarecare intimitate, fiecare angajat să aibă biroul său, dulapul și spațiul de lucru, transmite emoții pozitive. Pentru a menține angajații fericiți este important să vă asigurați că locul de muncă este întotdeauna lăsat curat, luminos și aerisit.

 

5. Productivitate crescută

 

Continuând ideea anterioară, un spațiu de lucru curat și frumos decorat și organizat influențează în bine starea de spirit a angajaților și automat că și productivitatea acestora. Foarte multe cercetări pe subiectul productivității și eficienței la birou arată că birourile curate ajută la creșterea productivității angajaților, în timp ce locurile de muncă murdare diminuează resursele mentale ale oamenilor și, prin urmare, reduc persistența lor în îndeplinirea sarcinilor.

Curățenia la locul de muncă: 6 beneficii pentru companie dacă menții un spațiu de lucru curat

S-a dovedit că un mediu de lucru curat stimulează productivitatea angajaților prin: concentrare crescută și eficiență, scăderea stresului, scăderea timpului irosit și creșterea moralului angajaților. Așadar, nu subestimați impactul unui loc de muncă curat.

 

6. O imagine mai bună în ochii publicului

 

Probabil îți vine greu să vezi curățenia ca unul dintre aspectele cheie ale unei afaceri de succes. Dar, zicala celebră ”Pirma impresie contează” se aplică și în cazul business-urilor. Este important să ținem cont că angajații nu sunt singurii care schimbă locurile de muncă, ci și clienții, furnizorii, investitorii și publicul. Un spațiu de muncă curat și organizat insuflă încredere și interes clienților, creează impresia unor produse și servicii superioare, de calitate și lasă o impresie bună despre tine ca angajator, cât și despre companie. 

 

Oferirea unui mediu de lucru curat și aspectuos nu este esențială doar pentru sănătate, dar este dovedit că ajută la creșterea productivității angajaților. De asemenea, ajută la menținerea unei impresii bune a afacerii tale asupra clienților tăi. Imaginează-ți că intri într-un birou dezordonat, plin de murdărie și lucruri neorganizate, ce sentiment îți transmite?