Principiile productivității maxime: cum ajung liderii buni de la afaceri mici la giganți

15.02.2019

Drumul către un business de succes nu este unul liniștit, dimpotrivă este unul sinuos, cu suișuri și coborâșuri, pentru că nu există o rețetă magică sau un truc care să-ți spună ce trebuie să faci pentru a fi sigur că ajungi să ai succes. Orice afacere a trecut prin provocările ei, a avut punctele de cotitură în care a trebuit să ia decizii grele, la fel cum a avut momente de izbândă care i-au dat forța să meargă mai departe, să ajungă în punctul în care cei mai mulți exclamă: Am reușit!

 

Există însă strategii de viață care conduc către succes, iar productivitatea este una dintre ele. Beneficiile care reies în urma unei productivități maxime se resimt mai ales atunci când sunt implementate în mediul de afaceri. Dacă nu ai fost convins/ă până în acest moment al carierei de ce productivitatea ar trebui să se afle pe agenda ta în 2019, iată care sunt principiile productivității care i-au ajutat pe lideri să transforme afaceri mici în companii internaționale de succes:

Productivitate maxima Austral blog

1. Prioritizarea și delegarea sarcinilor care ocupă mult timp
 

Productivitatea înseamnă într-o anumită privință să-i dai un sens valoros timpului de care dispui. Să presupunem că ești managerul unei afaceri mici, o firmă de contabilitate la început de drum. Ești un specialist contabil foarte bun, însă la fel ca tine sunt și ceilalți 4 angajați.

 

Deleagă-le lor sarcinile de execuție și ocupă-te de întâlnirile cu posibilii viitori clienți, dacă ai o abilitate extraordinară de a stabili relații, de a păstra clienții, de a transmite încredere. Este normal să verifici dacă munca a fost făcută corespunzător, însă ocupă-te de acest aspect ocazional, până găsești un om de încredere căruia să-i încredințezi evaluarea periodică a muncii angajaților tăi.

 

2. Concentrează-te pe rezultate, nu pe timpul pe care îl petreci la birou
 

Bob Pozen, fost director executiv la două companii gigant de fonduri de investiții din SUA, Fidelity și MFS Investment Management, declară că nu s-a simțit niciodată copleșit de aceea ce făcea deoarece și-a respectat un principiu de productivitate maximă: s-a concentrat pe rezultatele muncii și nu pe orele petrecute la birou, ceea ce i-a adus avantajul de a menține un echilibru bun între familie și muncă.

 

Când am avut copii mici, m-am întors acasă în majoritatea săptămânilor, la ora 7:00, să mănânc și să petrec ceva timp cu ei. Mai târziu, dacă era necesar, lucram în biroul meu de acasă. La sfârșitul săptămânii, când copiii mei dormeau de obicei până mai târziu, lucram de la 7:00 la 11:00 dimineața, și așa păstram cea mai mare parte a zilei pentru a fi cu familia mea.”, a declarat Bob Pozen.

Productivitate Maxima - Bob Pozen  Austral Blog.jpg

3. Stabilirea unei rutine zilnice
 

Barack Obama începe ziua foarte devreme și nu ratează niciodată sesiunea de exerciții fizice. Howard Schultz, directorul executiv al Starbucks, se trezește la 4:30 a.m. și prima sa activitate este plimbatul celor trei câini. După aceea, el face exerciții fizice, pregătește cafeaua pentru el și soția sa și apoi pornește către birou.

Oprah este de asemenea o persoană foarte matinală care urmează zilnic aceeași rutină: meditează 20 de minute timp în care este recunoscătoare pentru ce are, urmează câteva minute de mișcare pe banda de alergare și continuă cu micul dejun format din alimente verzi și ierburi proaspete. Specialiștii în managementul timpului și productivitate sunt de părere că obiceiurile zilnice te ajută să nu renunți la ceea ce îți dorești cu adevărat, să urmezi un țel, să te ții de un obiectiv, deoarece tendința noastră de a renunța este mult mai mare decât aceea de a persista în ceva.

 

4. Organizarea unor fluxuri de lucru
 

Implementarea unui sistem organizațional pentru gestionarea responsabilităților tale și ale angajaților oferă tuturor o viziune excelentă asupra volumului de muncă. Aceste sisteme de management al taskurilor sunt proiectate special pentru a crește productivitatea angajaților, datorită faptului că ajută echipele să comunice în mod regulat și eficient cu privirile la proiectele la care lucrează, să urmărească obiectivele și orice impedimente cu care se confruntă.

Aceste momente de discuție permit membrilor echipei să se sincronizeze atât cu responsabilitățile, dar și să găsească modalități de depășire a obstacolelor inerente care apar în fluxul de lucru.   

 

5. Realizarea planurilor și acceptarea momentului când acestea trebuie schimbate
 

Specialiștii în antreprenoriat afirmă cu tărie că este imposibil ca mica ta afacere să meargă în direcția bună fără un plan anual de dezvoltare. Poate că ideea de a porni este genială, poate că începutul pare promițător, dar fără să gândești în perspectivă, la ceea ce va urma în perioada următoare este ca și cînd vrei să pleci într-o vacanță fără să știi când te întorci.

 

Stabilește-ți un plan strategic în fiecare an, stabilește-ți priorități trimestriale, cu obiective măsurabile care vor servi drept repere pe parcursul traseului, însă fii întotdeauna pregătit să faci ajustări sau chiar să renunți la el și să pornești pe un drum nou.

 

6. Review-ul fiecărei zile
 

La finalul fiecărei zile, trasează pe agenda de lucru lista de sarcini pe care ai reușit să le realizezi. Verifică acele taskuri pe care le-ai finalizat și marchează-le ca atare. Acest lucru îți va da o satisfacție enormă și-ți va mări sentimentul de încredere în forțele proprii.

 

Poate că ai o afacere mică, poate că nu dispui de resurse enorme, poate că direcția în care mergi pare deocamdată nesigură, secretul este să perseverezi, să crezi cu tărie în ideea ta, să-ți evaluezi permanent nivelul. Așa vei reuși să-ți depășești limitele, să atingi nivelul maxim de productivitate.

Categorie:

,

Taguri:

,