Pozitia corecta la birou pentru un spate sanatos

06.10.2017

Stilul de viata cotidian care presupune alocarea a mai mult de 8 ore pe zi in fata calculatorului combinat cu lipsa de miscare sunt factori care conduc inevitabil la una dintre cele mai frecvente probleme de sanatate din prezent: durerile de spate. Daca pe langa acestea adaugam si faptul ca de multe ori nu respectam pozitia corecta a corpului atunci cand stam pe scaun, sigur coloana noastra vertebrala o sa aiba de suferit.

Asadar, e timpul sa facem o schimbare in comportamentul nostru. Acum si nu mai tarziu cand lucrurile se pot agrava. Sa incepem cu pasi mici:

1. Alege scaunul potrivit

Mare grija la alegerea scanului pe care petreceti mare parte din zi. Pe langa aspectul fizic e foarte important sa asigure o pozitie corecta a spatelui. Scaunul trebuie sa reprezinte un suport lombar si sa fie ajustabil, astfel incat picioarele sa se odiheasca pe podea si coapsele sa fie paralele cu podeaua. Ajustati cotirele astfel incat bratele sa se odihneasca usor pe ele cu umerii relaxati.

2. Asaza monitorul corect

Plasați monitorul direct în fața dvs., la o distanță de aproximativ un braț. Partea superioară a ecranului trebuie să fie la nivelul ochilor sau puțin sub acesta. Monitorul trebuie să fie direct în spatele tastaturii. Dacă purtați ochelar bifocali, coborâți monitorul cu încă 2.5 până la 5  cm pentru o vizionare mai confortabilă. Plasați monitorul astfel încât cea mai strălucitoare sursă de lumină să fie în partea laterală.

3. Marimea biroului

Sub birou, asigurați-vă că aveți libertate pentru genunchi, coapse și picioare. Dacă biroul este prea mic și nu poate fi ajustat, adaugati cateva obiecte solide sub picioarele biroului. Dacă biroul este prea înalt și nu poate fi reglat, ridicați scaunul. Utilizați un suport pentru picioare pentru a vă sprijini picioarele după cum este necesar. Dacă biroul dvs. are o margine dificilă, puneți marginea sau folosiți un suport pentru încheietura mâinii. Nu depozitați obiecte sub birou.

4. Telefonul

Dacă vorbiți frecvent la telefon și tastați sau scrieți în același timp, setati telefonul pe difuzor sau utilizați mai degrabă un set cu cască, astfel evitatti sa petreceti mult timp cu gatul intr-o parte.

5. Ia pauze

Ridica-te cel putin o data pe ora de pe scaun si fa cateva miscari circulare cu bratele – acest exercitiu iti va reduce presiunea asupra discurilor spinării și iti va imbunatati circulatia sangelui. Rezultatul: vei fi mai flexibil și mai puțin stresat.