Sfaturi utile pentru organizarea biroului de la serviciu

24.03.2015

Un birou organizat inseamna un loc de munca mai eficient, unde sarcinile se rezolva mai repede si stresul se reduce considerabil. Un birou organizat este un loc unde gasesti totul intr-un timp foarte scurt, iar curatenia este la ea acasa.

Asadar, pentru a-ti face mai usoara organizarea biroului la locul de munca ti-am pregatit o serie de lectii interesante de organizare dintre care aceasta este prima. In aceasta lectie introductiva iti prezentam cateva sfaturi utile de pus in practica pentru organizarea biroului:

1. Pune bazele unui sistem eficient de organizare

Pentru a urma acest sfat vei avea nevoie de un loc de munca principal, un birou, sau o masa de lucru unde iti petreci majoritatea timpului cand esti la serviciu. Aici vei pastra toate proiectele la care lucrezi in prezent, urmand ca atunci cand termini cu ele sa le transferi in dosare, mape sau bibliorafturi si acestea la randul lor pe rafturi sau in dulapuri special amenajate pentru proiectele actuale. Cand proiectele s-au terminat, urmeaza ca documentatia sa fie transferata intr-un alt dulap, amenajat pentru arhivarea biroului. Documentele care nu mai sunt necesare, trebuie aruncate sau taiate cu un distrugator de documente.

2. Elibereaza biroul de toate articolele care se afla pe el. Pune inapoi doar obiectele folosite cel mai des, iar pentru restul gaseste zone specifice. Trebuie sa iti eliberezi biroul de orice obiect care iti poate distrage atentia.

3. Organizeaza biroul folosind un sistem de etichetare. Gaseste un sistem care sa functioneze pentru tine. Poti folosi dosare sau bibliorafturi de acelasi fel/culoare pentru fiecare proiect in parte, sau poti alege sa etichetezi dosarele sau mapele cu numele proiectului, litere, numere, sau un cod de culori.

4. Arunca lucrurile nefolositoare atunci cand constati ca nu mai iti sunt de folos. Pentru aceasta vei avea nevoie de un cos de gunoi aproape de masa ta de lucru - arunca lucrurile deteriorate, vechi si nefolositoare.

5. Fa curat cel putin 10 minute zilnic. Se zice ca pentru fiecare minut petrecut facand ordine, se castiga o ora. Consulta categoria noastra de articole pentru organizarea biroului si vezi ce iti lipseste!

for-every-minute-spent-in-organizing-an-hour-is-earned-6.jpg

Acestea sunt primele sfaturi legate de organizarea biroului de serviciu. Stati pe aproape, revenim cu mai multe bune practici pentru un birou mai organizat!